• Anonym (Vibbar)

    Hur hantera prat bakom ryggen på arbetsplats?

    Är inhyrd och det förekommer prat bakom ryggen på anställda när de ej är där. Som att man är korkad osv.

    Då är det klart att det pratas även om mig...,

    Min Chef sa att jag måste komma ihåg att bag är inhyrd och ej en av de......vad menade hon med det?

  • Svar på tråden Hur hantera prat bakom ryggen på arbetsplats?
  • Anonym (Skaffa hjälp)

    Du verkar inte må så bra med tanke på alla olika trådar om detta du startar. Du kanske ska försöka hitta någon att prata med som kan stötta dig på ena eller andra sättet. Psykolog eller kurtor kanske?

  • Anonym (Oseriöst)
    Anonym (Vibbar) skrev 2021-10-22 22:49:24 följande:

    Är inhyrd och det förekommer prat bakom ryggen på anställda när de ej är där. Som att man är korkad osv.

    Då är det klart att det pratas även om mig...,

    Min Chef sa att jag måste komma ihåg att bag är inhyrd och ej en av de......vad menade hon med det?


    Låter oseriöst av chefen. Ta upp det på en avstämning / ett möte. Skit i vad folk tycker om dig eftersom du ändå är inhyrd . Se bara till att få goda referenser innan och sök dig vidare och var tydlig med inför chef och personalgrupp varför. Chefen borde bry sig om ryktet och du lär knappast vara den första eller sista som erfar detta.
  • Hyllemor

    Prata med facket i första hand. Företagshällsovård finns ju förvisso i din bransch också, men de ger jag inte mycket för. Snacka med facket, helt enkelt. De hjälpte mig när jag var inhyrd.

  • Anonym (Göran)
    Anonym (Vibbar) skrev 2021-10-22 22:49:24 följande:

    Är inhyrd och det förekommer prat bakom ryggen på anställda när de ej är där. Som att man är korkad osv.

    Då är det klart att det pratas även om mig...,

    Min Chef sa att jag måste komma ihåg att bag är inhyrd och ej en av de......vad menade hon med det?


    Så säger en dålig chef. Enklast så då behöver hon inte agera.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Skaffa hjälp) skrev 2021-10-22 22:56:07 följande:

    Du verkar inte må så bra med tanke på alla olika trådar om detta du startar. Du kanske ska försöka hitta någon att prata med som kan stötta dig på ena eller andra sättet. Psykolog eller kurtor kanske?


    Om du inte har något vettigt att svara så låt bli!
  • Anonym (Skaffa hjälp)
    Anonym (Z) skrev 2021-10-24 16:04:37 följande:
    Om du inte har något vettigt att svara så låt bli!
    Va?
Svar på tråden Hur hantera prat bakom ryggen på arbetsplats?