• Sat 13 Nov 2021 16:32
    4339 visningar
    6 svar
    6
    4339

    Adventskalender till pojke ålder 10-15 år?

    Kör ni med adventskalender till lite äkldre barn? I så fall vad? Till tjejer är det så himla enkelt, man kan köpa massor med små grejor på typ bodyshop osv, inkl färdiga kalendrar. Men supersvårt till pojkar som passerat legoåldern. 

    Funderar på att göra en egen men vad stoppar man i en sån?

  • Svar på tråden Adventskalender till pojke ålder 10-15 år?
  • Sun 14 Nov 2021 12:18
    #2
    +1
    Glinda från Oz skrev 2021-11-13 16:52:47 följande:
    Jag såg ett jättebra tips här på FL som jag ska göra till min dotter i år. En kalender där man gör roliga saker. En dag ger man ett paket russin och då bakar man lussekatter tillsammans efter skolan, en dag en pepparkaksform då gör man pepparkakor på det viset får man mycket julbestyr gjorda och barnen tycker det är roligt. Det är en bra present till både tjejer och killar. Det fungerar kanske inte så bra för en 15- åring men 10- åring borde tycka det är kul.
    Det enda som är knepigt med det är att man både ska komma på roliga saker att göra men också ha tid att göra dessa. Dvs vi har rätt mycket inbokat i december och sen ska man ju ha ork och kraft just den dagen för pepparkaksbak osv. 
  • Thu 25 Nov 2021 08:12
    #6
    Hyllemor skrev 2021-11-25 00:32:04 följande:

    Det finns massor av olika typer av godiskalendrar som man kan välja, som inte är en barnslig chokladkalender.


    Om du vill göra kul sakkalender själv, så kan vi nog alla i tråden ge tips kring det med till ett rimligt pris. Vilka är din sons intressen?


     


    Ja jag håller på med en sakkalender men i några luckor blir det godis och i några luckor blir det någon liten form av aktivitet (vi har väldigt mycket inbokat så det kan inte bli några stora aktiviteter). 

    Jag har köpt diverse smågrejor, jag hittade rätt bra på TGR. Saknar typ tre luckor nu bara.

    Intresset är fotboll...
Svar på tråden Adventskalender till pojke ålder 10-15 år?