• Tue 23 Nov 2021 06:16
    3829 visningar
    20 svar
    20
    3829

    Förspel varieras eller vara lika varje gång?

    Anonym (Skönt innan) skrev 2021-11-21 22:38:44 följande:

    Förspel eller vad man nu kallar det som händer innan samlag eller det sexuella men gör - tycker ni förspelet behöver varieras? Har ni något ni alltid kör med eller gillar du när förspelet alltid varieras och är lite överraskande?


    Det finns många sätt att variera det på och det tycker jag man ska göra utefter vad man känner för.

    Traditionellt hångel, smek, oralsex, knull.
    Men det blir ju såklart annorlunda om man börjar redan i köket eller t.o.m. innan man kommit hem.

    Ibland vill man bara hångla upp henne mot väggen, dra ner byxorna och sätta på.

    Ibland har man kanske givit varandra blickar, smek, kyssar, snuskiga ord under hela dagen...
  • Tue 23 Nov 2021 16:55
    #6
    Anonym (Trött föräldraförspel) skrev 2021-11-23 16:53:08 följande:

    Som trött småbarnsmamma kör jag och sambon följande väldigt romantiska (haha) förspel. Han ligger som en klubbad säl i soffan. Jag drar ner byxor och trosor till knäna och knuffar mig ner bredvid i sked med ryggen mot honom. Vill du? Frågar jag och lägger hans hand på min tutte utanpå tröjan. Så krånglar han ner byxorna och så ligger vi med varandra sådär. Ibland har jag vaknat sådär flera timmar efteråt med byxorna nere och spermakladd som torkat och klibbat fast mellan låren och han snarkar mig i nacken. Eller så har jag vänt på mig i sömnen, spermakladdat lite varstans i processen och somnat ansikte mot ansikte och så har jag dreglat på honom i sömnen.

    Romantiskt eller hur? 


    SkrattandeHjärta
  • Tue 23 Nov 2021 17:00
    #8
    New Dawn skrev 2021-11-21 23:38:24 följande:

    Jag tycker att själva idén och termen förspel, i sig, är väldigt avtändande och trist.

    Vi gör ibland sådant som många ser som förspel, men ibland bara det. Inget samlag alls.

    Ibland har vi samlag efter detta, och ibland börjar vi med samlag, för att sedan avsluta med det som många kanske kallar förspel. Jag fattar inte vitsen med denna uppdelning.


    Jag håller helt med dig.

    Man kysser, kramar, hånglar och kladdar på varandra... ofta blir man kåt och ibland passar det sig tidsmässigt för sex, ibland inte, men den där fysiska delen av kärleken och åtrån vill man ha även utan sex.

    När man väl fått av sig kläderna och ägnar sig åt sexuell njutning finns inte heller något skäl att kalla det för något särskilt innan penetration och kan lika gärna förekomma emellan och efter.
Svar på tråden Förspel varieras eller vara lika varje gång?