• Anonym (ts)

    Hemorrojderna from hell - hjälp!

    Hade problem med hemorrojder hela graviditeten och trodde de skulle försvinna efter förlossningen.

    Men de har blivit värre än någonsin, kanske pga stillasittande efter förlossningen.

    Vad kan man göra - vad är okej när man ammar? Kör AC3 Comfort men den hjälper NOLL. Har så ont att jag får panik när jag sittammar efter ett tag.

    Vad lindrar?

  • Svar på tråden Hemorrojderna from hell - hjälp!
  • Anonym (Hemorrojder)

    Fick yttre hemorrojder efter förlossningen, hade inga hemorrojder varken innan eller under graviditeten. De dyker upp till och från som stora yttre bollar, sedan försvinner dem och lämnar efter sig permanenta hudflikar varje gång. Antar att det bara är att gilla läget...

  • Anonym (ts)
    Anonym (Hemorrojder) skrev 2021-11-09 20:50:55 följande:

    Fick yttre hemorrojder efter förlossningen, hade inga hemorrojder varken innan eller under graviditeten. De dyker upp till och från som stora yttre bollar, sedan försvinner dem och lämnar efter sig permanenta hudflikar varje gång. Antar att det bara är att gilla läget...


    Har precis såna men de dök upp under graviditeten för mig och blev etter värre nu efter. Nu skär det av dem. Måste behandla dem men vet inte med vad. Får fråga VC...
  • Anonym (Hemorrojder)
    Anonym (ts) skrev 2021-11-09 20:52:23 följande:

    Har precis såna men de dök upp under graviditeten för mig och blev etter värre nu efter. Nu skär det av dem. Måste behandla dem men vet inte med vad. Får fråga VC...


    Jag fick en dyr salva utskriven. Har aldrig använt den eftersom jag har haft ett uppehåll från hemorojjderna ett tag. Hudflikarna är mest det som stör nu, det gör det även svårt att torka rent när jag gjort nummer två (ursäkta detaljerna)
  • Anonym (ts)
    Anonym (Hemorrojder) skrev 2021-11-09 20:58:20 följande:

    Jag fick en dyr salva utskriven. Har aldrig använt den eftersom jag har haft ett uppehåll från hemorojjderna ett tag. Hudflikarna är mest det som stör nu, det gör det även svårt att torka rent när jag gjort nummer två (ursäkta detaljerna)


    Ska fråga på vc. Kan inte sitta utan brutal smärta nu...
Svar på tråden Hemorrojderna from hell - hjälp!