• Sun 24 Oct 2021 09:29
    1440 visningar
    6 svar
    6
    1440

    Hur ska jag bete mig?

    Måste skriva av mig. Kommer hem och sambon gnäller att det mitt fel och att jag strulat till det pga av att jag missat att betala en räkning. Och detta gällde en försäkring . Och då kommer Anticimex ut.( Detta Är ju bara bra och det ingår i försäkringen)

    Men grejen är att han är så arg. Och säger åt mig att städa . jag säger jag men plockar inte upp hans . Då blir han ändå mer arg och säger:

    att jag är en värdelös familjemedlem,gör inget med någon.

    Då säger jag att sluta och jag orkar inte vara kvar i det här förhållandet.

    Då fortsätter han och säger Dra åt helvete försvinn Det är bara att dra ,nu har du dragit en gräns. .

    Och nu har det gått 1 vecka sedan det hände och han bara ignorerar mig.

    ( och allt detta skrek han medans ungarna hörde på )

    Funderar att flytta efter 25 år relation.

    Hur ska jag bete mig ?


    känslosam
  • Svar på tråden Hur ska jag bete mig?
  • Anonym (Enkel­t)
    Sun 24 Oct 2021 09:31
    #1
    +2

    Bete dig...? Flytta!!

  • Sun 24 Oct 2021 09:54
    #2
    +1

    Verkar som det är bäst att avsluta den relationen.

  • Anonym (Kolla upp vad du har rätt till)
    Sun 24 Oct 2021 10:04
    #3
    +1

    Du ska kolla upp hur din situation ser ut och med den bakgrunden du ger skulle jag ta kontakt med jurist, så att inte din man lurar dig på det du har rätt till vid en separation. Det kanske slutar med att det inte alls är du som ska flytta utan han.

    Att det är slut mellan er hoppas jag för din skull att du insett. Han är inte värd att ha dig kvar i sitt liv mer än som mor till hans barn. Vidrigt sätt att bete sig, så var glad att du slipper honom.

    Ta hand om dig men SE OM DITT HUS. Stå upp för dig.

    Lycka till.

  • Sun 24 Oct 2021 11:33
    #4

    ja har starka tankar att göra detta att att avsluta... Eller det känns redan som ett avslut pga av hans beteende.

    Detta med huset antar jag att jag köps ut så småningom.

    ÄR så tråkigt att han beter sig Så.

  • Anonym (Kolla upp vad du har rätt till)
    Sun 24 Oct 2021 11:51
    #5
    JENKKA skrev 2021-10-24 11:33:52 följande:

    ja har starka tankar att göra detta att att avsluta... Eller det känns redan som ett avslut pga av hans beteende.

    Detta med huset antar jag att jag köps ut så småningom.

    ÄR så tråkigt att han beter sig Så.


    Vill du köpas ut eller vill du köpa ut honom? Gå inte med på någonting förhastat, bara! Men bra att du betraktar det som avslutat!
  • Anonym (Enkel­t)
    Sun 24 Oct 2021 11:56
    #6
    +1
    JENKKA skrev 2021-10-24 11:33:52 följande:

    ja har starka tankar att göra detta att att avsluta... Eller det känns redan som ett avslut pga av hans beteende.

    Detta med huset antar jag att jag köps ut så småningom.

    ÄR så tråkigt att han beter sig Så.


    Kom ihåg att begära officiell bodelning via Tingsrätten så du har svart på vitt vad som blir ditt.
Svar på tråden Hur ska jag bete mig?