• Anonym (Ångest)

    Ångestattacker som gör mig trött mitt i? Konstiga symtom

    Haft problem med ångest och paniksyndrom sedan tidig ålder.

    Har kunnat hålla det någorlunda i schack genom att undvika socker och koffein.

    Någon mer som tycker att det fungerar?

    Men när jag har stressade perioder så kommer attackerna som ett brev på posten, med domningar, yrsel, kalla händer och fötter, extrema kvävningkänslor m.m.

    MEN så till det märkliga, mitt i dessa attacker (som kan vara i timtal) så kan jag bli sömnig, nästan känna mig drogad, fast fortfarande med samma kaos och symtom inuti.

    Att man blir trött EFTER attackerna vet jag, men mitt i?

    Det är den värsta känslan, ibland somnar jag och kan inte hålla ögonen öppna, men då vaknar jag flera gånger på natten och har svårt att andas.

    Ibland tror jag att det är något annat jag lider av.

    Det är så jobbigt.

  • Svar på tråden Ångestattacker som gör mig trött mitt i? Konstiga symtom
  • Anonym (A)

    Kan bli så om du hyperventilerar eller andas snabbt, då blir man yr av syreöverskottet. Kan också vara så att du blir rent fysiskt uttröttad av själva tillståndet, av att ha ångest.

  • Anonym (Relaterar)

    Har exakt samma problem... Känns som jag ska svimma/falla ihop då knäna viker sig från ingenstans. När jag sover så kan jag inte andas riktigt och känner konstigt tryck i mitt hjärta. Gick till vårdcentralen nyligen för att göra massa tester, inte fått svar ännu men kan vara problem med sköldkörteln (jag har liknande symtom som trött/orkeslös, yrsel, kalla/skakande händer och fötter m.m). Rekommenderar även dig att göra en undersökning, tydligen så är det väldigt vanligt att ha sköldkortelproblem. 

  • Anonym (Självklart)

    Ja. Man blir oerhört utmattat av ångest. Kroppen orkar inte hur länge som helst. Därför når det sin peak och sedan klingar av fysiskt. Man kan få uttmattningssyndrom av ångest. Helt normalt. Allt som går upp måste komma ner. Trigga igång hela nervsystemet i panik så måste den energin som slösats fås tillbaka genom sömn, i "kollaps".

Svar på tråden Ångestattacker som gör mig trött mitt i? Konstiga symtom