• Anonym (Sorgsen)

    Attraktion hos kvinnor

    Hej! Då min livsglädje, självkänsla, självförtroende och livslust börjar att tryta rejält av mitt ?problem?, så kände jag bara att jag behövde skriva av mig om det. Det kanske låter larvigt och självömkande, men jag mår inte så bra av detta, och det är inte lätt att prata med någon IRL om det här. Men det är så att jag aldrig lyckas att skapa en sexuell gnista hos kvinnor jag träffar, oavsett hur eller vad jag gör och så har det varit sen tonåren. De enda gångerna det har blivit är på fyllan?

    Jag har jättemånga tjejkompisar och är väldigt omtyckt av dem, många av dom har jag dejtat eller flirtat med, men det slutar precis som alltid med en friend-zone relation. Alla tycker att jag ser bra ut, säger dom iallafall. Jag tyckte att jag såg bra ut men jag blir mer och mer osäker i mig själv och förvirrad av att vara obekräftad. Har slutat att dejta totalt, och flirta kommer inte ens på tanken längre, för jag vet precis hur det slutar.

    Provat allt verkligen, dejtingsajter, Tinder, vardagslivet. Det börjar med att tjejen är superintresserad efter att vi skrivit och utbytt bilder. Men sen när vi väl träffas så har vi jättetrevligt, skrattar, jag får mycket kommentarer om att jag är snäll, rolig, ser bra ut osv. Men vi går alltid skilda vägar efteråt, de vill träffas igen fast som vänner. Jag älskar att ha tjejkompisar som vanliga vänner, men det är jobbigt när man är förtjust eller till och med får lite känslor att det aldrig blir något mer.

    Jag har liksom allt vad kvinnor söker efter, det låter självgott, men jag kan ju inte förneka det? Utbildad, välbetald, vältränad kropp, snäll, generös, humor, omtänksam, lyhörd, fin bostad, välklädd. Det är väll därför jag skriver detta inlägg, för jag blir så ledsen varje gång och är så förvirrad av att ingen finner mig sexuellt attraktiv. Det är hemskt när man fattar tycke för kvinnor gång efter gång, men sen när man skiljs så vet man att vissa åker hem till sitt KK istället för med mig. Jag saknar verkligen närhet, kärlek, sex och värme. Men jag klarar inte att bli så sjukt ledsen och besviken längre, visar mig inte ens ute flera veckor efter en sån händelse. Och jag vet ju vad oddsen är att det blir så, jag är idag 30 år.

  • Svar på tråden Attraktion hos kvinnor
  • Anonym (lär er balansera)

    En grej till. Hur beter du dig på dejterna? Tar du initiativ? Flyttar du dig närmare, tittar i ögonen, ger beröring mm? Visar att du vill något mer än att vara kompis? Jag har varit med om män som ger noll respons på flirt. Det är som att flirta med en vägg. Och sen undrar de ändå vad de gjorde fel när man tappar intresset. De flesta kvinnor vill nog känna ett intresse från mannens håll. Och då pratar jag inte om artigt ställda frågor, utan om någon slags energi.

  • Anonym (Den du är)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2021-11-22 20:30:07 följande:

    Varför tror du att det är ett dåligt beteende som kvinnor går igång på för stunden? Tack för dina ord, det betyder jättemycket! Måste man ha en svinaktig sida även om man är snäll och omtänksam i grunden för att lyckas med ett förhållande till exempel? Blir det för ointressant med en snäll människa? Blir så förvirrad av allt detta, och två erfarna män har redan beskrivit det så som dom har erfarit och upplevt det enda sättet att få kvinnor uppmärksamhet på. Jag får väll helt enkelt gå runt som jag är och hoppas att det finns iaf en enda som skulle uppskatta mig för den jag är, men jag är som sagt 30 år idag och har väntat alldeles för länge känns det som, hoppas att jag inte behöver vänta i 30 år till?


    Kan handla om att dom söker bekräftelse pga sårbara anknytnings mönster hos sig själva? Eller känner en spänning i att ? kunna förändra mannen till det bättre?. Dras till jakten. Spelet. Precis som mannen själv gör. Attraktion? Finns nog lika många anledningar som människor skulle jag tro. Hur som.

    Tycker du ska glömma alla dom tankarna?

    Dom flesta kvinnor vill ha en riktigt snäll, trevlig och ordentlig kille som man kan känna sig trygg med.

    Utvecklas tillsammans med. Du har stor potential här som du beskriver i din text TS. Du behöver bara träffa rätt kvinnor som värdesätter dig, för den du är och ser dig.
  • LadyThunder

    Hur du ser på digsjälv speglas också i ditt beteende. En man med dålig självkänsla/självförtroende går rätt i friendzone utan att passera gå. Utan ett driv i hans agerande så vet jag också att risken är stor att sexet också blir tafatt, om jag ens fattar att han är intresserad från första början om han är för snäll. Någon som bara är snäll och uppmärksam på mig UTAN att det ackompanjeras med lite fräcka blickar och pikar kan jag inte utveckla vidare intresse för.

    Kanske kan börja med att försöka sträcka på dig och bli stolt över vem du är?


  • Anonym (Snäll men framåt)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2021-11-22 20:30:07 följande:

    Varför tror du att det är ett dåligt beteende som kvinnor går igång på för stunden? Tack för dina ord, det betyder jättemycket! Måste man ha en svinaktig sida även om man är snäll och omtänksam i grunden för att lyckas med ett förhållande till exempel? Blir det för ointressant med en snäll människa? Blir så förvirrad av allt detta, och två erfarna män har redan beskrivit det så som dom har erfarit och upplevt det enda sättet att få kvinnor uppmärksamhet på. Jag får väll helt enkelt gå runt som jag är och hoppas att det finns iaf en enda som skulle uppskatta mig för den jag är, men jag är som sagt 30 år idag och har väntat alldeles för länge känns det som, hoppas att jag inte behöver vänta i 30 år till?


    Nu ska du inte köpa allt som manlig man säger. Om du är en genuint snäll och vänlig man - kan du upprätthålla ett dåligt beteende? -kan du respektera en kvinna som faller för det?

    Det flesta kvinnor vill inte ha en skitstövel. Däremot tycker många av oss om män som tydligt visar vad de vill ha. Det är en milsvidd skillnad. Maskulinitet behöver inte vara giftigt, svinigt beteende. Du kan och bör fortsätta vara snäll, för det är en högt eftertraktad egenskap. Men du behöver förmodligen visa mer självsäkerhet, framåtanda och tydlighet.

    Om kvinnor lätt blir din vän men inte bli kära ser de dig som en bror, något asexuellt. Det är det du behöver jobba med, precis som manlig man är inne på. En (på riktigt manlig) man kan vara supertydlig med vad han vill ha i sättet han ser på en kvinna, tar på henne, komplimanger han ger, hur han tar plats i hennes liv utan att be om ursäkt. Men det kan man göra utan att vara en skitstövel.
  • Anonym (Sara)
    Xclueless skrev 2021-11-22 21:11:38 följande:

    Hur du ser på digsjälv speglas också i ditt beteende. En man med dålig självkänsla/självförtroende går rätt i friendzone utan att passera gå. Utan ett driv i hans agerande så vet jag också att risken är stor att sexet också blir tafatt, om jag ens fattar att han är intresserad från första början om han är för snäll. Någon som bara är snäll och uppmärksam på mig UTAN att det ackompanjeras med lite fräcka blickar och pikar kan jag inte utveckla vidare intresse för.

    Kanske kan börja med att försöka sträcka på dig och bli stolt över vem du är?


    Fast ts verkar ju inte ha brist på självförtroende. Han anser sig ju ha allt kvinnor vill ha. Det tyder inte på dåligt självförtroende, kan jag tycka.
  • Anonym (prinskorv)
    Anonym (Snäll men framåt) skrev 2021-11-22 21:15:54 följande:
    Det flesta kvinnor vill inte ha en skitstövel. Däremot tycker många av oss om män som tydligt visar vad de vill ha. Det är en milsvidd skillnad. Maskulinitet behöver inte vara giftigt, svinigt beteende. Du kan och bör fortsätta vara snäll, för det är en högt eftertraktad egenskap. Men du behöver förmodligen visa mer självsäkerhet, framåtanda och tydlighet.
    håller med.

    Du har fått det helt om bakfoten. Kvinnor gillar inte alls tafsande svin. Metoo är visst relevant. 

    Tycker tyvärr det luktar lite "offerkofta" i dina inlägg. Det är förmodligen den där lite "gnälliga" attityden, att det på nåt sätt är synd om dig, att kvinnorna är skyldiga dig nåt, som gör att du inte lyckas.

    Har sett otaliga FL-trådar med ständiga singelmän som, istället för att söka inåt och röra sig framåt, anser att det är kvinnornas fel för att de inte lyckas dejta dem. Att kvinnorna har för höga krav eller bara gillar svin. Extremen av det är att vara incel. 

    Att våga ta för sig är en nice egenskap. Men man behöver inte vara en utåtriktad hårding för det. Man kan vara blyg, men ändå vara den som ringer och frågar om dejten. Man kan vara blyg men ändå driva dejten framåt. Det är också att ta för sig.
  • Anonym (prinskorv)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-11-22 20:43:54 följande:
    Det är några saker i din text som sticker ut väldigt mycket och som säger väldigt mycket om dig som person och som jag tror är orsaken till varför du inte lever det liv du önskar eller har den framgången med kvinnor.

    Jag skulle inte vilja dejta dig, och jag ska berätta varför.

    1. Du skriver att du har slutat dejta/flirta för att du vet hur det kommer sluta. Att ha en sån inställning blockerar dig redan där. Du har redan bestämt dig för att det kommer sluta dåligt, vet du vad, detta blir din sanning. Att sluta ta risker och inte göra något åt det sen att klaga på det är så barnsligt. Det är som att säga, äsch jag går ändå inte ner i vikt, det kommer gå åt helvete, kan lika gärna äta den där chipspåsen. Nej istället tar man reda på vad är det som inte funkar? Och fortsätter framåt.
    Ja där har vi det.
  • Anonym (Sorgsen)

    Tack för alla svar.

    Jag skrev inte det här inlägget för att söka efter medlidande och jag känner mig inte som ett offer eller att jag har på mig någon offerkofta överhuvudtaget. Utan mest för att få höra andra inputs eftersom att jag tycker att det är svårt att prata om det här med folk i min närhet och just för att det kan låta som att jag tycker att det är synd om mig.

    Visst är jag ledsen för att det är så här, men jag försöker göra någonting åt det. Jag förstår väll lite mer och mer att det behövs en bra självkänsla osv. Jag har haft det i början, men den sänks ju för varje gång jag misslyckas. Jag sitter inte vara hemma och tycker synd om mig, jag tar mig ut, utsätter mig för obekväma situationer och jag tycker verkligen inte att det ytliga är något som betyder allt, utan jag tog det mer som ett exempel varför det ytliga inte betyder något, när väldigt många människor är ytliga. Jag har naturligtvis ett inre också, men skulle jag beskriva allt det i ett inlägg så hade ingen orkat att läsa. Behövde mest lite inputs som sagt, och det har jag fått och jag är väldigt tacksam för alla svar!

  • En manlig man
    En manlig man skrev 2021-11-22 10:51:26 följande:

    Du är antagligen för snäll och inte tillräckligt "på".

    Tjejer vill ha killar som tar för sig och vill knulla dem. Helst ska du behandla dem lite dåligt också. Det låter sjukt men så funkar det tyvärr. Mitt tips är att köra en totalt annan stil ett tag. Kör nätdejting med enda målet att hitta någon att ligga med. Ser du bra ut så är det enkelt. Lägg ut bilder på ansikte och bar överkropp. Skriv att du inte söker något seriöst just nu men vill träffa någon lite då och då. Alla förstår vad du är ute efter.

    Var trevlig när du skriver men kom ganska snabbt in på att du vill träffas och ha sex. Alltid hemma hos dig eller henne och på första dejten. Skriv med många och även de som är under din nivå, de är enklare att få i säng och nyttja för ditt syfte. Tänk på att de ska vara tacksamma som får ligga med dig.

    När ni träffas ska du vara på direkt om det är läge. Undvik fika och sånt om det går. Ni har ju träffats för att knulla och inget annat just den här gången. Efter ett gäng sexträffar med olika kvinnor så kommer du in i det och kan börja dejta seriöst igen men med din "nya" stil som en del av din personlighet.

    Övning ger färdighet. Lycka till grabben!


    Jag citerar mitt eget inlägg då det är vissa som alltid väljer att tolka mina inlägg på det sämsta möjliga sättet. Det är kvinnor som retar sig på inlägg jag skrivit tidigare och som inte har den mentala förmågan att läsa ett inlägg av mig utan att kommentera att allt jag skriver är skit.

    Så för att vara extra tydlig så har jag aldrig skrivit att man ska vara en skitstövel. Jag skrev att kvinnor vill ha en man som tar för sig och visar att han vill knulla dem. Jag skrev även att det kan vara bra att behandla dem LITE dåligt. Det betyder inte samma sak som att vara en skitstövel. Mitt inlägg var skrivet för att TS skulle få lite tips från en som lärt sig hur man får ligga mycket.

    Så utnyttja dina starka sidor som utseende, kropp, arbete bostad som gör att tjejerna blir intresserade från början. Det enda du behöver ändra på är att du skriver fräckare och lite "oanständigt". Absolut inte otrevligt på något sätt.

    Då blir det lättare att ta första steget att börja hångla när ni träffas irl. Hon vet ju redan varför ni träffas, den biten är avklarad redan.

    Sen kan du absolut skriva lite grövre med vissa kvinnor. Många gillar det har jag märkt. Om du har stor snygg kuk så kan även en dick pic vara rätt om den skickas vid rätt tillfälle. Men det är oftast bäst att inte skicka någon. Jag har lyckats få kvinnor att ändra sig att vilja träffas när de fått en bild på min kuk.

    Om du har medel eller liten ska du aldrig skicka bild på den.

    Sist men inte minst. Om du lär dig rätt så kommer du få ligga mycket. Men hoppa inte på det tåget. Det finns väl inget sorgligare än människor som lever sina liv på dejtingappar och hoppar runt med olika år ut och år in. Träna upp dig så du lär dig få tjejerna på rygg sen kan du börja dejta seriöst igen och förhoppningsvis inte hamna i "friend zone".

    Testa och återkoppla sen hur det gick.
  • Anonym (Snäll men framåt)
    En manlig man skrev 2021-11-22 23:37:11 följande:

    Jag citerar mitt eget inlägg då det är vissa som alltid väljer att tolka mina inlägg på det sämsta möjliga sättet. Det är kvinnor som retar sig på inlägg jag skrivit tidigare och som inte har den mentala förmågan att läsa ett inlägg av mig utan att kommentera att allt jag skriver är skit.

    Så för att vara extra tydlig så har jag aldrig skrivit att man ska vara en skitstövel. Jag skrev att kvinnor vill ha en man som tar för sig och visar att han vill knulla dem. Jag skrev även att det kan vara bra att behandla dem LITE dåligt. Det betyder inte samma sak som att vara en skitstövel. Mitt inlägg var skrivet för att TS skulle få lite tips från en som lärt sig hur man får ligga mycket.

    Så utnyttja dina starka sidor som utseende, kropp, arbete bostad som gör att tjejerna blir intresserade från början. Det enda du behöver ändra på är att du skriver fräckare och lite "oanständigt". Absolut inte otrevligt på något sätt.

    Då blir det lättare att ta första steget att börja hångla när ni träffas irl. Hon vet ju redan varför ni träffas, den biten är avklarad redan.

    Sen kan du absolut skriva lite grövre med vissa kvinnor. Många gillar det har jag märkt. Om du har stor snygg kuk så kan även en dick pic vara rätt om den skickas vid rätt tillfälle. Men det är oftast bäst att inte skicka någon. Jag har lyckats få kvinnor att ändra sig att vilja träffas när de fått en bild på min kuk.

    Om du har medel eller liten ska du aldrig skicka bild på den.

    Sist men inte minst. Om du lär dig rätt så kommer du få ligga mycket. Men hoppa inte på det tåget. Det finns väl inget sorgligare än människor som lever sina liv på dejtingappar och hoppar runt med olika år ut och år in. Träna upp dig så du lär dig få tjejerna på rygg sen kan du börja dejta seriöst igen och förhoppningsvis inte hamna i "friend zone".

    Testa och återkoppla sen hur det gick.


    Problemet du har är att du inte inser att för många kvinnor är beteendet du beskriver att bete sig som en skitstövel. Att skicka dickpics oombedd är dessutom olagligt. Sen betvivlar jag inte att det går hem hos vissa kvinnor men jag betvivlar att det är en sådan kvinna ts, som verkar vara en genuint snäll och omtänksam person, vill ha. Att träna på kvinnor man egentligen inte är intresserad av är respektlöst. Jag tror inte heller det är nödvändigt för ts att sjunka så lågt.
  • New  Dawn
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-11-22 20:43:54 följande:

    Det är några saker i din text som sticker ut väldigt mycket och som säger väldigt mycket om dig som person och som jag tror är orsaken till varför du inte lever det liv du önskar eller har den framgången med kvinnor.

    Jag skulle inte vilja dejta dig, och jag ska berätta varför.

    1. Du skriver att du har slutat dejta/flirta för att du vet hur det kommer sluta. Att ha en sån inställning blockerar dig redan där. Du har redan bestämt dig för att det kommer sluta dåligt, vet du vad, detta blir din sanning. Att sluta ta risker och inte göra något åt det sen att klaga på det är så barnsligt. Det är som att säga, äsch jag går ändå inte ner i vikt, det kommer gå åt helvete, kan lika gärna äta den där chipspåsen. Nej istället tar man reda på vad är det som inte funkar? Och fortsätter framåt.

    2. Du skriver om ytliga egenskaper som du tror är tillräckligt, och förväntar dig att kvinnor ska uppskatta dig för någonting som DU tror är avgörande och sen blir du förvånad när detta inte stämmer? Hör du inte själv att dina övertygelser inte är sanna? Du har ingen aning om varför dom inte velat fortsätta träffa dig och det faktum att du tror att kvinnor är ute efter dom sakerna, du har liksom redan bestämt dig för det, vilket också är att sätta krokben för sig själv. Att du tror att din insida, vem du är som person, hur du behandlar andra, vad du har för utstrålning, värderingar inte spelar någon roll säger mycket om dig som person.

    3. Du skriver att du har allt som kvinnor söker men du lyckas ju ändå inte? Så hur går den ekvationen ihop?

    Alla dom sakerna du räknar upp har för mig har aldrig gjort att jag tyckt om en man mer? Har träffat många män som har det så men det spelar ingen roll om jag inte känner mig trygg med honom eller tycker om den han är, hur han lever upp till sina ord, hur han behandlar andra människor. Så din teori kanske du ska börja ifrågasätta.

    Jag är singel, jag skulle aldrig säga, jag har allt som män vill ha varför vill ingen vara med mig. Istället riktar jag fokuset inåt, bekräftar mig själv, och ser till att jobba med min insida för att vara den som jag själv önskar vara med.

    Jag tycker det låter som att du har en del att jobba med, som inte har ett skit med din utsida eller yttre saker att göra.


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • En manlig man
    Anonym (Snäll men framåt) skrev 2021-11-23 06:52:09 följande:

    Problemet du har är att du inte inser att för många kvinnor är beteendet du beskriver att bete sig som en skitstövel. Att skicka dickpics oombedd är dessutom olagligt. Sen betvivlar jag inte att det går hem hos vissa kvinnor men jag betvivlar att det är en sådan kvinna ts, som verkar vara en genuint snäll och omtänksam person, vill ha. Att träna på kvinnor man egentligen inte är intresserad av är respektlöst. Jag tror inte heller det är nödvändigt för ts att sjunka så lågt.


    Vad menar du med respektlöst?
  • Anonym (Grumpy)
    En manlig man skrev 2021-11-22 23:37:11 följande:
    Så för att vara extra tydlig så har jag aldrig skrivit att man ska vara en skitstövel. Jag skrev att kvinnor vill ha en man som tar för sig och visar att han vill knulla dem. 
    inte helt lätt att göra kvinnor helt nöjda, när män är tråkiga och inte vill knulla dom, så efterlyser dom riktiga män
  • Anonym (Grumpy)
    En manlig man skrev 2021-11-22 23:37:11 följande:
    Jag citerar mitt eget inlägg då det är vissa som alltid väljer att tolka mina inlägg på det sämsta möjliga sättet. Det är kvinnor som retar sig på inlägg jag skrivit tidigare och som inte har den mentala förmågan att läsa ett inlägg av mig utan att kommentera att allt jag skriver är skit.

    Så för att vara extra tydlig så har jag aldrig skrivit att man ska vara en skitstövel. Jag skrev att kvinnor vill ha en man som tar för sig och visar att han vill knulla dem. Jag skrev även att det kan vara bra att behandla dem LITE dåligt. Det betyder inte samma sak som att vara en skitstövel. Mitt inlägg var skrivet för att TS skulle få lite tips från en som lärt sig hur man får ligga mycket.

    Så utnyttja dina starka sidor som utseende, kropp, arbete bostad som gör att tjejerna blir intresserade från början. Det enda du behöver ändra på är att du skriver fräckare och lite "oanständigt". Absolut inte otrevligt på något sätt.

    Då blir det lättare att ta första steget att börja hångla när ni träffas irl. Hon vet ju redan varför ni träffas, den biten är avklarad redan.

    Sen kan du absolut skriva lite grövre med vissa kvinnor. Många gillar det har jag märkt. Om du har stor snygg kuk så kan även en dick pic vara rätt om den skickas vid rätt tillfälle. Men det är oftast bäst att inte skicka någon. Jag har lyckats få kvinnor att ändra sig att vilja träffas när de fått en bild på min kuk.

    Om du har medel eller liten ska du aldrig skicka bild på den.

    Sist men inte minst. Om du lär dig rätt så kommer du få ligga mycket. Men hoppa inte på det tåget. Det finns väl inget sorgligare än människor som lever sina liv på dejtingappar och hoppar runt med olika år ut och år in. Träna upp dig så du lär dig få tjejerna på rygg sen kan du börja dejta seriöst igen och förhoppningsvis inte hamna i "friend zone".

    Testa och återkoppla sen hur det gick.
    One of the greatest pieces of seduction advice I've ever heard was to "risk creepy". This means that when you're escalating on a woman, you need to push the envelope. Even if you think she might consider what you're doing "creepy", you need to go for it. That doesn't mean you cross the line, but it does mean you are very aggressive, and err on the side of "creepy" rather than "nice guy".
  • En manlig man
    Anonym (Grumpy) skrev 2021-11-23 11:23:29 följande:

    One of the greatest pieces of seduction advice I've ever heard was to "risk creepy". This means that when you're escalating on a woman, you need to push the envelope. Even if you think she might consider what you're doing "creepy", you need to go for it. That doesn't mean you cross the line, but it does mean you are very aggressive, and err on the side of "creepy" rather than "nice guy".


    Den var bra!
  • Anonym (prinskorv)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2021-11-22 21:59:51 följande:

    Tack för alla svar.

    Jag skrev inte det här inlägget för att söka efter medlidande och jag känner mig inte som ett offer eller att jag har på mig någon offerkofta överhuvudtaget. Utan mest för att få höra andra inputs eftersom att jag tycker att det är svårt att prata om det här med folk i min närhet och just för att det kan låta som att jag tycker att det är synd om mig.

    Visst är jag ledsen för att det är så här, men jag försöker göra någonting åt det. Jag förstår väll lite mer och mer att det behövs en bra självkänsla osv. Jag har haft det i början, men den sänks ju för varje gång jag misslyckas. Jag sitter inte vara hemma och tycker synd om mig, jag tar mig ut, utsätter mig för obekväma situationer och jag tycker verkligen inte att det ytliga är något som betyder allt, utan jag tog det mer som ett exempel varför det ytliga inte betyder något, när väldigt många människor är ytliga. Jag har naturligtvis ett inre också, men skulle jag beskriva allt det i ett inlägg så hade ingen orkat att läsa. Behövde mest lite inputs som sagt, och det har jag fått och jag är väldigt tacksam för alla svar!


Svar på tråden Attraktion hos kvinnor