Inlägg från: Annonymen |Visa alla inlägg
  • Annonymen

    Jobbinriktning, livsval

    Jag har länge gått och funderat på yrkes- och framtidsval. Jag är hyfsat ung (30 års åldern) och har en bra tillvaro, bra utbildning, bra jobb osv men något skaver ändå och nu har jag äntligen kommit fram till det som jag bara snuddat vid i tanken tidigare, men jag behöver lufta det lite och få hjälp med input.

    Jag behöver komma ut i världen och hjälpa till med något viktigare än att bara skapa en trevligare tillvaro för mig själv på hemmaplan. Jag vet att jag vill jobba med människor: coacha och vägleda (antingen personal/karriär, livsstil osv) eftersom jag är naturligt bra på det och borde satsa på det rakt ut men aldrig riktigt jobbat med. Det jag har jobbat med är bland annat projektledning vilket jag är bra på.

    Vad tror ni finns för viktiga jobb ute i världen där jag kan kan coacha och vägleda människor kombinerat med projektledning. Helst något där jag kan "tjäna ett lite högre syfte" och inte bara vara personalchef på ett mellanstor företag om ni förstår hur jag menar.

    Behöver hjälp att tänka lite utanför boxen här.

Svar på tråden Jobbinriktning, livsval