• Adde111

    Tjejen jag träffar behöver tid för sig själv

    Hej! Har dejtat en tjej i cirka 2 månader. Vi båda har tyckt det varit extremt bra och speciellt och har aldrig träffat en så bra tjej. Nu till kruxet! Jag har berättat för henne att jag är kär i henne och hon blev extremt glad av det. Detta var för cirka 2 veckor sedan. Hon behöver lång tid innan hon blir kär säger hon och jag har accepterat detta, men hon är noga med att hon tycker väldigt mycket om mig.

    I fredags var vi ute tillsammans med hennes kompisar. Jag fick en väldig snefylla vilket till slut ledde till att jag skrek på henne. Saker som att ?du vill inte va med mig? och ?jag orkar inte mer?, samt att ?hon bara vill träffa mig på fyllan? vilket såklart inte stämmer då vi nästan bara träffats nyktra. Jag vet inte varför detta flög ur mig. Sedan dess har hon sagt att hon behöver egentid då jag har ?rivit upp gamla sår? från tidigare relation eftersom jag skrek på henne. Vi träffades i måndags i nån timme och grät och kramades samt pussades och pratade.

    Jag har frågat henne om hon vill ha egentid utan att vi hörs men hon vill höra av mig hela tiden då vi snapchatar under i stort sett hela dagen. Hon är inte heller iskall mot mig men skriver såklart inte lika fina saker som innan. Har också varit noga med att det var enbart mitt fel och att jag är väldigt ledsen.

    Tror ni att vi faktiskt kan fortsätta ses som innan efter att hon fått lite tid. Och hur mycket tid ska jag ge henne? Jag mår piss av detta och har grov ångest. Vill ju bara ha tillbaka oss som vi var.

  • Svar på tråden Tjejen jag träffar behöver tid för sig själv
  • Adde111
    Limajo skrev 2021-11-24 11:43:45 följande:

    Precis. Misstag kan alla göra. Men att ts visar så dåligt omdöme att bli jättefull med hennes kompisar dessutom så tidigt in i relationen är en enorm varningsflagg. Jag fattar att tjejen backar.

    Ts - kan du sluta helt med alkohol ett tag för att visa att du vill bättre dig?


    Absolut! Och det har jag sagt till henne. Jag är beredd att göra allt. Hon förstår mig säger hon men hon är rädd att detta gör att hon inte kan fortsätta utan att backa. Jag vet att jag klantat mig rejält men jag har visat henne extremt mycket också. Skickade blommor till henne i måndags som hon blev extremt glad för. Jag vet att jag gjort bort mig rejält men jag är beredd på att ställa saker och ting till rätta.
  • Adde111
    Anonym (Fyllo) skrev 2021-11-24 11:56:20 följande:

    Är du beredd att helt sluta med alkohol?


    För hennes skull om det skulle betyda att det löser sog, självklart.
  • Adde111
    Anonym (Fyllo) skrev 2021-11-24 12:03:40 följande:

    Har du akolhol hemma?


    Nej.
    Anonym (Fyllo) skrev 2021-11-24 12:03:40 följande:

    Har du akolhol hemma?


    Nej.
  • Adde111
    Anonym (Adina) skrev 2021-11-24 12:04:22 följande:

    Två månader och du får snefylla och skriker? Min kille har aldrig ens höjt rösten åt mig efter 3 år.

    Ta tag i dina problem. Hade jag varit tjejen hade jag backat hem och avslutat det hela innan det går för långt.


    Jag vet att jag gjort fel. Men hon har ju inte bestämt sig för att avsluta. Hon sa att hade hon inte tyckt om mig hade hon kastat mig direkt. Hoppas ju såklart hon ger mig en chans till. Hon behöver tid. Tror du att det leder till avslut eller kommer hon inse att hon vill vara med mig eftersom hon fortfarande inte har dumpat mig?
  • Adde111
    Anfield12 skrev 2021-11-24 12:15:54 följande:

    Oj, oj, TS. Här får du inte mycket kärlek. :)

    Ärligt talat tycker jag inte detta är hela världen, du gjorde bort dig på fyllan. Det händer och är inte bra men lär dig av det och gå vidare. Du behöver inte sluta helt med alkohol men kanske vara mer försiktig och tänka på att du nog är lite känslig nu: du är kär i någon som håller dig lite på halster och det kan fresta på.

    Som jag ser det har du nu bett om ursäkt, skickat blommor och förklarat dig. Det räcker så, sluta be om ursäkt nu. Du gick i affekt på fyllan och det är inte lyckat men alltså, du körde inte över hennes mormor med en gaffeltruck. Behöver hon lite tid så fine, ge henne det, men ta och fundera på om du verkligen vill vara i en relation med någon som drar allt i långbänk. Efter två månader kan hon inte svara på om hon är kär i dig, hon verkar inte råeffektiv.

    Och ta det vackert med spriten, du. Särskilt när du är lite ömtålig.


    Japp! Håller helt med. Jag skrev till henne nu att jag kommer sluta dricka eftersom det är pressen inför fester tillsammans som gjort att jag gjort bort mig. Hon svarade att jag var väldigt fin.
  • Adde111
    Anonym (Fyllo) skrev 2021-11-24 12:22:41 följande:

    Då kontaktar du henna nu och säger att du har problem när du dricker och inte kan kontrollera dig. Och att du från och med nu kommer avstå alkohol så att det inte kommer upprepas.


    Precis gjort.
  • Adde111
    Anonym (Linn) skrev 2021-11-24 12:33:58 följande:

    Och sedan när hon sitter där sönderslagen på kvinnojouren så kommer frågorna: Men varför gick du inte vid första varningstecknet? Varför stannade du kvar?

    En kvinna kan aldrig vinna i detta. Antingen överreagerar hon och bör ge honom en chans till. "Det var väl inte så farligt. Stackarn är ju kär i dig och visste väl inte hur han skulle visa det. Lite får man tåla."

    Och ger hon honom en chans till och det går illa så är det hennes eget fel som stannade kvar.

    Du säger till och med till TS att han bör fundera på om han vill vara med en kvinna "som drar det i långbänk". Hon är alltså dum som står upp för sig själv. Som tar ett steg tillbaka när en kille hon endast träffat i 2 månader får ett svartsjuke-utbrott och vrålar på henne inför andra.

    Hade du sagt samma sak till din dotter om hon kom hem och berättade vad hennes nya kille gjort? Hade du sagt åt henne att inte vara dum och överreagera eller dra det i långbänk?


    Jag förstår exakt vad du menar. Men jag har och kommer aldrig nånsin kunna slå en tjej. Jag har typ aldrig varit i ett slagsmål överlag,
  • Adde111
    Anonym (Fyllo) skrev 2021-11-24 12:53:27 följande:

    Skitsnack! Din bristande självkontroll gör att du skriker, ljuger  och skäller på henne under en fest. Så länge du inte kan kontoller dig vet du inte vad som händer nästa gång.


    Du får tro vad du vill. Jag har aldrig slagits i vuxen ålder. Ljugit har jag heller inte gjort för henne.
  • Adde111

    Jag vill också bara vara tydlig här med att jag fattar hur jävla illa jag betett mig. Det jag tror jag söker svar på är varför ni tror att hon fortfarande vill ha så intensiv kontakt med mig även om vi inte ses? Jag har ju trott att jag går o väntar på att hon ska dumpa mig men vad tror ni?

  • Adde111
    Anonym (A) skrev 2021-11-24 13:59:17 följande:

    Hon vill nog gärna tro att detta var en engångsgrej, men eftersom du hade ditt svartsjukedrama offentligt, så har hon nog fått höra av andra att hon ska ta det lugnt alternativt dumpa. 

    Kan även vara att hon vill fasa ut dig så sakta, eftersom hon kanske är rädd för din reaktion om hon gör slut direkt. 


    Min reaktion tror jag inte hon är rädd för. Hon skriver att jag är fin o igår att hon tyckte om mig. Men jag är också rädd för att hon fasar ut mig typ..
  • Adde111
    fjanten skrev 2021-11-24 14:28:49 följande:

    Det enda du kan göra egentligen är att vänta ut det här lite. Ge henne hennes utrymme, men absolut att ni fortsätter höras eftersom hon ju verkar vilja det. Jag tror inte du är något kvinnomisshandlande monster även fast du betedde dig åt skogen den där fylleomgången. Tror heller inte att hon håller på och fasar ut dig eller skulle vara rädd för att göra slut, snarare att hon fortfarande funderar lite på hur hon känner att hon vill gå vidare med det här.


    Hon sa i måndags att hon fick upp gamla känslor som inte är bra och att hon är rädd att detta gjort att hon inte kan våga känna tillräckligt för mig igen.
  • Adde111
    Vandraren80 skrev 2021-11-24 16:16:19 följande:

    För det första, angående att din tjej är "långsam". Två månader är ingenting, klart man kan känna sig kär, men det är inget fel att hålla lite på det heller, man känner trots allt knappt varandra på djupet. Även om du nu tycker att det känns så så tagga ner och njut istället av det ni har. Det faktum att hon tar det långsamt tycker jag bara verkar väldigt sunt.

    Anledningen till att jag nämner detta är för att det verkade vara det som sporrade igång din lilla snedfylla.

    Sen ja.. Det var ju inte bra. En sådan gång kan ett förhållande kanske hämta sig från, men absolut inte mer än så, sen blir det infekterat. Det som gjorde det värre var att det hände framför hennes kompisar, det hjälper inte ditt case alls. Kompisarnas åsikt betyder väldigt väldigt mycket för tjejer. Har du kontakt med dem över t.ex social media kan det rentav vara en ide att be dem artigt om ursäkt för ditt uppförande (via privata mess såklart). Gjort är gjort, nu är det bara att äga det och ta ansvar för det.

    Håller dock med om att du inte ska hålla på att be om ursäkt igen och igen, blommor och allt det där är bra, nu är det upp till henne.

    Ha is i magen, initiera inget över snap eller föreslå att ni ska ses, utan bara var där, var snäll och gullig, och ja.. som vanligt i den mån du kan, men låt henne leda och bestämma takten.

    Och avstå alkohol helt om ni går ut igen någon gång, ta rollen som chaufför om du kan.

    Förresten, modigt av dig att lägga ut en sådan här grej på ett forum som FL, folk har blivit lynchade här för mindre :)


    Yes jag har bett om ursäkt! Ja jag inser att hon får föra det nu. Men hon skriver på snapchat hela tiden så svarar henne såklart varje gång.
  • Adde111
    SwedEmB skrev 2021-11-24 15:59:58 följande:

    Det du ska göra är att backa. Var inte på, varken skriva eller ringa. Låt hon själv komma till dig om hon fortfarande vill ses/prata. Ge det tid och utrymme.


    Absolut! Grejen är att hon skriver till mig hela tiden och vill ha daglig kontakt, så fattar inte riktigt vad som händer och hur jag ska agera.
  • Adde111
    Anonym (GjortTypSamma) skrev 2021-11-27 10:53:23 följande:

    Jag har gjort typ samma sak fast lite längre in i ett förhållande. Dålig självkänsla, panik, ångest som vällde upp på helt fel sätt och även för mig under påverkan av alkohol. Jag bröt ihop, anklagade och grät över nåt som inte var verkligt utan bara i min fantasi. Effekten blev samma som du sitter i nu. Några veckor senare så lämnade han helt trots mina försök att förklara varför osv.

    Situationen innan var dock helt annorlunda - han gick snabbt fram och när jag väl fick starka känslor kom en extrem rädsla som inte behöver analyseras här.

    Jag tycker att det känns lite för enkelt att skylla på alkoholen, alla kan få i sig för mycket och reagera dåligt, det är inte hela världen om det inte är en återkommande sak. Det är de bakomliggande orsakerna som du behöver titta på. Gissningsvis kände du dig sårbar i situationen. Kortfattat så kanske det hade varit bra att säga det men inte alltid lätt att identifiera känslan.

    Så, ta inte åt dig av alla kommentarer om hur dålig du är, alkis osv, utan ta lärdom och fundera på varför du reagerade så? Nästa gång kan du förekomma den då :)


    Vi träffades igårkväll då jag körde hem henne från krogen. Vi pussades lite och satt o höll om varandra innan hon gick in. Hon sa att de blivit lite bättre för hon har fått tid. Jag sa att då fortsätter vi göra så här tills du är redo att träffas igen och då svarade hon ja. Hoppas inte att jag som du blir dumpad om några veckor såklart. Träffades ni något under de veckorna som var osäkra och hur mycket kontakt hade ni?
  • Adde111
    Anonym (Linn) skrev 2021-11-27 12:29:32 följande:

    Det är flera som sagt till TS att han måste fundera på vad det var som gjorde att han fick detta utbrott på fyllan. Vad ledde fram till detta? Men TS har undvikit alla de inläggen alt svarat på annat i inlägget men inte just det.


    Jag har dåliga erfarenheter av tidigare förhållanden helt enkelt. Ofta blivit lämnad och blivit bedragen. Detta vet hon om. Jag ser inte det som en ursäkt heller.
Svar på tråden Tjejen jag träffar behöver tid för sig själv