• anna0911

    Han åkte till Thailand själv

    Usch jag mår så illa. Detta rör en kille jag träffat och haft sex med i några månader. Har skrivit lite om det tidigare. Hursom så fort restriktionerna släppte åkte han till Thailand själv, då bröt jag också kontakten med honom då jag genom omvägar fått reda på att han köper sex där och det var så hans ex stack när han var ottrogen med prostituerad där. Han började skicka bilder till mig därifrån först på sig själv vid havet etc sen på en betydligt yngre tjej han ?hälsade? på. Då bad jag han fara å flyga. Nu mår jag piss att en man föredrar prostituerade 30 år yngre tjejer än han själv, fatta han inte hur förnedrande bilden var att skicka till någon som hade lite känslor för honom ändå. Hur tänkte han? Jag behövde skriva av mig är ledsen över hur män kan bete sig. Hur kommer jag över honom?

  • Svar på tråden Han åkte till Thailand själv
  • Anonym (Hermangöring)

    Vem är du att säga att dom blir utnytjade? Har dom valt dig som tales person? 

    Dom kanske gillar sitt arbete? Intresant hur du förutsätter och ser ner på dom hemma i trygga Sverige 

    Förstår du inte vad jag skriver? Ok kanske komvux kan vara lösningen jag utryckte mig väldtigt tydligt faktiskt 

    Du antar att dom är offer. Du ser dom som svaga. Att du ser ner på folk gör dig inte bättre än männen som köper sex fakitskit även om du tror det 

  • Anonym (Hermangöring)
    Gozo skrev 2021-11-12 10:44:41 följande:
    Hur kom det sig att mitt ställningstagande att inte vilja dejta män som utnyttjar fattiga kvinnors kroppar i ditt huvud blev till att jag ser ner på "alla andra" och du undrar om jag tycker det är bättre att de svälter till döds. Menar du då att män som utnyttjar att fattiga kvinnor håller på att svälta ihjäl och ger dem pengar för att få utnyttja deras kroppar i deras svälttillstånd gör en god gärning? Jag fattar inte resonemanget riktigt.
    Vem är du att säga att dom blir utnytjade? Har dom valt dig som tales person? 

    Dom kanske gillar sitt arbete? Intresant hur du förutsätter och ser ner på dom hemma i trygga Sverige 

    Förstår du inte vad jag skriver? Ok kanske komvux kan vara lösningen jag utryckte mig väldtigt tydligt faktiskt 

    Du antar att dom är offer. Du ser dom som svaga. Att du ser ner på folk gör dig inte bättre än männen som köper sex fakitskit även om du tror det 
  • Gozo
    Anonym (Hermangöring) skrev 2021-11-13 12:01:05 följande:

    Vem är du att säga att dom blir utnytjade? Har dom valt dig som tales person? 

    Dom kanske gillar sitt arbete? Intresant hur du förutsätter och ser ner på dom hemma i trygga Sverige 

    Förstår du inte vad jag skriver? Ok kanske komvux kan vara lösningen jag utryckte mig väldtigt tydligt faktiskt 

    Du antar att dom är offer. Du ser dom som svaga. Att du ser ner på folk gör dig inte bättre än männen som köper sex fakitskit även om du tror det 


    Du lägger åsikter och tyckande hos mig som inte stämmer. Avslutar denna diskussion nu eftersom det är meningslöst att diskutera med någon som hittar på saker som aldrig sagts och undviker att besvara det som faktiskt sägs/frågas.

    Avslutar med citat från ett längre reportage om prostitutionen i Thailand med länk till källan.

    "I Thailand fick Joakim tillfällen att prata med socialarbetare som arbetar med att hjälpa kvinnorna. De vittnar om svår fattigdom och ekonomisk desperation som tvingar de unga kvinnorna in i sexindustrin. Det finns ett stort tryck och flera krav på många thailändska kvinnor, att de ska hjälpa till att försörja föräldrarna och hemmet. Det är en stor anledning till att de blir indragna i industrin."

    kvinnojourenblenda.se/tva-manader-undercover-bland-sexkopare-i-thailand/
  • Anonym (jaha)
    Gozo skrev 2021-11-12 11:09:19 följande:
    Hur kom det sig att mitt ställningstagande att inte vilja dejta män som utnyttjar fattiga kvinnors kroppar i ditt huvud blev till att jag ser ner på "alla andra" och du undrar om jag tycker det är bättre att de svälter till döds. Menar du då att män som utnyttjar att fattiga kvinnor håller på att svälta ihjäl och ger dem pengar för att få utnyttja deras kroppar i deras svälttillstånd gör en god gärning? Jag fattar inte resonemanget riktigt.
    Anonym (jaha) skrev 2021-11-11 10:08:28 följande:

    Håller med, det är en jäkla hyckleri att som medelklassfeminist i trygga Sverige propagera för ett förbud av prostitution i fattiga länder av ren princip utan att ens fundera över vad man ska ge sexarbetare för alternativ för att kunna överleva?

    Jag tror många av dessa är så jävla hemmablinda att de inte fattar vad fattigdom innebär PÅ RIKTIGT... typ, vadå, de kan väl gå till soss istället, vad är problemet lixom?

    Det finns ju en anledning till att Amnesty International INTE stödjer kriminalisering av prostitution.

    www.amnesty.se/om-amnesty/amnesty-international-sverige/uttalanden-och-remissvar/uttalande-om-amnesty-internationals-policy-om-staters-ansvar-att-respektera-skydda-och-uppfylla-manskliga-rattigheter-dem-som-saljer-sex/


    Var i tråden propageras det om förbud mot prostitution i fattiga länder? Jag står bakom sveriges linje på området som syftar till att så utsatta människor skall få skydd och stöd att ta sig ur sin situation, inte göras till kriminella som förbud innebär.
    Ehm,  Sveriges linje ÄR ju förbud. Om du tar dig tid att faktiskt läsa länken till amnesty så står det beskrivet där vad som är problematiskt med Sveriges linje.

    Och nej den den syftar absolut inte till att utsatta människor ska få skydd och stöd, det har enbart fokus på att få ner prostitutionen (antal). Sen vilken effekt lagen får för sexarbetarna skiter man fullkomligen i att följa upp utan utgår helt och hållet från en väldigt typiskt feministisk inställning att all prostitution är skadlig och ju mindre det förekommer desto bättre, punkt slut... 

    "Det är viktigt att en sådan utredning verkligen fokuserar på situationen för personer som säljer sexuella tjänster och att de själva får komma till tals på ett meningsfullt sätt. De som säljer sex måste få vara delaktiga vid utformningen av policys och lagar som inverkar på deras liv och säkerhet. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hermangöring) skrev 2021-11-13 12:01:05 följande:
    Vem är du att säga att dom blir utnytjade? Har dom valt dig som tales person? 

    Dom kanske gillar sitt arbete? Intresant hur du förutsätter och ser ner på dom hemma i trygga Sverige 

    Förstår du inte vad jag skriver? Ok kanske komvux kan vara lösningen jag utryckte mig väldtigt tydligt faktiskt 

    Du antar att dom är offer. Du ser dom som svaga. Att du ser ner på folk gör dig inte bättre än männen som köper sex fakitskit även om du tror det 
    Suck... återigen

    Tror du på allvar att en ung snygg thailändsk tjej hellre knullar blekfeta turister än har ett normalt jobb hon och hennes familj kan överleva på?

    Det är väl förfan klart att de är offer om de tvingas välja mellan att fönedra sig själva med att knulla gamla blekfeta gubbar eller svälta ihjäl / låta sin familj svälta ihjäl? Hur fan hade du känt dig om du varit tvungen att välja mellan att fläka upp röven för nån kåt turist som tycker det är så trevligt med bekräftelse eller låta dina ungar/syrra/bror/mamma/pappa svälta ihjäl?
  • Anonym (Yj)
    molly50 skrev 2021-11-12 09:45:56 följande:

    Det behöver inte vara så.

    Jag som tjej har andra erfarenheter än du.

    Visst har jag blivit raggad på.

    Men jag raggade även själv när jag var singel.

    Men ofta så fick man napp med killar som såg en chans att få ligga.

    Och då tröttnar man till slut när det inte är vad man söker.


    Det händer så jäkla sällan att kvinnor tar initiativ att män säkert tar chansen att få ligga om det faktiskt händer. Sen tycker inte jag det är fel att ligga heller, men det är synd att män ska behöva vara oärliga och låtsas att vara intresserade av en relation även om de bara vill ha lite sex. Tycker det känns bättre och ärligare att bara betala för det istället om det bara är sex man vill ha.
  • molly50
    Anonym (Yj) skrev 2021-11-16 16:03:45 följande:
    Det händer så jäkla sällan att kvinnor tar initiativ att män säkert tar chansen att få ligga om det faktiskt händer. Sen tycker inte jag det är fel att ligga heller, men det är synd att män ska behöva vara oärliga och låtsas att vara intresserade av en relation även om de bara vill ha lite sex. Tycker det känns bättre och ärligare att bara betala för det istället om det bara är sex man vill ha.
    Eller så kan man bara vara ärlig om att det enbart är sex man är ute efter och därigenom ge personen en chans att fortsätta leta efter det h*n vill ha?
    Jag tycker det är lågt att utnyttja någon annans kropp för att få sex och låtsas som att det handlar om något mer.
  • Anonym (Yj)
    molly50 skrev 2021-11-17 08:50:00 följande:

    Eller så kan man bara vara ärlig om att det enbart är sex man är ute efter och därigenom ge personen en chans att fortsätta leta efter det h*n vill ha?

    Jag tycker det är lågt att utnyttja någon annans kropp för att få sex och låtsas som att det handlar om något mer.


    Ja, det håller jag med om. Därför föredrar jag att betala för det om det bara är sex jag vill ha.

    Samtidigt är det ju inte lätt att veta vad den andre vill heller. Kvinnor säger sällan att de bara vill ha sex även om det bara är det de vill ha.
  • Anonym (Yj)
    Anonym (Yj) skrev 2021-11-17 11:22:09 följande:

    Ja, det håller jag med om. Därför föredrar jag att betala för det om det bara är sex jag vill ha.

    Samtidigt är det ju inte lätt att veta vad den andre vill heller. Kvinnor säger sällan att de bara vill ha sex även om det bara är det de vill ha.


    När jag dejtar är det främst en relation jag är ute efter eftersom jag fixar sexet på annat sätt enklare. Det händer dock att jag träffar en kvinna jag blir attraherad av och har sex. Efter ett tag får kan man ändå få höra att hon inte har några känslor eller inte är redo för en relation och därför inte vill fortsätta ses. Det tycker jag är tråkigt eftersom jag hade önskat mer, men jag känner mig inte utnyttjad. Hade jag haft sex mot min vilja hade jag kanske gjort det.
  • molly50
    Anonym (Yj) skrev 2021-11-17 11:22:09 följande:
    Ja, det håller jag med om. Därför föredrar jag att betala för det om det bara är sex jag vill ha.

    Samtidigt är det ju inte lätt att veta vad den andre vill heller. Kvinnor säger sällan att de bara vill ha sex även om det bara är det de vill ha.
    Jag vet inte om jag tycker det är så mycket bättre att utnyttja fattiga tjejer som försöker tjäna pengar för sitt uppehälle.
    Då är det väl bättre att söka tjejer som vill samma sak som en själv.

    Många gånger så tror jag att tjejer inte vågar berätta att de bara är ute efter sex då man som tjej ofta kan bli stämplad som luder osv om man är ärlig om sådana saker.
    Det är synd att det ska behöva vara så.
  • molly50
    Anonym (Yj) skrev 2021-11-17 12:08:27 följande:
    När jag dejtar är det främst en relation jag är ute efter eftersom jag fixar sexet på annat sätt enklare. Det händer dock att jag träffar en kvinna jag blir attraherad av och har sex. Efter ett tag får kan man ändå få höra att hon inte har några känslor eller inte är redo för en relation och därför inte vill fortsätta ses. Det tycker jag är tråkigt eftersom jag hade önskat mer, men jag känner mig inte utnyttjad. Hade jag haft sex mot min vilja hade jag kanske gjort det.
    Om du inte känner dig utnyttjad så har du kanske inte fått tillräckligt starka känslor för den tjejen ändå.
    Jag tror att det är lättare att man känner sig utnyttjad när man har hunnit få känslor och tror att det ska bli något mer av relationen än vad den andra parten har tänkt.
  • Anonym (Yj)
    molly50 skrev 2021-11-17 12:18:28 följande:

    Jag vet inte om jag tycker det är så mycket bättre att utnyttja fattiga tjejer som försöker tjäna pengar för sitt uppehälle.

    Då är det väl bättre att söka tjejer som vill samma sak som en själv.

    Många gånger så tror jag att tjejer inte vågar berätta att de bara är ute efter sex då man som tjej ofta kan bli stämplad som luder osv om man är ärlig om sådana saker.

    Det är synd att det ska behöva vara så.


    Jag tycker det är jättebra att de kan tjäna pengar. Jag tycker det är ett ömsesidigt utnyttjande isåfall. Båda ger något man kan avvara och får något annat man suktar efter i gengäld.

    Om det hade funnits lika många kvinnor som män som vill ha sex utan krusiduller hade allt det här inte varit något problem. Det hade löst sig. Men nu är det ju inte så världen ser ut, har aldrig gjort det och kommer kanske aldrig att göra det heller. Det är inget varken du eller jag kan ändra på, därför anpassar vi oss efter förutsättningarna.

    Ja, det är synd att det fortfarande är så att vissa kvinnor känner skam över sin sexualitet eller bryr sig om vad andra tycker. Men jag tror faktiskt att det oftast kommer inifrån eller från andra kvinnor. Många män, mig själv inräknat, älskar kvinnor som har en avslappnad och okomplicerad inställning till sex. En av anledningarna att jag gillar kvinnor i Thailand
  • molly50
    Anonym (Yj) skrev 2021-11-17 13:21:44 följande:
    Jag tycker det är jättebra att de kan tjäna pengar. Jag tycker det är ett ömsesidigt utnyttjande isåfall. Båda ger något man kan avvara och får något annat man suktar efter i gengäld.

    Om det hade funnits lika många kvinnor som män som vill ha sex utan krusiduller hade allt det här inte varit något problem. Det hade löst sig. Men nu är det ju inte så världen ser ut, har aldrig gjort det och kommer kanske aldrig att göra det heller. Det är inget varken du eller jag kan ändra på, därför anpassar vi oss efter förutsättningarna.

    Ja, det är synd att det fortfarande är så att vissa kvinnor känner skam över sin sexualitet eller bryr sig om vad andra tycker. Men jag tror faktiskt att det oftast kommer inifrån eller från andra kvinnor. Många män, mig själv inräknat, älskar kvinnor som har en avslappnad och okomplicerad inställning till sex. En av anledningarna att jag gillar kvinnor i Thailand
    Tror du att de kvinnorna prostituerar sig för att de tycker det är roligt?
    Eller tror du att de hellre hade velat försörja sig på något annat sätt?
    Du tror väl inte på allvar att de raggar upp dig för att ge dig uppmärksamhet och komplimanger?
  • anna0911
    Anonym (Man) skrev 2021-11-17 16:47:07 följande:

    Hade du bra sexliv med han ? Hur gamla är ni?


    Vi hade det mysigt när vi sågs. Vanlig sex och närhet inga extravaganser. Jag utvecklade mer känslor för honom men nu i skrivande stund är de äntligen borta. Fan va skönt. Nu ser jag honom för vad han är en 50++ gubbe som utnyttjar tjejer i fattigt land och samtidigt ville fortsätta med mig Och säkert några till. När jag träffade honom för flera månader sen var jag nyseparerad och behövde uppmärksamheten. Första bästa? 
  • Anonym (Man)
    anna0911 skrev 2021-11-18 06:36:25 följande:

    Vi hade det mysigt när vi sågs. Vanlig sex och närhet inga extravaganser. Jag utvecklade mer känslor för honom men nu i skrivande stund är de äntligen borta. Fan va skönt. Nu ser jag honom för vad han är en 50++ gubbe som utnyttjar tjejer i fattigt land och samtidigt ville fortsätta med mig Och säkert några till. När jag träffade honom för flera månader sen var jag nyseparerad och behövde uppmärksamheten. Första bästa? 


    . Livet är inte alltid lätt.
Svar på tråden Han åkte till Thailand själv