• Anonym (kajsakajsa)

    Far barn illa?

    Är det inte skadligt att ett barn på ca två-tre år aldrig får gå ut på dagtid? Väckarklockan ringer på morgonen 8-9 och står på ca en timme, varierar, för att väcka mamman och barnet är hemma då. Senare på dagen leker barnet inne, men de går inte ut. Jag känner mig orolig, dels av att höra ljudet på morgonen. 
    Barnets pappa är redan på jobbet. Har jag ett ansvar här?

  • Svar på tråden Far barn illa?
  • Anonym (Eva)

    Hur vet du att de aldrig går ut, du ser väl inte dem hela dagarna? Eller sitter du och iakttar dina grannar och har stenkoll på allt de gör? Antagligen är dem ute men att du inte ser dem just då. Är du arbetslös så att du har sådan stenkoll alla timmar om dagen?

    Du ska inte göra någonting för du vet inte hur det ligger till. Lägg dig inte i andras liv, du kan förstöra istället för att hjälpa.

  • EmelieE1996
    Anonym (kajsakajsa) skrev 2021-10-22 13:53:34 följande:

    Är det inte skadligt att ett barn på ca två-tre år aldrig får gå ut på dagtid? Väckarklockan ringer på morgonen 8-9 och står på ca en timme, varierar, för att väcka mamman och barnet är hemma då. Senare på dagen leker barnet inne, men de går inte ut. Jag känner mig orolig, dels av att höra ljudet på morgonen. 

    Barnets pappa är redan på jobbet. Har jag ett ansvar här?


    Jag undrar som ovanstående, hur kan du ha koll på dom varje dag och vad dom gör? Dom kanske är ute när du inte ser. Nej, du har inget ansvar här
  • Drottningen1970

    Utan att spekulera i vad du vet och hur så är svaret på din fråga ifall det är skadligt för ett barn att aldrig få gå ut dagtid ja.

    Det är skadligt för alla människor. Vi behöver dagsljus för att överleva helt enkelt. Man blir sjuk annars.

  • Anonym (Vansinne)

    Är du orolig för att barnet far illa så är det väl ett klockrent läge för en orosanmälan till socialen?

    Du anmäler enbart att du är orolig, sen är det upp till socialen att utreda om det finns något fog för din oro.

Svar på tråden Far barn illa?