• Anonym (Benz)

    Upplever du att sex lindrar ångest?

    Nyfiken på om alla känner en lättnad, att orgasmen gör att man blir lugnare, får mindre oro och ångest åtminstone tillfälligt. Och undrar om det är samma för kvinnor och män.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Upplever du att sex lindrar ångest?
  • Anonym (.)

    Jag har sex som självskadebeteende. Det lindrar min ångest för stunden, då jag känner mig älskad och "wanted". Däremot får jag en panikattack efteråt för jag känner mig använd, värdelös och ännu en gång förhöjt antalet personer jag legat med. (kvinna)

  • Lenin1958
    Anonym (.) skrev 2021-11-17 19:31:44 följande:

    Jag har sex som självskadebeteende. Det lindrar min ångest för stunden, då jag känner mig älskad och "wanted". Däremot får jag en panikattack efteråt för jag känner mig använd, värdelös och ännu en gång förhöjt antalet personer jag legat med. (kvinna)


    Jobbigt
  • Anonym (Sandra)

    Jag upplever att en orgasm kan lindra det för stunden. Det har hänt att jag börjat gråta efter att jag fått en orgasm. Precis som att känslorna svämmar över och det går inte att stoppa.

  • Lenin1958

    Svaren i tråden delas jämt. Det är bara en som står på 0 %. Då delas kvinnor i två grupper och män i en

  • Anonym (Nope)
    Anonym (Nä) skrev 2021-11-17 19:21:24 följande:

    Alla har inte ångest och absolut inte ihop med sex som ger både närhet och njutning.

    Avsaknad av sex kan ju däremot vara något annat...


    Jag får mer ångest av sex än av avsaknad av det. Gillar inte fysisk närhet och mår så mycket bättre nu när jag har slutat med den typen av relationer.
  • Anonym (kramp)

    Sex /orgasm lindrar både ångest, stress och smärta tycker jag

    Brukade onanera mot min mensvärk när jag var tonåring. Det var det enda som gav några minuter lindring i livmoderkramperna under de första åren. Regelbundna sammandragningar istället för de orytmiska krampande fick systemet att skärpa till sig en liten stund.

    I övrigt var första dagen mens som en femtimmars maginfluensa, eländes elände.

    Det har hänt att jag onanerar om jag är stressad på jobbet, men nuvarande jobbet har så trista toaletter så där går det inte. 

  • Anonym (otto)

    Får väl snarare ångest över att jag inte har sex. Det ska dock sägas att jag har ingen aning om det faktiskt skulle hjälpa att ha sex.

  • Anonym (Oo)

    Orgasm-ja.

    Sex-nej. Vill inte ha sex med en annan människa om jag har riktig ångest.

  • Anonym (Oo)
    Anonym (.) skrev 2021-11-17 19:31:44 följande:

    Jag har sex som självskadebeteende. Det lindrar min ångest för stunden, då jag känner mig älskad och "wanted". Däremot får jag en panikattack efteråt för jag känner mig använd, värdelös och ännu en gång förhöjt antalet personer jag legat med. (kvinna)


    Jag vet att detta inte är något litet problem med en enkel lösning, men..

    Efter sexet, kan du inte försöka tänka att du använt personen du sexat med precis lika mycket som hen använt dig? För det har du ju!

    Sen att ha ångest över hur många man legat med, sluta räkna dem bara! Du är ju dessutom den enda som faktiskt vet antalet; ) Det bara DU vet finns ju endast för dig, inget någon annan kan se på dig. Inget är rätt eller fel, men att sluta räkna dem är väl det bästa.
    Jag slutade räkna vid 20 ca, då hade jag haft 18. Nu kanske jag haft 60-150, faktiskt ingen aning och det kan vara både mer eller mindre. Spelar verkligen ingen roll heller: )
  • Anonym (Benz)
    Anonym (Oo) skrev 2021-11-23 16:00:22 följande:

    Orgasm-ja.

    Sex-nej. Vill inte ha sex med en annan människa om jag har riktig ångest.


    Nej, det förstår jag. Jag kanske använder ordet "ångest" lite för lättvindigt. Jag vet att det kan vara ett knäckande sjukdomstillstånd. Jag var nog mer ute efter en vanlig, lite vardaglig oro man kan känna.

    Jag känner mig avslappnad och skön efteråt. Som en trött katt.
  • Anonym (Ja, typ)

    Ja det gör det. Om jag har en dålig dag, känner mig ful, kass, värdelös och ändå lyckas kåta upp maken så får jag tillbaks en del av självkänslan. Bekräftelse på att någon älskar mig och vill ha mig. Han kan säga det, ge mig komplimanger osv. men det är ju bara ord. Om han blir kåt så är det bekräftat att jag är attraktiv och bra.

    Inte så särskilt sunt tankesätt, och det hjälper inte om han tar initiativ eller vill, utan skall vara från att han är trött och inte sexsugen tills att han blir det, så att jag känner att det är jag som kåtat upp honom och inte tvärtom. Jag har lyckats med det. Då lindrar det min ångest.

  • Limpo

    Ångest känner jag inte men jag blir deprimerad. Det borde inte vara så men frun vill inte längre ha någon form av sex.

  • Anonym (Ja, typ)
    Limpo skrev 2021-11-23 19:55:39 följande:

    Ångest känner jag inte men jag blir deprimerad. Det borde inte vara så men frun vill inte längre ha någon form av sex.


    Ångest kan komma av depression. Man bär på sorg/frustration som ibland kan ta sig uttryck i ångestattacker. Bara så du är förberedd på att du kan få ångest.

    Har ingen lösning på ditt problem, men förvarnar bara för ångest, det är jätteobehagligt när man inte vet vad det är och sedan får det.
Svar på tråden Upplever du att sex lindrar ångest?