• Anonym (Kvinnokören)

    Tar varenda kille det för givet att tjejer blir intresserade efter sex?

    Det verkar mer regel än undantag att tjejer blir dumpade av killar fort de haft sex.

    Också att så gott som varenda tjej blir intresserad av en fortsättning med de killar de ligger med. Detta måste ju göra killar väldigt självsäkra på att de duger och att de tar kvinnors hjärtan för givet fort de legat?

    Det är ju väldigt tragiskt att det är sån diskrepans i förhållningssättet till sex och emotionell anknytning.

    Att det är så här för kvinnor är inget nytt. Så länge jag kan minnas har tjejvänner suktat efter otillgängliga män och snöat in flera år på en och samma kille och inte klarat ha varken sex eller att få känslor för nån annan.

    Många tjejer ligger inte på flera år, medan killpolarna ligger hela tiden och alltid haft många att välja på. Inte konstigt att de blivit players när kvinnor alltid bekräftat dem. Killar behöver ju i princip aldrig noja över att kvinnor inte vill ha dem efter sexet och behöver ju inte spela spel heller eller vänta med att höra av sig och all sån skit.

    Vad jag däremot aldrig förstått är varför killar inte är intresserade av kvalitetssex och hellre har sex endast en eller två gånger med många olika brudar.

    För mig som kvinna ger ju inte det ett skit, jag vill ju ha sex med samma flera gånger om vi väl klickat. Någon man som kan förklara detta på ett bra sätt?

    Är killar rädda för att utveckla känslor eller är de bara konflikträdda?

  • Svar på tråden Tar varenda kille det för givet att tjejer blir intresserade efter sex?
  • Anonym (H)
    AndreaBD skrev 2021-11-22 18:46:33 följande:
    Ni har inte SETT att det är så, ni har läst det nånstans på nätet. 

    Nä... frågeställningen är inte så spännande. Att män och kvinnor fungerar olika, det vet vi. Okej, TS säger också att tjejkompisarna har snöat in sig på nån kille och har inte sex i flera år hellre än att kunna tänka sig någon annan.... nja... det kan ju också vara så att det är tjejens första förälskelse och det tar henne flera år att gå vidare.

    Faktiskt så var det lite så för mig också - men killen var inte en sån som alla var ute efter. Och att man inte har sex i flera år - om vi pratar tonårstjejer, så har många faktiskt inte riktigt intresse för sex före mot slutet av tonåren. Så, det finns bra chans att hon inte skulle ligga med nån även om hon inte skulle sukta efter en specifik kille. 
    Precis så är det. Det var någon amerikansk snubbe som själv gjorde en "studie" och märkte att supersnygga män fick massor av likes/swipes. Många fler än medelsnubbarna. Shocking liksom. Sedan sprids det som fakta på nätet av män som behöver det som en snuttefilt för att de inte hittar någon. Trots att vi varje dag ser alldeles vanliga män med partnera. Konstigt det där. Men det förstås, vi kvinnor fattar inte att 10% av männen är tillsammans med världens alla kvinnor.
  • Hotelliggaren
    Anonym (Kvinnokören) skrev 2021-11-22 19:39:27 följande:
     

    Frågan jag ställde till män var ifall de oftast tar en kvinnas känslor för givet om de har sex med dem? Ifall de känner att de ofta kan få ett förhållande efter sex, något kvinnor mer sällan verkar uppleva?
    De flesta män kan nog ha ett förhållande efter sexet, om såna känslor uppstår. Men det är ju inte så många man klickar med så bra att man blir kär.
  • Hotelliggaren
    Anonym (H) skrev 2021-11-22 19:48:41 följande:
    Precis så är det. Det var någon amerikansk snubbe som själv gjorde en "studie" och märkte att supersnygga män fick massor av likes/swipes. Många fler än medelsnubbarna. Shocking liksom. Sedan sprids det som fakta på nätet av män som behöver det som en snuttefilt för att de inte hittar någon. Trots att vi varje dag ser alldeles vanliga män med partnera. Konstigt det där. Men det förstås, vi kvinnor fattar inte att 10% av männen är tillsammans med världens alla kvinnor.
    Nu finns det ju faktiskt väldigt många både män o kvinnor som inte har en partner eller hittar den rätte.
    Men så här. de 10% (om vi nu antar det) männen som lätt får kvinnor har ofta väldigt många. De jag känner till av det klientelet ligger alla på 100+. De ligger med de snyggaste men också med en del mindre snygga i brist på annat. När de träffat nån de verkligen vill leva med slutar de med detta, med nåt enstaka snedsteg bara för att kvinnan var ännu snyggare än hans fru. De snyggaste 10% av kvinnorna lever med dessa män. De medelsnygga, ca 50%, kvinnorna ligger med dessa män innan männen fastnar för nån. Då blir de antingen singlar kortare förhållanden med män som de anser vara för dåliga eller män som upptäcker att de kan få bättre. Sen har vi de medelsnygga männen (50%) som har ett mindre antal kvinnor och blir tsm med nån medelsnygg kvinna när hon fattat att de snyggaste männen bara ligger med henne men inte vill nåt mer. Sen har vi resten av både män o kvinnor som fattar att de inte duger åt de snyggaste och inte orkar göra sig besvär med det. De blir ihop med varandra. Men just i mellanskiktet, de där 50% av båda könen finns det verkligen väldigt många som är singlar med eller mindre livet ut. Då o då blir de ihop, men eftersom de båda känner att de eg vill ha nåt bättre funkar det sällan.
  • Anonym (H)
    Hotelliggaren skrev 2021-11-22 20:28:46 följande:
    Nu finns det ju faktiskt väldigt många både män o kvinnor som inte har en partner eller hittar den rätte.
    Men så här. de 10% (om vi nu antar det) männen som lätt får kvinnor har ofta väldigt många. De jag känner till av det klientelet ligger alla på 100+. De ligger med de snyggaste men också med en del mindre snygga i brist på annat. När de träffat nån de verkligen vill leva med slutar de med detta, med nåt enstaka snedsteg bara för att kvinnan var ännu snyggare än hans fru. De snyggaste 10% av kvinnorna lever med dessa män. De medelsnygga, ca 50%, kvinnorna ligger med dessa män innan männen fastnar för nån. Då blir de antingen singlar kortare förhållanden med män som de anser vara för dåliga eller män som upptäcker att de kan få bättre. Sen har vi de medelsnygga männen (50%) som har ett mindre antal kvinnor och blir tsm med nån medelsnygg kvinna när hon fattat att de snyggaste männen bara ligger med henne men inte vill nåt mer. Sen har vi resten av både män o kvinnor som fattar att de inte duger åt de snyggaste och inte orkar göra sig besvär med det. De blir ihop med varandra. Men just i mellanskiktet, de där 50% av båda könen finns det verkligen väldigt många som är singlar med eller mindre livet ut. Då o då blir de ihop, men eftersom de båda känner att de eg vill ha nåt bättre funkar det sällan.
    Orkar inte ens läsa hela. Ja, det finns många som är ensamma, men majoriteten är det inte. Knappt 1,9 miljoner svenskar lever i ensamhushåll och då kan de ju ändå vara särbo eller dejta någon. Det är knappst så att majoriteten aldrig kan hitta någon.
  • Anonym (Män med...)

    Jag har träffat på en hel del män som inbillar sig att man är tillsammans efter ett ons.....väldigt obekväm situation.....

    Hamnade i säng med en kille som hade flickvän, vilket jag inte hade en aning om, som gjorde slut med henne dagen efter och trodde att han och jag var ett par.

  • Anonym (Intressant)
    Anonym (Kvinnokören) skrev 2021-11-22 17:24:31 följande:

    Det verkar mer regel än undantag att tjejer blir dumpade av killar fort de haft sex.

    Också att så gott som varenda tjej blir intresserad av en fortsättning med de killar de ligger med. Detta måste ju göra killar väldigt självsäkra på att de duger och att de tar kvinnors hjärtan för givet fort de legat?

    Det är ju väldigt tragiskt att det är sån diskrepans i förhållningssättet till sex och emotionell anknytning.

    Att det är så här för kvinnor är inget nytt. Så länge jag kan minnas har tjejvänner suktat efter otillgängliga män och snöat in flera år på en och samma kille och inte klarat ha varken sex eller att få känslor för nån annan.

    Många tjejer ligger inte på flera år, medan killpolarna ligger hela tiden och alltid haft många att välja på. Inte konstigt att de blivit players när kvinnor alltid bekräftat dem. Killar behöver ju i princip aldrig noja över att kvinnor inte vill ha dem efter sexet och behöver ju inte spela spel heller eller vänta med att höra av sig och all sån skit.

    Vad jag däremot aldrig förstått är varför killar inte är intresserade av kvalitetssex och hellre har sex endast en eller två gånger med många olika brudar.

    För mig som kvinna ger ju inte det ett skit, jag vill ju ha sex med samma flera gånger om vi väl klickat. Någon man som kan förklara detta på ett bra sätt?

    Är killar rädda för att utveckla känslor eller är de bara konflikträdda?


    Jag förstår vad du menar och känner igen. Ffa från tjejkompisars livshistoria. Men som många skriver här i tråden så gäller det nog långt ifrån alla män, men många av de män som är och kan vara sexuellt aktiva är nog sådana. Ex vissa män på Tinder. Hade absolut varit intressant att få ett inifrånperspektiv !
  • Anonym (Kvinnokören)
    Anonym (Män med...) skrev 2021-11-22 21:49:19 följande:

    Jag har träffat på en hel del män som inbillar sig att man är tillsammans efter ett ons.....väldigt obekväm situation.....

    Hamnade i säng med en kille som hade flickvän, vilket jag inte hade en aning om, som gjorde slut med henne dagen efter och trodde att han och jag var ett par.


    Har nog bara hört talas om en handfull såna historier under hel livet mot säkert  1000tals om de andra männen som inte vill träffas an andra gång.

    Hade inte heller hört talas om Incels före det blev ett koncept. Kanske är  nätdejtingens fel, för att det plötsligt blev ett krav att marknadsföra sig själv på bild och i skrift? Och att alla de som tidigare aldrig skulle vågat stöta på en kvinna såg sin chans genom den till synes förenklade tillgängligheten, som dock inte var för alla trots allt.
  • AndreaBD
    Hotelliggaren skrev 2021-11-22 18:38:01 följande:
    Men absolut kan det vara så att tjejerna anpassar sig efter ett tag. Men om de blir dissade av killarna ur den mindre attraktiva gruppen måste det bero på att de är dåliga i sängen...... kommer inte på nåt annat.
    Alltså, jag begriper mig inte helt på vad hon försöker säga. Dissar dessa killar dem EFTER att ha legat med dem?  Det skulle iofs inte förvåna mig heller, män är ju i regel mer promiskuösa och särskilt om de är unga och populära, så är det ju det vanliga. 

    Och förutom att det inte finns "dålig i sängen" egentligen, så kan man i regel inte avgöra det efter en gång. Första gången kan man ändå glömma, det får blir som det blir - brukar man säga.

    En annan sak: Folk vet i regel INNAN de ligger med någon om de bara vill ha en ONS eller om det kan vara början av en relation. Eller är det bara jag? Nej... jag tror folk har det klart för sig.
  • AndreaBD
    Hotelliggaren skrev 2021-11-22 18:50:16 följande:
    Tror du inte jag varit i svängen? Jag har tillhört båda de mansgrupper jag nämner och vet precis hur det är. Been ther done that.....
    Du drar dock slutsatser som om det bara skulle finnas en möjlig förklaring. Det är det som är felet. Det kan finnas så många olika förklaringar och tolkningar. Du vet inte hur de har tänkt. Du har ingen aning varför dessa tjejer gör si eller så. Det finns så många möjligheter. 
  • AndreaBD
    Anonym (H) skrev 2021-11-22 19:48:41 följande:
    Precis så är det. Det var någon amerikansk snubbe som själv gjorde en "studie" och märkte att supersnygga män fick massor av likes/swipes. Många fler än medelsnubbarna. Shocking liksom. Sedan sprids det som fakta på nätet av män som behöver det som en snuttefilt för att de inte hittar någon. Trots att vi varje dag ser alldeles vanliga män med partnera. Konstigt det där. Men det förstås, vi kvinnor fattar inte att 10% av männen är tillsammans med världens alla kvinnor.
    Ja, poängen är ju att det är så himla stor skillnad mellan, vem man skulle peka ut på foton som snygg eller vem man skulle tillbringa resten av sitt liv med. Det brukar INTE vara samma person. 
  • AndreaBD
    Hotelliggaren skrev 2021-11-22 20:28:46 följande:
    Nu finns det ju faktiskt väldigt många både män o kvinnor som inte har en partner eller hittar den rätte.
    Men så här. de 10% (om vi nu antar det) männen som lätt får kvinnor har ofta väldigt många. De jag känner till av det klientelet ligger alla på 100+. De ligger med de snyggaste men också med en del mindre snygga i brist på annat. När de träffat nån de verkligen vill leva med slutar de med detta, med nåt enstaka snedsteg bara för att kvinnan var ännu snyggare än hans fru. De snyggaste 10% av kvinnorna lever med dessa män. De medelsnygga, ca 50%, kvinnorna ligger med dessa män innan männen fastnar för nån. Då blir de antingen singlar kortare förhållanden med män som de anser vara för dåliga eller män som upptäcker att de kan få bättre. Sen har vi de medelsnygga männen (50%) som har ett mindre antal kvinnor och blir tsm med nån medelsnygg kvinna när hon fattat att de snyggaste männen bara ligger med henne men inte vill nåt mer. Sen har vi resten av både män o kvinnor som fattar att de inte duger åt de snyggaste och inte orkar göra sig besvär med det. De blir ihop med varandra. Men just i mellanskiktet, de där 50% av båda könen finns det verkligen väldigt många som är singlar med eller mindre livet ut. Då o då blir de ihop, men eftersom de båda känner att de eg vill ha nåt bättre funkar det sällan.
    Det där är rent lekande med siffror. Det har ingenting med verkligheten att göra. Kolla runt där du bor, hur paren ser ut. Du kommer att se alla möjliga kombinationer, även män som ser riktigt bra ut med kvinnor som inte alls ser lika bra ut, och tvärtom. Oftare kanske tvärtom. 

    Kanske hänger de flesta vuxna människor inte på någon klubb och försöker hitta en ONS, utan de hittar kanske en person med liknande intressen via ett gemensamt hobby eller liknande. Eller de har jobbat ihop, studerat ihop. Man väljer inte partner bara efter utseende.  Min man är inte alls min typ utseende-mässigt. Men det är ju som sagt inte det viktigaste. 
  • AndreaBD
    Anonym (Kvinnokören) skrev 2021-11-22 22:41:01 följande:
    Har nog bara hört talas om en handfull såna historier under hel livet mot säkert  1000tals om de andra männen som inte vill träffas an andra gång.

    Hade inte heller hört talas om Incels före det blev ett koncept. Kanske är  nätdejtingens fel, för att det plötsligt blev ett krav att marknadsföra sig själv på bild och i skrift? Och att alla de som tidigare aldrig skulle vågat stöta på en kvinna såg sin chans genom den till synes förenklade tillgängligheten, som dock inte var för alla trots allt.
    Jag är övertygad om att folk vet det redan innan - om de bara vill ha en ONS eller om det kan vara början av en relation. 

    Om du vill vara lite säkrare på att det inte bara är sex - ha inte sex på första dejten. 
  • Anonym (?)

    Va?! alla killar jag har dejtat och haft sex med blir mer eller mindre besatta. Dels överöser de mig med kärleksord men också sådant av mer sexuell karaktär. Aldirg blovit dissad efter sex. Det är jag som måste lägga in dissen.

  • Adamrosestad
    Anonym (Kvinnokören) skrev 2021-11-22 17:24:31 följande:
    Tar varenda kille det för givet att tjejer blir intresserade efter sex?

    Det verkar mer regel än undantag att tjejer blir dumpade av killar fort de haft sex.

    Också att så gott som varenda tjej blir intresserad av en fortsättning med de killar de ligger med. Detta måste ju göra killar väldigt självsäkra på att de duger och att de tar kvinnors hjärtan för givet fort de legat?

    Det är ju väldigt tragiskt att det är sån diskrepans i förhållningssättet till sex och emotionell anknytning.

    Att det är så här för kvinnor är inget nytt. Så länge jag kan minnas har tjejvänner suktat efter otillgängliga män och snöat in flera år på en och samma kille och inte klarat ha varken sex eller att få känslor för nån annan.

    Många tjejer ligger inte på flera år, medan killpolarna ligger hela tiden och alltid haft många att välja på. Inte konstigt att de blivit players när kvinnor alltid bekräftat dem. Killar behöver ju i princip aldrig noja över att kvinnor inte vill ha dem efter sexet och behöver ju inte spela spel heller eller vänta med att höra av sig och all sån skit.

    Vad jag däremot aldrig förstått är varför killar inte är intresserade av kvalitetssex och hellre har sex endast en eller två gånger med många olika brudar.

    För mig som kvinna ger ju inte det ett skit, jag vill ju ha sex med samma flera gånger om vi väl klickat. Någon man som kan förklara detta på ett bra sätt?

    Är killar rädda för att utveckla känslor eller är de bara konflikträdda?


    Jag tror det kan tala för enstaka dålig erfarenhet hos dig och vänner.


     


    Jag kan säga att som man i dagens läge med tinder och alla möjliga jävla skit plattformar det finns så är man alltid i risken att bli dumpad för någon annan. 
    Vad hände med dejta 1 i taget va inte kvar på dejting plattformar (i förutsättning att man blivit intim) ??? Jag var på en dejt för 2 veckor sen, kvinnan(42år) hade mage att sitta och tindra på dejten. like wtf.. Jag ställde mig upp och sa åt henne på skarpen att fortsätt såhär du så kommer du sluta upp ensam resten av ditt liv, hade det bra hejdå. 

    Så ditt påstående att män blir rädda och klipper banden efter 1 till känns lite 2010. Det känns som det är tvärt om i dagens samhälle nu 2021.

    Och nej då tar jag inte detta för 1 dålig erfarenhet jag hade, det är 1 dålig erfarenhet jag haft men även flera (4st) av mina vänner som haft mer eller mindre samma upplevelser med kvinnor under detta år.. Kvinnor vet att det är deras marknad just nu. Därför leker dom mer med mäns känslor än tvärtom.. 

  • Anonym (Wtf)

    Antingen dumpar man henne för att sexet var dåligt, eller för att man känner att hon inte är rätt person för att ha förhållande med men man var kåt och hade sex ändå. Eller bara kåt. Om hon också är kåt så vad är problemet? Om hon bara vill ligga med en hon har förhållande med så bör hon inte ligga alls innan man är ihop. Alternativt riskera att man har sex med någon man är osäker på framtiden med.

    Sedan vet jag inte hur vanligt det är att killar lurar tjejer att de är mer intresserade än vad de är, det är lågt beteende, sysslar inte med sådant själv.

  • Anonym ("kvalitetssex")

    Kvalitetssex är överskattat. Visst är det trevligt med tekniskt bra sex, men nog inte alls lika viktigt som för kvinnor.

    Mina bästa sexuella erfarenheter var med en skild kvinna som bara hade vart med sin exman innan mig och med en ung tjej som bara hade haft två innan mig.

    Sexuell erfarenhet och färdighet är helt underordnat lust och nyfikenhet. Jag får hellre min penis sugen av en kvinna som inte har en aning om hur hon skall göra men väldigt gärna vill suga på min penis ändå än av världsmästarinnan av att suga penis som behandlar det som en vanlig tisdag förmiddag.

    Teknik och erfarenhet är trevligt, visst. Men spelar väldigt liten roll.

Svar på tråden Tar varenda kille det för givet att tjejer blir intresserade efter sex?