• Fri 19 Nov 2021 10:13
    1289 visningar
    8 svar
    8
    1289

    Vänsterns förakt för vanligt folk blir deras fall

    Jonnynilsson skrev 2021-11-19 10:05:16 följande:
    Ja den där listan drar ju alla vänstervridna upp lite då och då. Men jag tycker ni skall försöka vara i nuet. Inte hålla på att hela tiden dra upp gammal skåpmat som inte är relevant i dagens politik.

    Kom istället med lite relevanta argument och berätta hur ni i vänstern vill lösa de problem som vi brottas med i samhället idag. Tillexempel extremt höga energipriser, höga bensinkostnader, extrem segregering, skjutningar och sprängningar med mera. Väldigt många av dessa problem jag nämner ovan har eskalerat och blivit extrema under era snart två mandatperioder.

    Så någon form av åtgärd vore fint istället för de gamla oförrätterna som du drar fram i din nu mera extremt uttjatade lista ovan.

    Eller tycker du att allt är bra som det är och det bara är att köra på i de senaste mandatperiodernas hjulspår?
    Du menar inte på allvar att du inte har förstått sambandet mellan höga energipriser med miljöpartiets inflytande och krav på just detta?

    Eller att du inte har förstått hur försämrad välfärd ger ett våldsammare samhälle?

    Vilka var det som började skära ner välfärden och hade det som ambition inför valet?
    Har du koll på det?
  • Fri 19 Nov 2021 10:51
    #8
    +1
    Jonnynilsson skrev 2021-11-19 10:26:32 följande:
    Jag förstår inte alls vad du menar. Jag ser ditt inlägg som väldigt förvirrat.
    Det är inte så svårt. Läs en mening i taget. Jag hoppas att det blir så enkelt att till och med du förstår.

    1. Förstår du att krav på höga energipriser leder till höga energipriser?
    Ja eller nej?

    Förstår du att det är något miljöpartiet har drivit?
    Ja eller nej?

    Förstår du sambandet mellan krav på höga energipriser och att det blir höga energipriser?
    Ja eller nej?

    2. Förstår du att när människor inte har några pengar så kommer stölderna att öka
    Ja eller nej?

    Förstår du att ju färre poliser vi har desto färre brott klaras upp?
    Ja eller nej?

    Förstår du att ju färre socialassistenter vi har desto färre barn på glid kommer att få rättt hjälp
    Ja eller nej?

    3. Vet du vilka partier som hade vallöfte att skära ner på välfärden?
    ja eller nej?

    Förstår du att det tar många år att montera ner välfärden?
    Ja eller nej?

    Tycker du att det har varit bra att skära ner på välfärden?
    Ja eller nej?

    Har vi fått ett bättre samhälle?
    Ja eller nej?


Svar på tråden Vänsterns förakt för vanligt folk blir deras fall