• Anonym (Lovis­a)
    Mon 8 Nov 2021 10:05
    4909 visningar
    15 svar
    15
    4909

    Sexuella övergrepp som spökar OBS lång text

    Du har inte fått så många svar men ett bra svar av "spöken.." tycker jag du fick. Jag tror ändå det blir svårt om du inte berättar för den nya mannen att du varit utsatt. Du kanske inte behöver berätta allt men han anar nog ändå att något är fel och han får då chansen att förstå. Om han inte förstår så är det klart att dina beteenden kan uppfattas som konstiga. Han känner att något är fel och tror det är honom eller dig det är fel på. Jag tror du behöver göra det för annars blir förhållandet för svårt för er. Om du berättar finns möjligheten att ni kan göra något åt det men om du inte berättar tror jag det blir svårt i långa loppet.

  • Anonym (Lovis­a)
    Wed 17 Nov 2021 09:00
    #12
    Anonym (Plåster) skrev 2021-11-17 00:34:32 följande:
    Ja, den personen gav mig bra svar. Men som du sa så är det svårt när man inte berättar. Svårt att ta det i sin takt och testa sig fram med vad man gillar utan att vara självisk. Och vet han inte bakgrunden så ser han ju mig som självisk.

    Men jag kan verkligen inte berätta för honom, klarar verkligen inte av det. Har gett han en helt annan bild och är väldigt säker på att han inte anar något.

    Känns även dumt när jag berättat lite av vad jag tänt på och sedan säga att jag blivit våldtagen. Då tror han kanske inte att jag blev våldtagen. Och han kanske är en sån som tycker att man inte kan bli våldtagen i ett förhållanden.

    Han kanske inte heller förstår vad det innebär och hur mycket det kan förstöra en.

    Han frågade mig i början om jag hade varit med om det någon gång, på tal om någon annan men jag sa nej.

    Det var också så tidigt så jag hade ändå aldrig sagt något ifall jag hade varit en person som hade berättat.
    Förstår så klart att det är svårt. Är ju dumt av mig att säga att du ska berätta för om det sedan inte går bra är det ju alltid ditt eget ansvar.

    Men hur skulle det vara att säga något i stil med: Du frågade för länge sedan om jag blivit våldtagen och jag klarade inte av att säga sanningen då men sanningen är att jag har det. Det är väldigt svårt för mig att prata om. Det var en pojkvän som utsatte mig och det gör det extra svårt då jag vet att en del anser att man inte kan bli våldtagen i en relation. Jag har försökt att lämna detta bakom mig men märker att det satt sina spår. När vi har sex finns det saker som jag har svårt för och jag vill att du ska veta att det inte är ditt fel. En jobbig sak är att jag även tänder på en del saker som jag skäms för så det blir lite ambivalent. Jag älskar dig verkligen och vill att vi ska kunna komma vidare men för att kunna göra det behöver jag din hjälp. Jag behöver närma mig sex på ett nytt sätt igen för jag vill verkligen kunna ha bra sex med dig.
  • Anonym (Lovis­a)
    Wed 17 Nov 2021 13:01
    #14
    En manlig man skrev 2021-11-17 10:10:42 följande:
    Grymt bra svar!

    Men...det finns risker med det. Jag personligen ser ner på människor som stannar i dåliga relationer med misshandel och annat. Det gäller även de män som skrivit här om misshandel de utsätts för av kvinnor. Så om jag fick reda på att kvinnan jag dejtar varit 10 år i ett sådant förhållande och till råga på allt tänder på själva grejen så hade det varit svårt att gå vidare med henne. Men det är så jag är och det finns garanterat de som tänker på ett annat sätt.

    Min flickvän blev våldtagen av sin kille när hon var ung. Hon avslutade direkt. Det gör att jag respekterar henne istället.

    Men jag tycker du ska säga som det är så han får bestämma själv. På sikt gynnar det er båda.
    Som tur är finns det en variation av människor. Jag ser ner på folk som går igång på att provocera såsom du gör. Det gör mig otroligt avtänd. Jag kan bara hoppas att varken jag eller TS stöter på dig någon gång och att om vi gör det så hoppas jag att vi kan genomskåda dig snabbt och fly. Visst en diskussion är inte så givande om man bara håller med varandra hela tiden men jag tycker ändå man kan fundera över syftet med det man skriver. Att ha någon grundinställning i att ändå vilja gott. Det tycker jag är tilltalande och sådana människor vill jag vara omkring. Vore synd att förstöra tråden för TS genom att låta mig provoceras av dig men samtidigt tycker jag ditt beteende i olika trådar är så tråkigt. 
Svar på tråden Sexuella övergrepp som spökar OBS lång text