• Anonym (TS)

    Hur många doser vaccin kan du tänka dig att ta?

    OBS! Tråden riktar sig ENDAST till de som tagit minst en dos vaccin!

    Som rubriken lyder, hur många doser kan du tänka dig att ta? Från början sa de två, sen tre, men nånstans läste jag att det kanske t.o.m. blir fyra doser??

  • Svar på tråden Hur många doser vaccin kan du tänka dig att ta?
  • Glinda från Oz

    Eftersom jag jobbar i vården så tar jag så många som behövs. Hade jag jobbat med något annat hade jag säkert tagit fyra men därefter känt att det började räcka. 

  • Forumdeltagaren

    Jag har tagit 2 doser och väntar nu på att det ska bli en tredje dos framöver.

    Som jag ser det nu så kan jag fortsätta så länge det behövs resten av livet.

  • Anonym (Egentligen negativ, men så många som krävs?)

    Är väldigt vaccinskeptisk egentligen, men då det gnälls på jobbet och mobbing från andra så viker jag ner mig. Jag är för feg och för rädd för konsekvenserna (de sociala och jobbet) för att stå fast emot. Jag har tagit två, förbereder mig mentalt på att behöva ta 200.

  • AndreaBD
    KKarate skrev 2021-11-25 19:32:34 följande:
    Fråga neurosedynbarnen vad de tycker om sina experimentella läkemedel som deras mamma tvingade i sin kropp. Drömmer
    Det är inte ett dugg jämförbart. Det fanns inga som helst lagar om läkemedel då, i Tyskland ganska snart efter andra världskriget. Man kunde slänga vad som helst ut på marknaden då. 
  • LadyJane
    KKarate skrev 2021-11-25 19:32:34 följande:
    Fråga neurosedynbarnen vad de tycker om sina experimentella läkemedel som deras mamma tvingade i sin kropp. Drömmer
    Du pratar som du hart förstånd till?

    Det är helt uppenbart att du vill ha åsikter för sakens skull och inte vet vad du har åsikter om. Det är inte särskilt smart att göra så.

    Neurosedyn var inte experimentell. Det hade forskats mycket på det enligt dåtidens kunskap. Det hade genomgått otaliga djurexperiment med mycket goda resultat. Det hade forskats både på råttor och primater, bland annat. Det fanns inga biverkningar. Men med människan slog allt vansinnigt fel.
    Resultatet har andra skrivit om, att lagen skärptes betydligt.

    Men för att återgå till ämnet: dessa vaccin är inte experimentella och de är välforskade. Coronaviruset var det som låg bakom SARS-epedemierna i Asien i början på 2000-talet. Japan är kapitalstarkt, liksom Kina och båda har lagt ner stora resurser på forskningen. Mycket tack vare att SARS har en dödlighet på uppåt 20%. Det har alltså forskats i 20 ÅR på detta.

    Att du hävdar att det är experimentell är propaganda, desinformation. Du jobbar hårt för din rätt att få döda andra. Hmmm. var känner vi igen det ifrån?
  • sextiotalist
    LadyJane skrev 2021-11-26 09:27:44 följande:
    Du pratar som du hart förstånd till?

    Det är helt uppenbart att du vill ha åsikter för sakens skull och inte vet vad du har åsikter om. Det är inte särskilt smart att göra så.

    Neurosedyn var inte experimentell. Det hade forskats mycket på det enligt dåtidens kunskap. Det hade genomgått otaliga djurexperiment med mycket goda resultat. Det hade forskats både på råttor och primater, bland annat. Det fanns inga biverkningar. Men med människan slog allt vansinnigt fel.
    Resultatet har andra skrivit om, att lagen skärptes betydligt.

    Men för att återgå till ämnet: dessa vaccin är inte experimentella och de är välforskade. Coronaviruset var det som låg bakom SARS-epedemierna i Asien i början på 2000-talet. Japan är kapitalstarkt, liksom Kina och båda har lagt ner stora resurser på forskningen. Mycket tack vare att SARS har en dödlighet på uppåt 20%. Det har alltså forskats i 20 ÅR på detta.

    Att du hävdar att det är experimentell är propaganda, desinformation. Du jobbar hårt för din rätt att få döda andra. Hmmm. var känner vi igen det ifrån?
    Neurosedyn var ju ett sömnmedel. Det hade nog inte forskats på fosterskador. Men som du tidigare påpekat så var detta en ögonöppnare som gjorde att regelverket blev hårdare.
    Det har ju hänt massor på 60 år, så det är nästan bara pinsamt att jämföra detta med covidvaccin, där metoden med Mrna är forskat på över 25 år (i syftet att aktivera immunförsvaret)
  • bobeli
    KKarate skrev 2021-11-25 19:37:48 följande:
    Jag känner en som fick ett problem av genetiska terapin. Hon dog (30).

    Vidare känner jag många som fått enorma problem. En fick ökad cancerväxt (70+), hans cancer var stabil, nu metastaserar den som tokig, en kan inte gå (tidigare vital kvinna 75+), en har fått galet autoimmunt problem (man 45), en har fått enorma lungproblem (man 45) och så känner jag vissa som inte fått stora symtom alls, troligen fått placebo (ca 40 % fick ju bara vatten).

    Så jag antar att det som ligger nära ens egen person färgar ens blick kring denna fråga.
    Du är verkligen generaliserande och sprider okunskap och rädsla.

    Det du talar om är Talidomid (läkemedelssubstansen) som framställdes i sluet av -50 talet, som salufördes som  Neurosedyn] Medicinen, sades som ett ofarligt sömnmedel särskilt lämpligt för gravida kvinnor, visade sig sedan ge extremt allvarliga biverkningar i form av fosterskador.
    Och är inte ett vaccin


     


    Du känner till väldigt många fall men vet inte, alla läkemedel som släpps har biverkningar även vitaminer , dessa läkemedel som nu släpps har sällsynta eller mycket sällsynta biverkningar och du säger 


    "Jag känner en som fick ett problem av genetiska terapin. Hon dog"


     


    Cancerpatienter bör vaccineras oavsett a) om man har aktiv cancer eller inte, b) vilken typ av cancer man har, c) om man är under uppföljning efter cancerbehandling, d) om man är canceröverlevare.


    Det finns några specifika rekommendationer avseende vaccination mot COVID-19 och prioritering hos cancerpatienter från olika nationella och internationella institutioner


    A -Om du har en aktiv cancersjukdom eller en hematologisk malignitet under pågående cytostatikabehandling eller om du har fått cancerdiagnos de senaste 5 åren, kan den finnas en ökad risk för mer allvarlig sjukdomsutveckling vid COVID-19 och det är mest troligt att du kommer att prioriteras för COVID-19


     


    B- Vaccination mot COVID-19 är indicerad oavsett vilken sorts cancerbehandling du får (strålbehandling, immunterapi, cytostatikabehandling eller målsökande behandling) eller om du har fått stamcellstransplantation. Man ska inte skjuta upp eller avvakta med cancerbehandling i väntan på vaccination.
    ? Vaccination rekommenderas att genomföras innan start av cytostatikabehandling om detta är möjligt. Om du har pågående cytostatikabehandling rekommenderar man att få vaccinet när vita blodkroppar är normala.


    ? Vid planerad kirurgiskt ingrepp föreslår man att vaccinet ges minst en vecka innan ingreppet. Vaccinationen kan ges när som helst efter ingreppet. Fråga gärna din läkare för ytterligare råd.


    C -. Om du har fått a) allogen stamcellstransplantation utan transplantat-mot-värd sjukdom (graft-versus-host-disease) eller b) b-cell-riktade terapier kan man få vaccinet några månader efter avslutad behandling



    D. Vaccination är inte förbjuden till patienter som tidigare har drabbats av COVID-19 infektion eller patienter med COVID-19 infektion efter 1:a vaccinationsdosen.

  • bobeli
    KKarate skrev 2021-11-25 19:37:48 följande:
    Jag känner en som fick ett problem av genetiska terapin. Hon dog (30).

    Vidare känner jag många som fått enorma problem. En fick ökad cancerväxt (70+), hans cancer var stabil, nu metastaserar den som tokig, en kan inte gå (tidigare vital kvinna 75+), en har fått galet autoimmunt problem (man 45), en har fått enorma lungproblem (man 45) och så känner jag vissa som inte fått stora symtom alls, troligen fått placebo (ca 40 % fick ju bara vatten).

    Så jag antar att det som ligger nära ens egen person färgar ens blick kring denna fråga.
    Sedan har vi dessa vaccinationsmotståndare som även är motståndare till mässling och andra sjukdomar (det verkar som du tillhör dom eftersom du generaliserar och inte inhämtar vetenskapligkunskap om ämnet) tror du verkligen att man skulle tillverka ett vaccin som skulle skada hela världens befolkning - enbart enfaldigt med ditt exempel - det skulle redan ha varit stoppat i USA, Storbritannien, EU hade stoppat det innan det släpptes, jag vet inte vilka andra länder och världsdelar som har dessa - Ryssland har Sputnik - 5 som inte är lika säkert som vi har. 

    Kina har godkänt Sinopharms vaccin mot covid-19 som ger 79,3% skydd mot Covid-19

  • bobeli
    KKarate skrev 2021-11-25 19:37:48 följande:
    Jag känner en som fick ett problem av genetiska terapin. Hon dog (30).

    Vidare känner jag många som fått enorma problem. En fick ökad cancerväxt (70+), hans cancer var stabil, nu metastaserar den som tokig, en kan inte gå (tidigare vital kvinna 75+), en har fått galet autoimmunt problem (man 45), en har fått enorma lungproblem (man 45) och så känner jag vissa som inte fått stora symtom alls, troligen fått placebo (ca 40 % fick ju bara vatten).

    Så jag antar att det som ligger nära ens egen person färgar ens blick kring denna fråga.
    Vårt är betydligt säkrare -  och det finns inget vaccin som skyddar till 100% därför så viktigt alla vaccinerar sig och får påfyllnadsdoser - själv tror jag att man måste hålla på med detta nästa år också för att senare kunna dryga ut det med något / några år emellan, men vi kommer säkert att få leva med Covid-19 en lång tid framöver
  • sextiotalist
    KKarate skrev 2021-11-25 19:37:48 följande:
    Jag känner en som fick ett problem av genetiska terapin. Hon dog (30).

    Vidare känner jag många som fått enorma problem. En fick ökad cancerväxt (70+), hans cancer var stabil, nu metastaserar den som tokig, en kan inte gå (tidigare vital kvinna 75+), en har fått galet autoimmunt problem (man 45), en har fått enorma lungproblem (man 45) och så känner jag vissa som inte fått stora symtom alls, troligen fått placebo (ca 40 % fick ju bara vatten).

    Så jag antar att det som ligger nära ens egen person färgar ens blick kring denna fråga.
    Så du menar att 40% av oss vaccinerade inte har fått vaccinet utan endast vatten? OK, Varifrån har du fått denna information.
    De hade kontrollgrupper när de provade ut vaccinet, men jag är 100% säker på att varken du eller jag känner någon som ingick i kontrollgruppen
Svar på tråden Hur många doser vaccin kan du tänka dig att ta?