Inlägg från: Anonym (TT) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TT)

Varför ta reda på kön

Riven skrev 2021-11-03 19:17:24 följande:

Jag tycker inte det är så intressant att veta om barnet har en penis eller vagina. Ingen information som jag behöver i vecka 18 alls faktiskt. Det är därför jag undrar hur ni tänker som är så väldigt nyfikna på detta och behöver denna information så tidigt som möjligt.

Jag förstår inte varför man ens gör detta till en sak. Det är märkligt att komma med en - varför fråga - för att sen enbart ha syftet att hävda sin egen agenda. Skriv istället då - din åsikt och att syftet är att argumentera emot oliktänkande - . Så slipper folk involveras med sådana som dig i onödan. Och med såna som dig menar jag en person med grandios självbild som anser sin egen åsikt/norm som överlägsen andras och enbart vill sitta och trycka ner oliktänkande. Du verkar dessutom sakna insikt i att alla är sin egen individ som tycker, tänker och känner olika. Det blir då en ensidig och meningslös så kallad diskussion eftersom du saknar det grundläggande för att föra en vettig diskussion. Låt bli att blanda dig i vad folk väljer att göra i sina liv. Man har rätt att vara sin egen person och ta sina egna beslut utan att kritiseras!

Och som svar på din så kallade fråga - jag har tagit reda på könen på mina barn eftersom jag ville veta så mycket som möjligt om mina bebisar - vem dem är. Kön är en stor del av ens identitet och det är inget konstigt med det. Och min åsikt är att föräldrar som är genuint intresserade av att lära känna sina barn visar tecken på ett gott föräldraskap. Det visar att man har ett intresse för sitt barn och vill skapa de bästa förutsättningar för barnet. Sannolikheten för att få en annan könsidentitet än den biologiska som man föds med är ytterst liten. Därför är det inte realistiskt att låtsas att de två biologiska könen inte är viktiga när det är en av de största identitetsmarkörer vi har i vårt liv.
Svar på tråden Varför ta reda på kön