Inlägg från: Bonobo |Visa alla inlägg
  • Bonobo

Varför ta reda på kön

Nyfikenheten om det var en pojke eller flicka där inne, för mig blev det ännu mer roligt av någon anledning. Det var ett steg närmre att veta vem det var som väntade där inne. Det kändes helt enkelt mer intimt. Som att jag fick ännu en pusselbit i mitt stora bebispussel.

Andra anledningen var namnval. Nu hade vi dock valt ett namn innan som vi sedan, dagar innan BF, fick andra tankar kring. Så vi satt ändå där och funderade på namn när den lille hade ankommit.

• Bonobo
    Riven skrev 2021-11-01 15:50:32 följande:

Vad tyckte du att du fick veta om personen där inne när du fick veta könet?

Att han var en pojke. Thats it.
  • Bonobo
    Riven skrev 2021-11-01 17:01:19 följande:

Jamen frågan är ju varför du ville veta om det var en pojke eller flicka? Du säger att du får veta något om personen om du får veta könet och jag undrar vad du får veta då?

Jag svarade på det? Men jag får väl förklara det igen... För mig är könet en del av ens person. Jag fick en känsla av större intimitet när jag fick reda på könet då det för mig bidrog till att veta mer om vem som är där i. Istället för att kalla bebisen för den så blev det han. För mig bidrog t.ex..rutinultraljudet till att jag kände att jag lärde känna barnet mer.
  • Bonobo
    Riven skrev 2021-11-01 18:08:58 följande:

Kan du ge ett exempel på vad du fick veta om personen? 

Nej. Jag har gett mitt svar, två gånger till och med. Om du inte förstår det så beklagar jag. Jag kan inte riktigt lägga det på en lägre nivå än vad jag gjort.
  • Bonobo
    Drottningen1970 skrev 2021-11-01 18:11:47 följande:

Att du orkar?.

Det är höstlovsvecka... Snark.
Svar på tråden Varför ta reda på kön