• Anonym (hejalla)

    Har han en ätstörning?

    Dejtar en kille sen en tag tillbaka.
    Jag har märkt nåt som jag tycker är udda, eller jag kanske överreagerar bara.
    Men han är helt besatt av att träna varje dag, inte styrketräning, men såsom löpning t ex där man bränner en del kalorier.
    Han är 30+ i ålder, ca 1,85 lång, han är så tunn, så man ser höftbenen och revbenen. Han äter bara lite frukost och sen lunch, sen ingen middag möjligen någon macka till kvällen, tycker de är konstigt när man tränar så hårt att vilja äta så lite. Någon gång påtalade han att han har samma bystorlek som för 5 år sen, och verkade stolt.  Han är helt fixerad vid att ut och träna varje morgon. En gång var han inne på toaletten jättelänge, och de lät som ett kräkljud, men är osäker.

  • Svar på tråden Har han en ätstörning?
  • Anonym (tjockisen)

    Det är ju svårt att bedöma om han har en ätstörning.
    På en slank karl ska bröstkorgens ben synas, har är ju inte full av muskler eller fett. Även höftbenen brukar synas.
    Matvanorna verkar vara lite skeva, 3 mål mat plus nyttiga mellanmål är hälsosamt för en löpare.

  • Anonym (Ghost)

    Orka med nån som är så fanatisk. Gå vidare.

  • Anonym (Sundberg)

    Det låter fanatiskt och destruktivt.

    Även om han inte specifikt har en ätstörning så har han ett missbruksbeteende. Hans fixering går ut över ett normalt liv och det tyder på missbruk.

    Kan du prata om det med honom? Visa din oro?

    Äter ni inte tillsammans?

  • Anonym (.)

    Missbruk, ätstörning eller bara fanatisk, svårt att avgöra. Jag hade gått vidare, verkar vara en jobbig typ oavsett vilket problem han har. Man vill ju kunna äta middag tillsammans åtminstone.

Svar på tråden Har han en ätstörning?