• Anonym (Kaffedraken)

    Visst märker han?

    Är intresserad av en person som arbetar på samma företag som jag. Vi jobbar inte på samma kontor, men vi har daglig kontakt på telefon och via chatt.
    Vi pratar ganska många gånger på en dag, oftast jobbrelaterade saker men också att samtalen ibland glider över till mer privat karaktär. Ibland är vi på samma kontor, och jag föreslår oftast gemensam lunch, öl efter jobbet osv. Han tacka alltid ja till detta, och vi har väldigt trevligt. Han berättade om en restaurang han varit på och jag frågade om vi inte kan gå dit tillsammans och det ville han gärna. Jag kan inte riktigt läsa av om han är intresserad av mig mer än som vän, men visst bör väl han märka att jag är det? Den dagliga kontakten är mestadels på hans initiativ. Dock är det alltid jag som initierar umgänge utöver det, jag är alltid tillgänglig, jag svarar alltid väldigt snabbt om han hör av sig (vilket han gör även privat), jag uttrycker hur bra jag tycker han är osv. Jag tycker själv inte att jag är överdrivet flörtig, men alltid glad och skiner liksom upp av hans närvaro. Visst måste han väl fatta att jag är intresserad? Hade ni uppfattat det som ett intresse, om en person betedde sig så mot er?
    Vi är båda singlar.

  • Svar på tråden Visst märker han?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ts) skrev 2021-10-23 23:29:43 följande:

    Jag tycker själv inte att jag är överdrivet flörtig, men alltid glad och skiner liksom upp av hans närvaro. Visst måste han väl fatta att jag är intresserad? Hade ni uppfattat det som ett intresse, om en person betedde sig så mot er?
    Vi är båda singlar.


    Ja, jag trodde att en tjej jag jobbade med var intresserad, för hon såg alltid glad ut när vi sågs. Vi jobbade nära varann, ofta bara vi två.
    Vi var också singlar båda två.
    Dom flesta här visste att hon inte var intresserad.
    Normala och sociala män har lärt sig att läsa av tjejers signaler.
    Jag hade fel, så jag är onormal och osocial.
    Hur ditt span är, vet jag inte, men jag tror att det är du som måste ta initiativen här. Eftersom det är på jobbet.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Så pinsam du är, sluta vara så på. Låt honom ta initiativen. Du får honom att känna sig omanlig och osäker. Är han intresserad så tar han initiativ.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (,) skrev 2021-10-24 07:07:05 följande:

    Så pinsam du är, sluta vara så på. Låt honom ta initiativen. Du får honom att känna sig omanlig och osäker. Är han intresserad så tar han initiativ.


    Det är bättre att hon tar initiativen. På jobbet är det känsligare, och en man bör inte ta såna initiativ.
    Kvinnor är bättre på att läsa av signaler, så hon har nog rätt i att han kan vara intresserad.
    Dom flesta förhållanden som håller, var när kvinnan tog initiativet.
    Hur vet du vad han känner? Många män blir smickrade om kvinnan tar initiativen, och det är rätt skönt att själv slippa risken att göra bort sig. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-24 07:12:42 följande:

    Det är bättre att hon tar initiativen. På jobbet är det känsligare, och en man bör inte ta såna initiativ.

    Kvinnor är bättre på att läsa av signaler, så hon har nog rätt i att han kan vara intresserad.

    Dom flesta förhållanden som håller, var när kvinnan tog initiativet.

    Hur vet du vad han känner? Många män blir smickrade om kvinnan tar initiativen, och det är rätt skönt att själv slippa risken att göra bort sig. 


    De är inga män, utan sojapojkar. Män tar egna initiativ, det är liksom en stor del i att vara man.

    Jisses så omanliga svenska män har blivit, inte konstigt att många kvinnor drar sig till utländska män för de är fortfarande män och vågar visa att de är manliga.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (,) skrev 2021-10-24 07:15:56 följande:
    De är inga män, utan sojapojkar. Män tar egna initiativ, det är liksom en stor del i att vara man.

    Jisses så omanliga svenska män har blivit, inte konstigt att många kvinnor drar sig till utländska män för de är fortfarande män och vågar visa att de är manliga.
    Inget som säger att kvinnor inte kan ta initiativ. Varför ska hon sitta och vänta, om det är en man hon vill ha?
    Många män misstolkar kvinnor, och det är många kvinnor som är trötta på att dom inte kan vara glada och trevliga mot en man, utan att han tror att hon är intresserad. Så det är bättre att kvinnan tar initiativen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-24 06:56:01 följande:
    Dom flesta här visste att hon inte var intresserad.
    Normala och sociala män har lärt sig att läsa av tjejers signaler.
    Det här är nåt som jag har läst här på FL.
    Det är Experterna som uttalade sig.
    I övriga världen så är det konstaterat att män är sämre på att läsa av tjejers signaler. Finns massor att läsa om det.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Att som kvinna alltid initiera kontakt och vara tillgänglig fungerar inte om du vill att han ska falla för dig. Du har tagit på dig en mansroll. Det låter trist men det är sant. Män gillar att få jaga lite. Du är för på.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-24 07:19:21 följande:

    Inget som säger att kvinnor inte kan ta initiativ. Varför ska hon sitta och vänta, om det är en man hon vill ha?

    Många män misstolkar kvinnor, och det är många kvinnor som är trötta på att dom inte kan vara glada och trevliga mot en man, utan att han tror att hon är intresserad. Så det är bättre att kvinnan tar initiativen.


    Det finns vissa oskrivna "regler" för hur man beter sig och inte. Exempelvis så sitter man inte och tuggar med öppen mun på en fin restaurang eller pruttar offentligt. Detta skulle uppfattas som väldigt märkligt. Precis som när en kvinna tar initiativ och den andra är man. Märkligt!

    Nej, många män misstolkar inte kvinnor. DU gör det, och det får stå för DIG. I en annan tråd skrev du att du har autism. Det medför svårigheter med att läsa olika signaler men de flesta män har inte autism.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Desperat) skrev 2021-10-24 07:25:13 följande:

    Att som kvinna alltid initiera kontakt och vara tillgänglig fungerar inte om du vill att han ska falla för dig. Du har tagit på dig en mansroll. Det låter trist men det är sant. Män gillar att få jaga lite. Du är för på.


    Exakt.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om jag är attraherad av en kvinna, så får hon gärna vara för på. Jag skulle inte ha nåt emot det. Tvärtom.
    Det är populärt här på forumet att jämföra med hur det ser ut i djurvärlden. Där är det oftast lejonhonorna som jagar.

Svar på tråden Visst märker han?