• Znickers

    Ruvare november 2021

    Hej alla ruvare,

    Bra initiativ, TS - med en tråd för oss som ruvar.

    Jag är 37, har sedan innan ett IVF barn som är 3 år. Nu är vi inne på syskonförsök (via Nordic IVF) och fått återfört 1 blastocyst på 2:a försöket. Vi fick 4 blastisar till frysen också.

    Är på ruvardag 5.

    Är det någon av er som känt av några tecken så tidigt? Jag minns inte från första graviditen. Har ngt ömma bröst och ?ilningar? i magen men det är på TOK för tidigt att känna ngt nu.

    Är så nervös. Vi har haft två tidigare försök iår med FET (två blastisar från våra landstingsförsök som resulterade i 1 missfall och 1 kemisk grav). Vill inte gå igenom det igen :( Till alla som upplevt missfall, det var mentalt bland det värsta jag gått igenom. Önskar att ingen behövde gå igenom det.

  • Znickers
    Miri85 skrev 2021-11-02 20:06:48 följande:

    Hej! Hoppar på tråden!

    Jag är 36 mannen 43 år.

    3 missfall i bagaget.

    En underbar son född -18. Försöker få till ett syskon till vår snart 4 åring. Försökt i över 2 år.

    Påbörjade vår ivf resa nu i oktober. Har fortfarande inte greppat att vi är igång med denna process. .

    ?Ruvardag? 3 idag med 5 dagars blastocyst. Försöker varva ner men ändå leva som vanligt.

    En blastocyst i frysen. Tyvärr så klarade sig inte våra 3 andra embryon.

    Just nu har jag svagt molande värk på kvällen, sjukt dålig hy, halsbränna, extremt trött och känsliga bröst.

    Någon som känt av tidiga symtom? Vad i såfall? Är så nervös inför att börja testa.

    Tips på att få tiden att gå? Kommer ni vänt med testa till testdag eller tjuvtesta tidigare? :)


    Hej,

    Gud vad härligt att du känner av så tidiga tecken. Även om det kan bero på hormonerna som fortf är kvar i kroppen (ägglosskingssprugan + proggisarna). Men jag hoppas så att du ska plussa. Jag känner av väldigt lite, intalar mig själv att det inte är annat än hormonerna från behandlingen som spökar.

    Jag har alltid väntat till min MD, så stickan är mer tillförlitlig och inte under påverkan av andra hormonerna. Min cykel är väldigt regelbunden och då borde jag fått min mens idag. Men det känns för tidigt att testa redan nu. Så väntar hellre 1v till om inte mensen kommer av sig självt :( Hoppas inte.

    Hur tänker du göra? :)
  • Znickers
    Steeph skrev 2021-11-03 08:19:44 följande:

    Hoppar in här

    Gjorde vår första ivf i november, den 31/10 fick vi en 5 dagars återförd. Är på ruvardag 3 idag och tiden går saaakta. Hur mår ni andra?


    Hej Steeph,

    Vi är i samma ruvardag! :) Håller tummarna att ni ska lyckas på ett första !! <3

    Känner du av något redan?

    Jag fick också en 5 dagars blastis återförd i lördags så jag är på ruvardag 4 (idag torsdag!)
  • Znickers
    Månskensbonde skrev 2021-11-04 17:40:07 följande:

    Detta är vår tredje IVF efter 7 års oförklarlig barnlöshet.

    Satte in en 5-dagars blastocyst igår, betyder det att jag är på ruvardag 1 idag?

    Lite överstimulerad så har fått order om att att det lugnt...


    Hej Månskensboende,

    Vad kul att du ruvar nu. Håller tummarna.

    Japp, så återföringsdagen är dag 0, så du borde vara på rd 1 idag.

    Jag gick en 5 dagars blastocyst i lördags, så är på rd 5. Väntan är olidlig ????

    Hur gick det för er med era embryon? Några till frysen?
    Månskensbonde skrev 2021-11-04 17:40:07 följande:

    Detta är vår tredje IVF efter 7 års oförklarlig barnlöshet.

    Satte in en 5-dagars blastocyst igår, betyder det att jag är på ruvardag 1 idag?

    Lite överstimulerad så har fått order om att att det lugnt...


  • Znickers

    Hej alla,

    Så kul att vi är så många ruvare :)

    Jag håller tummarna för oss alla.

    Jag är på rd 5 (hade återföring i lördags med en 5 dagars balatocyst). Jag vill så gärna hålla mig från att testa men känner av lite småtecken och vill inte bli besviken av ett blankt gravtest.

    Hur tidigt är tidigt egentligen? Jag borde få min mens om 1-2 dagar. Men kliniken säger 18 dagar efter äggplock. Det är en vecka till och i vår värld är 1 dag som en evighet.

    Vilka av er har valt att testa i förväg? Och på vilken dag då?

  • Znickers
    JennyV skrev 2021-11-04 23:20:46 följande:

    Jag ansluter här också! Jag hade återföring i söndags så är på ruvardag 4 idag torsdag. Fick testdag nästa söndag, 14/11 men tror inte jag kommer kunna hålla mig tills dess? gjorde återföring i naturlig cykel efter totalfrys i september.

    Spännande att följas åt och höra om symptom osv, jag känner inget direkt, haft lite molande känsla men det kan ju också vara Lutinus.


    Så spännande. Söndag nästa vecka är så lång tid. Jag förstår dig. När tänkte du testa isåfall?

    Jag har testdag torsdag nästa vecka men vet inte om jag klarar av att vänta. Men vill så gärna hålla mig och isåfall invänta mensen. Den där blanka stickan gör mig mer besviken än när jag ser blodet. Det är säkert olika för alla men, känslan av att pulsen ökar så snabbt under dem sekunderna när man väntar på resultatet och sedan antiklimaxet ihop med besvikelsen när man ser att det inte är ett plus :( usch!

    Fick du totalfrys pga överstimulering?
  • Znickers
    Månskensbonde skrev 2021-11-04 20:05:51 följande:

    Vad har ni fått för råd inför ruvningen? Min klinik säger att jag kan leva som vanligt men inte rida eller träna hårt...


    Jag fick inget specifikt som jag skulle avstå ifrån, förutom extrem hård träning. Annars leva som vanligt :) Vilket är sjuuukt svårt. För det enda man går runt och tänker på är detta. Och att man bara vill testa så snart som möjligt ?

    Hur mår du annars?
  • Znickers
    Steeph skrev 2021-11-03 08:19:44 följande:

    Hoppar in här

    Gjorde vår första ivf i november, den 31/10 fick vi en 5 dagars återförd. Är på ruvardag 3 idag och tiden går saaakta. Hur mår ni andra?


    Hej Steeph,

    Löste i en annan tråd att du ?gett upp hoppet?. Tycker du inte ska måla fan på väggen än. Du är också på rd 5 eller 6. Det kan fortfarande vara för tidigt för att stickan ska visa plus. Ha gott mod. Det är inte kört förrän tant röd dyker upp. Det är väl allas vår mardröm :( Har du testat något mer?

    Håller tummarna nu!
  • Znickers
    Steeph skrev 2021-11-03 08:19:44 följande:

    Hoppar in här

    Gjorde vår första ivf i november, den 31/10 fick vi en 5 dagars återförd. Är på ruvardag 3 idag och tiden går saaakta. Hur mår ni andra?


    Hej Steeph,

    Löste i en annan tråd att du ?gett upp hoppet?. Tycker du inte ska måla fan på väggen än. Du är också på rd 5 eller 6. Det kan fortfarande vara för tidigt för att stickan ska visa plus. Ha gott mod. Det är inte kört förrän tant röd dyker upp. Det är väl allas vår mardröm :( Har du testat något mer?

    Håller tummarna nu!
  • Znickers
    Steeph skrev 2021-11-05 13:44:11 följande:

    Hej!

    Ja jag har testat idag igen på ruvardag 5 med testa tidigt och det är negativt så nu är jag förberedd på att mensen kommer om 5-6 dagar. Känns ändå helt okej. Jag hoppas få göra återföring i början på december igen


    Ja, man har ju också allt för ofta en ?magkänsla?. Men jag hoppas för dig ända in i det sista. Så länge mensen inte kommer ;) kan man hoppas!
  • Znickers
    Miri85 skrev 2021-11-05 14:40:38 följande:

    Tog precis ett test? Ser ni strecket eller inbillar jag mig? Clean blue early detection?

    Jag är på ruvardag 6.


    Jajemen, visst syns det ett streck. Men jag har också hört att ?ovitrelle? (ägglossningssprutan) kan ge utslag på gravtest. Men visst är det ett streck iaf. Jag håller tummarna nu!!! Så underbart att se det strecket - man blir hoppfull <3
  • Znickers
    Miri85 skrev 2021-11-06 08:49:36 följande:

    Tack! ???? Så här såg det ut idag på dag 7. Svagt streck på testet från testlagret och lite starkare på clearblue early det. Börjar våga tro att det är sant. Har dock inte mycket symtom.

    Hur mår ni?


    Sååå sååå roligt! Grattis. Jag tycker du ska se dig själv som gravid nu (until proven otherwise!) hehe. <3

    Jag hade inga symptom med min sons graviditet ? kände absolut ingenting förrän efter v.8 typ. då brösten började ömma. Så behöver absolut inte betyda något. Njut och njut nu av plusset på stickan :)
  • Znickers

    Jag är på ruvardag 7 och jag sitter på mina händer för att inte håll mig borta från att testa. Trodde aldrig jag skulle kunna håll mig så här länge. Jag har så extremt lite tecken på graviditet så vågar inte testa antar jag. Jag tänkte hålla mig till tisdag - ruvardag 10. Om inte mensen kommer innan så borde stickan visa gravid!!!

    Men vad tror ni? Om jag skulle testa idag på ruvardag 7, skulle det vara ovitrellen eller stor chans till de riktiga hcg?

  • Znickers
    Månskensbonde skrev 2021-11-06 18:11:56 följande:

    Det borde inte vara från ovitrellen! Det har ju gått mer än 10 dagar med råge sedan sprutan..

    Vid mina två första IVFer testade jag ut ovitrellen, den var borta på max 5 dagar...


    Jag har fortfarande inte fått min mens och BIM var i förrigår/igår. Inga känningar att den är på väg heller. Men inte heller någon känning att jag skulle vara gravid.

    Kanske ska jag vara testa imorgon redan med morgonurinet!? :/ Är så nervös. Men om det blir plus då vet jag att inte är ovitrellen i så fall!! Såå nervöööös!
  • Znickers
    Månskensbonde skrev 2021-11-07 18:56:26 följande:

    Förstår det! Hoppas, hoppas!


    Hur mår du?

    Du hade rejäl motvärk för någon dag sedan! Hur känns det idag?
  • Znickers

    Jahapp - ruvardag 8 och så fick jag lite blod på trosskyddet. Känns inte alls som mens för jag har inte den mensvärken jag brukar alltid få. Men så tog jag ett gravtest (clearblue early detection) och den visade ett STORT minustecken.

    Så jag antar att det är kört.

    Är det någon som varit med om/hört att någon på ruvardag 8 testat negativt men ändå varit gravid?

    Jag vill ju helst inte tro att jag fått min mens, blodet på trosskyddet är inte färskt (brunt!) och i storlek av en ?gammal? 5-krona.

    Känns så uppgivet just nu och söker greppa om minsta lilla strå för att få upp hoppet. Någon som har solskenshistoria? :,(

Svar på tråden Ruvare november 2021