• Nenneliten

    Blödningar från slidan

    Igår så vaknade jag av att jag hade molande värk i nedre delen av magen, som mensvärk. Jag tänkte att det kan inte vara pga det för jag hade min sista mensdag för knappt två veckor sedan.. Så jag tänkte att det kanske bara är ägglossning eller något men senare på kvällen när jag gick på toa kom det blod och då reagerade jag och kände obehag.. Gjorde även det man absolut inte skulle göra, googlade, och det första som kommer upp är alltid det värsta scenariot (cancer). Jag har ungefär haft det såhär en gång tidigare, asså att jag fick ?mens igen? väldigt tätt inpå senaste gången jag haft det förut. Men denna gången känns det speciellt..

    Det är inte det att blodet rinner som det brukar göra emellan åt utan det kommer enbart när jag kissar/torka mig. Och det är inte ifrån urinröret som det blöder, det är ifrån slidan. Plus att jag har värkarna..

    Jag har ingen hormonspiral eller något annat skydd, och jag tror verkligen inte jag är gravid då jag inte har någon annan symptom.

    Senaste gången jag hade sex var förra helgen. Oskyddat dock. Men vi var noga med att han inte skulle komma inuti mig. Jag har även fått konstaterar att jag har herpes virus 1, min partner vet om detta redan. Jag har inga utslag eller något just nu, mer än ett halv år sen senast.

    Jag ska ringa till gyn imorgon, men är det någon här som kanske hade kunnat ge mig ett svar på vad det kan vara? Att liksom bara vakna upp med mensvärk (när man inte ska ha mens) och att det blöder vid toabesök i nu två dagar?? Jag hoppas att detta är ägglossning men det känns som att det blöder lite för mycket för att det skulle vara det..

    Tack på förhand!

    /tjej 26 år.

  • Svar på tråden Blödningar från slidan
  • Liniss

    Googla inte, då har man alltid det värsta. Kanske är du gravid? Ta ett test. Annars infektion, oregelbunden mens?

Svar på tråden Blödningar från slidan