• Wed 24 Nov 2021 14:24
    14375 visningar
    14 svar
    +1
    14
    14375

    Min dotter har fått mens, men inte sagt något. Hur tar jag upp det?

    Tvinga dig inte på henne med prat om hon tycker det är jobbigt. Hon vill sköta detta själv.

    Köp ett startpaket med olika skydd hon själv kan testa sig fram med. Samt en liten kalender och ett paket ipren och lämpliga trosor och nåt favoritgodis. Skriv ett litet brev om vad hon kan förvänta sig och hur hon ska hålla koll på mensen och skriva upp i sin kalender så hon slipper bli överraskad när den kommer.

  • Wed 24 Nov 2021 15:01
    #7
    LadyC skrev 2021-11-24 14:49:27 följande:

    Tack för fina tips!

    Jag ska gå och köpa lite olika sorters bindor, en necessär, Ipren och trosor och lägga i en fin påse inne i hennes rum.

    Hon är hos sin pappa nu så det passar bra att fixa det inför att hon kommer hit till helgen.


    Och godis och kalender med instruktioner om hur man håller koll?. Men som sagt, inget grattis du har blivit kvinna
  • Wed 24 Nov 2021 20:02
    #12
    Bibbidi skrev 2021-11-24 19:25:19 följande:

    Be henne också att komma ihåg att vira lite papper runt bindorna när hon slänger dem, eller lägga dem i "plasten" om hon har kvar den så hon inte bara slänger bindan "öppen" ner i soptunnan. 


    Varför?
Svar på tråden Min dotter har fått mens, men inte sagt något. Hur tar jag upp det?