• Anonym (Ångest)

    Snälla bara prata med mig och få mig att tänka på annat (emetodobi)

    Jag befinner mig på teneriffa och tidigare idag fick jag en benbit i munnen från salladen. Jag lider av grym emetofibi. Sedan en timme ungefär tillbaka mår jag konstigt med sug i magen. Jag börjar då jaga upp mig så allt eskalerar och blir än värre och dessutom med vetskap att jag fått en benbit i salladen gör inte saken bättre. Skulle så gärna vilja prata med någon om vad som helst bara för att "glömma bort" ångesten som gör att jag nästan får panik men kan ju gärna inte börja ringa runt till folk mitt i natten

  • Svar på tråden Snälla bara prata med mig och få mig att tänka på annat (emetodobi)
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Trött) skrev 2021-11-11 11:06:14 följande:

    Tack, vad gulligt av dig, däremot hoppas jag verkligen inte det då jag ska få kejsarsnitt pga fobi! ;D Eller ja, det får jag ju oavsett men vill inte att det ska starta tidigt ändå helst. 

    Hoppas det lugnar ner sig! Det är ju väldigt lätt hänt att man blir orolig i magen. Oro i sig kan ju trigga det dessutom. När jag är nervös får jag direkt orolig mage, som ett brev på posten. 


    Nä då är det kanske bäst att det inte startar innan

    Jag har magkatarr med så det kan vara det som spökar också. Men det känns lite bättre och har kunnat äta idag
  • Anonym (E)
    Anonym (Trött) skrev 2021-11-11 01:28:01 följande:

    Jag kan inte sova. Har haft en lång jobbig dag som gravid med sjukhusbesök. Men berätta om Teneriffa, så kan jag drömma mig bort lite! Är det fint? Hur bor du? (Om jag inte svarar har jag lyckats däcka till sist.)


    Samma här, gravid och fick dåligt besked på sjukhuset. Har ingen att prata med och mår fruktansvärt. Hade bytt ut min ångest och oro mot benbiten för att slippa gå igenom det här
  • Anonym (Ångest II)
    Anonym (Ångest) skrev 2021-11-11 17:38:57 följande:

    Nä då är det kanske bäst att det inte startar innan

    Jag har magkatarr med så det kan vara det som spökar också. Men det känns lite bättre och har kunnat äta idag


    Det kan inte vara ångesten i sig som gör att magen är upprorisk?

    Är Avis på solen. Jag skulle fota min katt idag för att zooma in på en sak och då råkade jag trycka på omvänd kamera och såg mig själv. :D så blek jag är! Det tänker man inte på i spegeln. Ska försöka sola solarium i helgen. Hur länge ska ni vara borta? Är ni solbrända?
  • Anonym (Saknar)

    Saknar så mycket Teneriffa!Jag hade gärna bott där i flera månader varje år .

  • Anonym (Trött)
    Anonym (E) skrev 2021-11-11 17:49:25 följande:

    Samma här, gravid och fick dåligt besked på sjukhuset. Har ingen att prata med och mår fruktansvärt. Hade bytt ut min ångest och oro mot benbiten för att slippa gå igenom det här


    Usch vad tråkigt att höra. :( Förstår verkligen det. Har själv fått flera dåliga besked vid tidigare graviditeter och det är verkligen så tärande. :(
  • flygrl
    Anonym (Ångest) skrev 2021-11-11 08:58:50 följande:

    Åh tack jag ska kolla in dem

    Vårat hotell ligger som en mur runt hela hotellområdet så här ifrån ser vi inget alls men jag tror inte att vi kan se utanför heller


    Ja, gör det vetja, kolla in lektrådarna alltså. Tycker som sagt själv det är ett bra sätt komma på lite andra tankar för sen kunna somna in igen.

    Ok, jag förstår. Tänkte man kanske kunde se vulkanutbrottet från er men då är det inte så.

    Låter skönt med 24° jämfört med svensk november men precis som du föredrar jag också varmare än så. Underbart med värme jue!

    Mår du bättre idag förresten? Hoppas det!
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (E) skrev 2021-11-11 17:49:25 följande:

    Samma här, gravid och fick dåligt besked på sjukhuset. Har ingen att prata med och mår fruktansvärt. Hade bytt ut min ångest och oro mot benbiten för att slippa gå igenom det här


    Åh nej vad har hänt?
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Ångest II) skrev 2021-11-11 18:01:14 följande:

    Det kan inte vara ångesten i sig som gör att magen är upprorisk?

    Är Avis på solen. Jag skulle fota min katt idag för att zooma in på en sak och då råkade jag trycka på omvänd kamera och såg mig själv. :D så blek jag är! Det tänker man inte på i spegeln. Ska försöka sola solarium i helgen. Hur länge ska ni vara borta? Är ni solbrända?


    den är sällan rolig, oftast har man den minst smickrande vinkeln också

    Vi åker hem på söndag men kan nog inte påstå att vi är särskilt solbrända tyvärr :-/
  • Anonym (Ångest)
    flygrl skrev 2021-11-11 20:51:14 följande:

    Ja, gör det vetja, kolla in lektrådarna alltså. Tycker som sagt själv det är ett bra sätt komma på lite andra tankar för sen kunna somna in igen.

    Ok, jag förstår. Tänkte man kanske kunde se vulkanutbrottet från er men då är det inte så.

    Låter skönt med 24° jämfört med svensk november men precis som du föredrar jag också varmare än så. Underbart med värme jue!

    Mår du bättre idag förresten? Hoppas det!


    Ja alltså 24 grader är gränsfall tycker jag morgon och kväll måste man ju klä sig för att inte frysa. Skulle absolut inte åka hit typ I januari.

    Ja det känns bättre idag men har kvar lite sug i magen så gissar på magkatarr
  • Anonym (E)
    Anonym (Trött) skrev 2021-11-11 20:05:18 följande:

    Usch vad tråkigt att höra. :( Förstår verkligen det. Har själv fått flera dåliga besked vid tidigare graviditeter och det är verkligen så tärande. :(


    Beklagar, ja jag mår fruktansvärt. Upplevde du att de tog din oro på allvar? Känns som om jag blir sedd som överdrivet orolig bara för att jag visar känslor utåt men om dom själva stod inför samma sak hade dom varit lika oroliga.

    Inte meningen att sno tråden, ursäkta
Svar på tråden Snälla bara prata med mig och få mig att tänka på annat (emetodobi)