Hallonpaj83 skrev 2021-11-20 20:44:09 följande:
Åh fy att du förlorade ditt första barn i förra graviditeten. Vilken mardröm, jag beklagar!
Jag hade konstaterad gbs med symptom i i min graviditet. Det var jobbigt, jag tog uppåt 6-7 kurer antibiotika (Kåvepenin) då gbs nivån med bakterier var ganska hög. Jag hade stora besvär som man har vid en vanlig UVI, detta under hela graviditeten från vecka 10.
Det kroppsliga var jobbigt men vetskapen att gbs kan skada fostret var ju det absolut värsta med det hela. Den konstanta oron.
Mitt tips är att bara ta det lugnt, ta dag för dag. Håll noga koll på rörelserna, tveka inte att åka in för kontroll om du är det minsta osäker. Jag var inne flera gånger pga oro.
Tack så mycket! Ja det är dessa förbaskade gbs bakterier man inte vill ha, som tur är blev jag av med mina efter en antibiotikakur. Nu har jag bara en liten mängd ecoli bakterier på 1000 som inte vill försvinna , och det återkommer efter antibiotika tyvärr. Jag har dock inga symtom. Fy vad jobbigt i ditt fall att inte bli av med dom! Absolut , jag har gått hemma sen vecka 20 och känner efter flera gånger varje dag och tar dag för dag , men det är också mycket tid över till att grubbla , tänka och oroa sig. Googla tex . Jag kommer definitivt åka om jag känner mig orolig , har vart inne extra en natt för sammandragningar/förvärvar men dom lugnade ned sig som tur är. Mvh