• Ensam91

    Hur kan de va så svårt som kille att hitta en tjej för mys?

    Hejhej

    Som rubriken lyder så undrar jag var och hur man ska hitta någon att ha mysiga och sköna stunder med?

    Det verkar helt omöjligt utan att behöva betala flera tusenlappar per år för medlemskap på diverse sidor som känns oseriösa och säkert inte leder till något?

    Sen har man ofta hört att killar är ytliga men det måste även tjejer vara?

    Vad krävs för att få en trevlig tjejs intresse och attraktion?

    Det räcker tydligen inte med att ha ett normalt/hyffsat utseende men va tränad, fräsch och lukta gott, vara snäll, omtänksam, jordnära, driven, social, rolig, ha väldigt bra jobb, ha en bra penis, klä sig snyggt, vara stabil och gilla att uppvakta och ta han om tjejen/kvinnan i fråga före sina egna behov.

    Är det fotomodell man måste va för att ens ha en chans?

    Hur gör ni andra killar och tjejer?

    Man i 30års åldern som undrar..

  • Svar på tråden Hur kan de va så svårt som kille att hitta en tjej för mys?
  • Ensam91
    Anonym (KungAdam) skrev 2021-10-30 21:50:05 följande:

    Nätet är en sak. Irl en annan. Har pratat med tjejer på nätet där det kändes mycket lovande, sedan när vi sågs irl, så fanns det ingen kemi.

    Och så blev jag totaldissad av ett par tjejer på nätet, som sedan blev intresserade av mig, när dom lärt känna mig irl.


    Hur fick du dom till att lära känna dig efter dissningen i början?
  • Anonym (man)
    Ensam91 skrev 2021-10-30 09:50:02 följande:

    Tack för ett seriöst och bra inlägg!

    Det kan va så att jag är totalt värdelös på att ragga. Har inte gjort de på 10+ år. Men ska tänka på vad du skrev.

    Tror dock att det är steget att komma till dn träff som är svårast. De jag försöker ha en konversation med nu inför eventuellt ett möte är ju rätt så kassa själv på att vara verbalt intressant och aktiva haha.


    Du har inte raggat på 10 år och undrar varför du är singel?

    Som att fråga varför kylskåpet är tomt om man aldrig går och handlar.
  • Ensam91
    Anonym (man) skrev 2021-10-31 10:33:45 följande:

    Du har inte raggat på 10 år och undrar varför du är singel?

    Som att fråga varför kylskåpet är tomt om man aldrig går och handlar.


    Haha 13år är de faktiskt.

    Jag har ju varit på dejtingsidor i några veckor nu sen skillsmässan. Du menar att det är normalt att ej få någon tjej som skriver självmant till en på flera veckor?

    Jag har skrivit till kanske 20 stycken totalt fått svar från typ 4st.
  • Ensam91
    Anonym (man) skrev 2021-10-31 10:33:45 följande:

    Du har inte raggat på 10 år och undrar varför du är singel?

    Som att fråga varför kylskåpet är tomt om man aldrig går och handlar.


    Haha 13år är de faktiskt.

    Jag har ju varit på dejtingsidor i några veckor nu sen skillsmässan. Du menar att det är normalt att ej få någon tjej som skriver självmant till en på flera veckor?

    Jag har skrivit till kanske 20 stycken totalt fått svar från typ 4st.
  • Anonym (KungAdam)
    Ensam91 skrev 2021-10-31 10:13:35 följande:
    Hur fick du dom till att lära känna dig efter dissningen i början?
    Vi jobbade på samma ställe.
  • Ensam91
    Anonym (KungAdam) skrev 2021-10-31 10:48:07 följande:

    Vi jobbade på samma ställe.


    Aha okej, bra jobbat????????
  • Anonym (man)
    Ensam91 skrev 2021-10-31 10:40:09 följande:

    Haha 13år är de faktiskt.

    Jag har ju varit på dejtingsidor i några veckor nu sen skillsmässan. Du menar att det är normalt att ej få någon tjej som skriver självmant till en på flera veckor?

    Jag har skrivit till kanske 20 stycken totalt fått svar från typ 4st.


    Ha ha

    Du har varit gift. Då är du ursäktad. 4 svar på 20 är en hög svarsprocent. Det är bara för dig att höja tempot och köra på. Räkna med att du behöver fråga 1000 innan du får en bra kvinna så sätter du dina förväntningar på rimlig nivå.
  • Anonym (killar är för ointressanta)
    Ensam91 skrev 2021-10-31 10:09:06 följande:
    Okej tack för förtydligandet, jag tog kanske åt mig lite väl hårt av kritiken.

    Massa rätt är nog till att överdriva, då borde jag haft fler än några stycken att försöka inleda en konversation med nu efter några veckor.

    Bra utseende tror jag inte jag har av samma anledning som ovan att ingen har nappat på min profil med bilder och text. Jag tror fortfarande att jag ligger sämre till på det yttre än innre. Därav har man uppförsbacke att visa sina bra sidor om jag nu har några.

    Är du i ett förhållande nu eller dejtar själv?

    Haha det va ju snällt, skriver man pm här på fl eller hur fungerar det?
     Hur har det gått för dig? Har du fått något napp ännu? Jag glömde visst av att svara på ditt inlägg. Kom att tänka på det nu pga en annan aktiv tråd om ett likvärdigt ämne och en man som inte lyckas få någon att vilja dejta vidare efter första träffen. Det kanske är du?
  • LadyThunder

    Charmig är väl A och O. Intressera dig för henne och fördjupa dig i vad hon berättar.

    Var flörtig och kanske tillochmed lite fräck. (Nu menar jag inte en smäll på rumpan och tillhörande sexuell kommentar) men gör klart för henne att du inte vill vara en platonisk vän, låt henne bli nyfiken på dig, hela dig.


  • Anonym (KungAdam)
    Xclueless skrev 2021-11-22 20:12:57 följande:

    Charmig är väl A och O. Intressera dig för henne och fördjupa dig i vad hon berättar.

    Var flörtig och kanske tillochmed lite fräck. (Nu menar jag inte en smäll på rumpan och tillhörande sexuell kommentar) men gör klart för henne att du inte vill vara en platonisk vän, låt henne bli nyfiken på dig, hela dig.


    One of the greatest pieces of seduction advice I've ever heard was to "risk creepy". This means that when you're escalating on a woman, you need to push the envelope. Even if you think she might consider what you're doing "creepy", you need to go for it. That doesn't mean you cross the line, but it does mean you are very aggressive, and err on the side of "creepy" rather than "nice guy".
  • LadyThunder
    Anonym (KungAdam) skrev 2021-11-22 20:20:52 följande:

    One of the greatest pieces of seduction advice I've ever heard was to "risk creepy". This means that when you're escalating on a woman, you need to push the envelope. Even if you think she might consider what you're doing "creepy", you need to go for it. That doesn't mean you cross the line, but it does mean you are very aggressive, and err on the side of "creepy" rather than "nice guy".


    Helt sant.
  • Anonym (Kanske)

    Kanske är många tjejer som vill ha fotomodell killar? 
    Sen kanske alla tjejer vill ha förhållanden inte bara mys 

  • Anonym (i)
    Anonym (Kanske) skrev 2021-11-22 20:45:20 följande:

    Kanske är många tjejer som vill ha fotomodell killar? 
    Sen kanske alla tjejer vill ha förhållanden inte bara mys 


    Hur många killar går med på bara mys?

    De flesta vill ha sex efter myset.
    Men gulligt att du bara vill ha mys, ligga och kramas då typ?
  • Anonym (Mindre diskriminerande med ålder)

    Nu har jag inte det särskilt lätt med brudar, är ingen casanova direkt men något som underlättat för mig är att inte vara så himla knusslig med ålder och bara rikta in mig på ungefär jämnåriga.

    Jag vet att man kanske matchar bäst med någon som är ungefär lika gammal som en själv...men det gör det mycket svårare att faktiskt träffa någon öht. Man kan inte matcha varandra perfekt med en person man förmodligen aldrig träffar ändå.

    Så det måste inte vara perfekt. Jag är 33, ser rätt normal ut, skild med ett barn på halvtid. En rätt normal snubbe. Men det betyder inte att jag behöver träffa någon likadan. Nån som är runt 33 och en rätt normal tjej.

    Är det hela världen om hon är 43? 53? eller ens 83? Näe tycker inte det. Stör det om hon skulle vara yngre? Nej inte så värst. Så 18 och upp. Jag kanske föredrar jämnårig men jag diskriminerar inte i ålder.

    Inte vikt och utseende heller. Jag kanske har preferens och ett idealutseende jag attraheras av, men det betyder inte att jag inte kan attraheras av annat. Är utseendet väldigt frånstötande kanske något på henne ändå är fint. Finns ju liksom ingen på 200kg med små tuttar tex. Stora tuttar är ju fint. Så jag kan hitta något attraktivt på förmodligen de allra flesta kvinnor, så har inga utseendekrav heller.

    Personlighet? Man kanske krockar totalt politisk, ideologiskt, hon kanske är helt körd i skallen eller en psykopatisk narcissist vad vet jag, men det blir ju åtminstone en erfarenhet rikare så jag har inga krav på personlighet heller.

    Släpper man litegrann på kraven blir det mycket lättare.

     

  • Anonym (killar är för ointressanta)
    Anonym (Mindre diskriminerande med ålder) skrev 2021-11-23 19:47:23 följande:

    Nu har jag inte det särskilt lätt med brudar, är ingen casanova direkt men något som underlättat för mig är att inte vara så himla knusslig med ålder och bara rikta in mig på ungefär jämnåriga.

    Jag vet att man kanske matchar bäst med någon som är ungefär lika gammal som en själv...men det gör det mycket svårare att faktiskt träffa någon öht. Man kan inte matcha varandra perfekt med en person man förmodligen aldrig träffar ändå.

    Så det måste inte vara perfekt. Jag är 33, ser rätt normal ut, skild med ett barn på halvtid. En rätt normal snubbe. Men det betyder inte att jag behöver träffa någon likadan. Nån som är runt 33 och en rätt normal tjej.

    Är det hela världen om hon är 43? 53? eller ens 83? Näe tycker inte det. Stör det om hon skulle vara yngre? Nej inte så värst. Så 18 och upp. Jag kanske föredrar jämnårig men jag diskriminerar inte i ålder.

    Inte vikt och utseende heller. Jag kanske har preferens och ett idealutseende jag attraheras av, men det betyder inte att jag inte kan attraheras av annat. Är utseendet väldigt frånstötande kanske något på henne ändå är fint. Finns ju liksom ingen på 200kg med små tuttar tex. Stora tuttar är ju fint. Så jag kan hitta något attraktivt på förmodligen de allra flesta kvinnor, så har inga utseendekrav heller.

    Personlighet? Man kanske krockar totalt politisk, ideologiskt, hon kanske är helt körd i skallen eller en psykopatisk narcissist vad vet jag, men det blir ju åtminstone en erfarenhet rikare så jag har inga krav på personlighet heller.

    Släpper man litegrann på kraven blir det mycket lättare.

     


    Väldigt brett spektra du nämner här. Man måste nog vara väl desperat eller en väldigt udda fågel för att kunna vara så flexibel med sin kropp och sitt hjärta.

    Du skriver att du nog skulle kunna hitta något attraktivt på alla kvinnor. Det må vara en väldigt manlig grej. För mig som kvinna är det precis tvärtom. Lite som att finna en nål i en höstack. Iallafall om det gäller det sexuella. Ytterst få som jag skulle få såna känslor för.

    Personligen skulle jag heller aldrig attraheras av någon jag krockade värderingsmässigt eller politiskt med eller alltför olika intressen.

    Vid första åsynen kanske, en viss dragning, men aldrig att jag skulle ta det vidare.

    Ofta behöver flera faktorer samverka för att man ska känna en romantisk eller sexuell lust till en annan människa och det har nog biologin sett till av en anledning. Sen att vara öppen är väl alltid en bra förutsättning, men inte hur öppen som helst.

    Det är rätt stor skillnad på en 18 åring och en 53 åring enligt mitt tycke. Släppa på kraven är rätt korkat, för krav är personliga preferenser och din alldeles personliga ram.


  • Anonym (KungAdam)
    Anonym (Mindre diskriminerande med ålder) skrev 2021-11-23 19:47:23 följande:

    Är det hela världen om hon är 43? 53? eller ens 83? Näe tycker inte det. Stör det om hon skulle vara yngre? Nej inte så värst. Så 18 och upp. Jag kanske föredrar jämnårig men jag diskriminerar inte i ålder.

     




  • Anonym (Mindre diskriminerande med ålder)
    Anonym (killar är för ointressanta) skrev 2021-11-23 20:41:41 följande:
    Väldigt brett spektra du nämner här. Man måste nog vara väl desperat eller en väldigt udda fågel för att kunna vara så flexibel med sin kropp och sitt hjärta.

    Du skriver att du nog skulle kunna hitta något attraktivt på alla kvinnor. Det må vara en väldigt manlig grej. För mig som kvinna är det precis tvärtom. Lite som att finna en nål i en höstack. Iallafall om det gäller det sexuella. Ytterst få som jag skulle få såna känslor för.

    Personligen skulle jag heller aldrig attraheras av någon jag krockade värderingsmässigt eller politiskt med eller alltför olika intressen.

    Vid första åsynen kanske, en viss dragning, men aldrig att jag skulle ta det vidare.

    Ofta behöver flera faktorer samverka för att man ska känna en romantisk eller sexuell lust till en annan människa och det har nog biologin sett till av en anledning. Sen att vara öppen är väl alltid en bra förutsättning, men inte hur öppen som helst.

    Det är rätt stor skillnad på en 18 åring och en 53 åring enligt mitt tycke. Släppa på kraven är rätt korkat, för krav är personliga preferenser och din alldeles personliga ram.
    Jag väljer att försöka se det vackra istället för det som stör i utseendet. Även om det så är en liten detalj så tycker jag att det är bättre att försöka se det vackra än det fula.

    Jag kan krocka rätt rejält värderingsmässigt och intressemässigt med en kvinna men ändå anse att henne skulle jag kunna tänka mig att ha sex med trots det. Inte gifta mig med, det hade nog inte funkat. Men det är ändå väldigt roligt (för mig) att försöka ha en konversation med någon jag krockar med helt. Att försöka få till en trevlig (eller åtminstone intressant) dejt ändå. Hade gärna gått på dejt tex. med en riktigt rabiat extremfeminist, det är nog nära noll procents chans att det blir något, men det skulle ändå vara intressant. Eller med någon som är bra mycket smartare eller dummare än mig själv, hade också vart intressant.

    Varannan vecka har jag inte så värst kul ändå, jag jobbar, gymmar, grubblar, deppar...så även en dålig dejt är oftast ändå en rolig dejt.

    Enorm skillnad mellan en 18åring och en 53åring ja, men jag tycker inte att det behöver utesluta att jag kanske vill ligga med henne ändå. Hade jag vart så kräsen att jag tänkt så snävt hade jag inte fått ligga alls.

Svar på tråden Hur kan de va så svårt som kille att hitta en tjej för mys?