• Tue 23 Nov 2021 21:12
    4643 visningar
    15 svar
    15
    4643

    Sjukskrivning vid slutet av graviditeten

    Hej!!

    Har någon här erfarenhet av att sjukskriva sig i slutet av graviditeten?

    Jag har haft turen att må bra och har velat jobba så långt jag bara kan, var aldrig intresserad av grav-penning eftersom jag mått så pass bra. Är nu i v36 och har sen 1.5v sedan fått karpaltunnelsyndrom som väcker mig flera gånger per natt, får domningar/stickningar på jobbet (jag är dialyssjuksköterska, beroende av mina händer alltså) men har också jobbiga sammandragningar och mycket ont i ländryggen. Gick från att känna mig så pigg till helt slut.

    Jag tar ut 1.5v semester innan BF 27e december men vet inte om jag står ut tills dess..

    Kan jag sjukskriva mig?? Tror ni läkare och FK brukar vara förstående med detta? Har man via VC eller hur fungerar det? Man kan ju inte bara besöka VC längre och läkartid lär jag ju inte ens hunnit få innan det är dags för mig att gå hem ändå...

    Tack!!

  • Svar på tråden Sjukskrivning vid slutet av graviditeten
  • Tue 23 Nov 2021 21:17
    #2
    Anonym (??) skrev 2021-11-23 21:15:07 följande:

    Varför kan du inte besöka VC? Vår är öppen som vanligt och triagen med.


    Där jag bor kan man inte bara "klampa in" iom pandemin tydligen. Jag har bott utomlands några år och är själv förvånad över hur otillgängligt det är. Man måste ringa tidigt på morgonen och få en tid men de har inte många tider verkar det som.....
  • Tue 23 Nov 2021 21:37
    #4
    +1
    Anonym (??) skrev 2021-11-23 21:24:02 följande:

    Kolla det för jag tycker det vore märkligt att inte alla VC är öppna nu. Börja med att ringa. Bättre det än att bara anta att det inte går. Det har varit dörrvakt här tidigare men det är avslutat.