• Anonym (Mamma­)
    Sun 7 Nov 2021 12:03
    9297 visningar
    30 svar
    30
    9297

    Rädd!! Har blivit kallad till ytterligare mamografi imorgon!

    För 12 år sen dog min mamma i bröstcancer.

    Hon fick sin cancer när hon var 1 år yngre än mig. :(

    Jag är mamma till en son som behöver mig och nu har jag fått svar på mammografin att jag ska tillbaka eftersom undersökningen inte var komplett.

    Allt snurrar i huvudet på mig. Jag är HELT säker på att de hittat cancer. Och min nästa rädsla och oro då, är att jag inte vet hur långt det gått.

    Jag minns all de fruktansvärda väntan som jag nu trodde att vi skulle slippa och som är så typisk för den hemska sjukdomen. Väntan på besked, väntan på operation, väntan på besked om cytostatikabehandlingen har effekt, väntan på andra mediciner som funkar bättre eftersom cancercellerna överlistat cytostatikan.

    Denna terror som det är att leva med denna sjukdom.

    Någon mer här som blivit återkallad på mammografi?

    Jag är så rädd att jag knappt kan tänka. Och mitt uppe i allt, så har min son samma behov som han alltid har och har rätt att få!

    Det är mig han vänder sig till när det gäller ALLT som oroar honom, det är mig han tyr sig till, berättar om sina rädslor och funderingar för. Jag mår illa av den vissheten att han kanske inte kommer ha mig här mer!

    Jag vet att jag drar iväg i tankarna och att min mentaliseringsförmåga är starkt begränsad. Snälla ge mig någon form av lugn och tröst!

  • Svar på tråden Rädd!! Har blivit kallad till ytterligare mamografi imorgon!
  • Anonym (F)
    Sun 7 Nov 2021 13:58
    #1
    +1

    Du klarar det oavsett svar på mammografin. Fantasin är oftast mycket värre än verkligheten. Om det nu är så, så kommer du ta det som det är och bara flyta med i det som sker. Är det inte så, så är det en bonus. De allra flesta som blir återkallade har inte cancer. Förstår din oro också pga dina erfarenheter, men det behöver ju verkligen inte vara så.

    Men du klarar det oavsett! Du har inget val. Släpp kontrollen och tänk att vilken tur att det i sånt fall upptäcktes och att de kan behandla dig.

    Andas, släpp, du är starkare än du tror och ta en sak i taget. Hör av dig med hur det gick! Kram, kram, kram

  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Sun 7 Nov 2021 15:16
    #2
    Anonym (F) skrev 2021-11-07 13:58:23 följande:

    Du klarar det oavsett svar på mammografin. Fantasin är oftast mycket värre än verkligheten. Om det nu är så, så kommer du ta det som det är och bara flyta med i det som sker. Är det inte så, så är det en bonus. De allra flesta som blir återkallade har inte cancer. Förstår din oro också pga dina erfarenheter, men det behöver ju verkligen inte vara så.

    Men du klarar det oavsett! Du har inget val. Släpp kontrollen och tänk att vilken tur att det i sånt fall upptäcktes och att de kan behandla dig.

    Andas, släpp, du är starkare än du tror och ta en sak i taget. Hör av dig med hur det gick! Kram, kram, kram


    Herre gud vilket bra svar! Jag väljer att lita på dig!
  • Anonym (F)
    Sun 7 Nov 2021 16:06
    #3
    +1
    Anonym (Mamma) skrev 2021-11-07 15:16:53 följande:

    Herre gud vilket bra svar! Jag väljer att lita på dig!


    Lita på mig! Luta dig mot mina ord. This too shall pass. Jag har både egna erfarenheter och arbetar som kurator. Livet är fullt av komplikationer, vi tar oss igenom ett litet steg i taget.
  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Sun 7 Nov 2021 16:57
    #4
    Anonym (F) skrev 2021-11-07 16:06:43 följande:

    Lita på mig! Luta dig mot mina ord. This too shall pass. Jag har både egna erfarenheter och arbetar som kurator. Livet är fullt av komplikationer, vi tar oss igenom ett litet steg i taget.


    Åh har stort förtroende för psykiatrin eftersom jag fått jätte bra hjälp tidigare. Underbart att människor med din profession tar sig tid att skriva här.
  • Anonym (wow)
    Sun 7 Nov 2021 16:59
    #5

    Håller med! Vilket jäkla dundersvar. Är i liknande situation, men med hjärtat, och vet hur det känns. Grymt svar, verkligen. Och förstår dig så väl, ts. Har dock inget så bra svar, men tänker på dig och förstår Hjärta

  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Sun 7 Nov 2021 17:50
    #6
    Anonym (wow) skrev 2021-11-07 16:59:39 följande:

    Håller med! Vilket jäkla dundersvar. Är i liknande situation, men med hjärtat, och vet hur det känns. Grymt svar, verkligen. Och förstår dig så väl, ts. Har dock inget så bra svar, men tänker på dig och förstår


    Åh har du ett skadat hjärta? Hoppas det blir bra!
  • Anonym (wow)
    Sun 7 Nov 2021 17:56
    #7
    Anonym (Mamma) skrev 2021-11-07 17:50:52 följande:
    Åh har du ett skadat hjärta? Hoppas det blir bra!
    En ärftlig hjärtsjukdom, ja. Tack snälla. Detsamma för dig.
  • Anonym (Teddy­)
    Sun 7 Nov 2021 17:57
    #8

    Vilket hemskt besked att få med tanke på din upplevelse med din mamma. Lever du med sonens pappa? Stöttar han dig och tar större ansvar för sonen just nu?

    Glöm inte att du är inte din mamma. Din historia är inte din mammas utan din egen. Din historia ser annorlunda ut. Hoppas du inte behöver vänta på ny tid för länge.

  • Sun 7 Nov 2021 17:58
    #9

    Jag blev återkallad för att fotot de tagit var suddigt. Var livrädd innan men det var inte mer än så. Det kommer gå bra hur det än är, förhoppningsvis ett suddigt foto!

  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Sun 7 Nov 2021 19:27
    #10
    Anonym (Teddy) skrev 2021-11-07 17:57:29 följande:

    Vilket hemskt besked att få med tanke på din upplevelse med din mamma. Lever du med sonens pappa? Stöttar han dig och tar större ansvar för sonen just nu?

    Glöm inte att du är inte din mamma. Din historia är inte din mammas utan din egen. Din historia ser annorlunda ut. Hoppas du inte behöver vänta på ny tid för länge.


    Jodå vi är gifta och han stöttar mig på så vis att han inte är orolig han också. Det hjälper faktiskt. Jag har den hemska tiden imorgon bitti. Hoppas kunna sova något men misstänker att jag kommer grubbla mig igenom natten.
Svar på tråden Rädd!! Har blivit kallad till ytterligare mamografi imorgon!