• Anonym (Undrar)

    Svar på ultraljud, kroppsdel

    Hej!

    Om man ska genomföra ett ultraljud av halsen får man svar omgående där och då på vad som syns och om det syns något som inte verkar vara bra? När man röntgas så får man ju vänta på svaret eftersom att bilderna ska granskas, men under ultraljud så ser man väl omgående om det är något som behöver undersökas vidare. Någon som vet med säkerhet?

  • Svar på tråden Svar på ultraljud, kroppsdel
  • Drottningen1970

    Läkare ska granska och meddela. När jag gjort ultraljud på benen har dock ändå den som utfört ultraljudet pratat om vad de tittar på och vad de ser och visat på skärmen. Men läkare ställer liksom diagnosen om det blir nån.

  • Anonym (Undrar)
    Drottningen1970 skrev 2021-11-11 20:28:50 följande:

    Läkare ska granska och meddela. När jag gjort ultraljud på benen har dock ändå den som utfört ultraljudet pratat om vad de tittar på och vad de ser och visat på skärmen. Men läkare ställer liksom diagnosen om det blir nån.


    Okej. Ja undra om de säger om de ser något allvarligt redan på plats. Så när det genomförs så tas det även bilder som läkaren ska granska? Förlåt om jag är trög är bara trött på att ha ont och önskar svar på vad som är fel och gärna återgå till mitt vanliga liv.
Svar på tråden Svar på ultraljud, kroppsdel