• Anonym (Onekl­igen)
    Wed 24 Nov 2021 21:43
    10054 visningar
    81 svar
    -5 +3
    81
    10054

    Killar - Var aldrig ärliga om hur ni egentligen mår.

    När en tjej frågar om hur man mår så är det bästa att absolut säga att allt är bra / ok för när är en tjej frågar så gör de inte för att de faktiskt undrar över hur man mår, utan det är endast något som man säger. 


    Hänt flera gånger då man sagt att man inte mår så bra eller att man är trött och sunkig så avtar deras intresse helt och hållet.


    Vad ni än gör, spela teater och var macho så får ni åtminstone ligga sedan därefter när ni har utvecklat er relation något så kanske ni kan bli mer ärliga men under inga omständigheter u dejtingfaser så ska ni vara ärliga.


    Detta kommer få mycket kritik men kvinnor kan man ärligt inte lyssna på, det är dubbelhykleri av kvinnor som säger att de vill ha någon som är ärlig och snäll, sure kan finnas 10% av hela andelen som kanske genuint känner så men innerst inne handlar allt om vad man KAN leverera och om det ger minsta huvudvärk eller bekymmer så blir man ointressant.


    Svenska feminister och dylikt som skriker vi är lika och män borde vara snällare och mer i kontakt med deras känsloliv och ärliga... killar ärligt lyssna inte på detta pladder det är bara ett sken av PK kulturen vi lever i. Vi behöver teater masken i dejtingfaserna så är det bara, sen när relationen utvecklats så kan ni bemöta er själva och er partner mer ärligt men om ni är ute efter ligg så kan jag bara ge er rådet att var er själva så länge det utstrålar makt, energi, positivitet för personen så går det. 


    Innan feminazi's som kommer och säger "nej nej lyssna icke, det är ett hemskt råd till alla män" - Killar ärligt, lyssna inte på detta. Praktik och verklighet är inget kvinnor förstår sig på när man är som man, det kanske är omedvetet hos dessa men ta det från någon som sett vart det är. Hur negativt detta än låter så kan det bara vara positivt så länge ni spelar spelet rätt, lycka till.

  • Svar på tråden Killar - Var aldrig ärliga om hur ni egentligen mår.
  • Sun 28 Nov 2021 19:11
    #71
    Anonym (anonym) skrev 2021-11-28 08:45:59 följande:

    Som andra har skrivit så är det inte så smart att fullständigt ösa ur sig sina känslor av dåligt mående redan på de första dejterna. Det kan nog avskräcka vem som helst, oavsett om det är en man eller kvinna det rör sig om. Det handlar inte om förakt för svaghet utan om att man får intrycket av att personen saknar normala spärrar för hur man beter sig mot någon man inte känner så väl.


    Precis! Det är EXAKT samma sak för kvinnor. Man säger inte på första dejten att man mår dåligt. Då tror personen att det är ganska så allvarligt. 
  • Anonym (Onekl­igen) Trådstartaren
    Sun 28 Nov 2021 23:07
    #72
    -1
    Anonym (Honan) skrev 2021-11-28 11:47:03 följande:
    Precis! Det är inte svagheter som är problemet utan hur svagheterna påverkar beteendet. Svagheter är inte ett problem om personen kan hantera svagheterna på ett bra och rationellt sätt.

    Så du säger på fullaste allvar att svagheter inte spelar någon roll? Lägg av tramset. Vare sig det är att man är handikappad eller att man inte är så rolig som man trodde att en person är så värderar människor det olika.


    Att kvinnor har en lista på ca 100 punkter om hur en man ska vara vet vi alla att ni har vare sig det är medvetet eller icke. Självfallet har det att göra med hur mycket alternativ ni har i den så kallande mans-poolen.


    Att säga något annat är helt verklighetsfrånvänt men tyvärr händer det rätt ofta och en av orsakerna varför det är bra att slå emot detta när man hör det. 


    Precis sånt här man inte ska lyssna på om man är ung kille.


    Kan hålla med om att hur man hanterar problem är en faktor som man värderar men om du kan konstatera att det kan vara bra att se hur en person hanterar svagheter så säger du själv att det är en svaghet så fort man inte kan göra det och det är avtändande för tjejer precis vad jag säger (Så fort man inte gör sig till en mystik, charmerande kille så försvinner attraktionen), kan det vara för att man är så tråkig som man låter? Ja det kan vara det, men kan det vara ett överdrivande av kvinnor, ja det tycker jag och det är inte så konstigt i och med hur utvecklingen har gått. Kvinnor har ett smörgåsbord att välja bland och därav sorterar ut människor baserat på vad de värderar och det är inte svårt att se hur kvinnor värderar idag. Det är bevisligen för mig själv den mask jag ger till kvinnor som de dras till, sedan sitter man i förhållande och man väljer att ta av masken bit för bit så accepterar man det man har under.


    Ska jag ljuga för mig själv och tänka nej det är inte så när det har bevisats för mig flertal gånger, speciellt om jag skulle vara ute efter bara någon kk. Det som funkar går man ju efter. 


    Tycker att alla ska våga lyssna på vad som funkar för dem och detta är en generalisering som jag gör men som absolut är en faktor som är jättestor precis som skillnader mellan män och kvinnor har en stor skillnad. 

  • Mon 29 Nov 2021 09:14
    #73
    AndreaBD skrev 2021-11-28 19:09:16 följande:
    Det hade jag också gjort. Eller redan tidigare, för man märker ju om någon låtsas vara nån som han inte är. 
    Ja,exakt!
  • Mon 29 Nov 2021 09:56
    #74
    Anonym (Onekligen) skrev 2021-11-28 23:07:21 följande:

    Att kvinnor har en lista på ca 100 punkter om hur en man ska vara vet vi alla att ni har vare sig det är medvetet eller icke. Självfallet har det att göra med hur mycket alternativ ni har i den så kallande mans-poolen.


    Tycker inte du själv att det låter helt galet? 100 punkter?
    Själv har ungefär 5. Och det är då såna självklara saker som att han inte ska vara kriminell, inte vara rassist, inte vara våldsam.....
  • Anonym (Honan­)
    Mon 29 Nov 2021 13:06
    #75
    +1
    Anonym (Onekligen) skrev 2021-11-28 23:07:21 följande:
    Som jag skrev. Svagheternas betydelse har att göra med hur dessa hanteras och hur det påverkar ett ev förhållande med personen. Hanterar man sina svagheter på ett sätt så att svagheten inte påverkar relationen negativt så är det ju så klart inte ett problem. Att man som kvinna reagerar och väljer bort män med svagheter som mannen har svårt att hantera har även med säkerhet att göra. Många kvinnor inkl. jag själv har dåliga erfarenheter av män med svagheter som har tagit sig i uttryck genom kontrollerande beteende, psykisk och fysiskt våld. Män som mår dåligt och inte kan hantera det är generellt farligare för omgivningen än vad kvinnor är.  

    Om jag tycker att en person är tråkig så har det ju ingenting att göra med någon svaghet, det är ju väldigt subjektivt vad man tycker är kul/ tråkigt. Alla har ju sina preferenser. En person som jag tycker är fruktansvärt tråkig tycker någon annan inte är tråkig. 

    Det är inte bara kvinnor som har krav och krav är bra. Det är viktigt att veta vad man vill ha och vad man inte vill ha i ett förhållande. Man ska inte vara kravlös för då är risken väldigt stor att förhållandet inte blir bra och ett förhållande som inte är bra har inget syfte. Kraven blir ju fler ju mer erfarenhet man har. Har man aldrig haft ett förhållande tidigare så har man inget att jämföra med. Man inser kanske med tiden att det är bättre att inte ha ett förhållande alls om man inte hittar någon som lever upp till det man anser krävas för att ha ett förhållande som man trivs med. Det bra måste väga upp för det som är dåligt.  Eftersom att du själv generaliserar kring hur kvinnor fungerar både medvetet och omedvetet så kan jag dela med mig av en generalisering kring män när det kommer till förhållanden. Män är generellt rätt lata när förhållandet inte längre är nytt. Män tar inte lika stort ansvar för vardagliga sysslor som måste utföras kontinuerligt för att vardagen ska fungera. Det blir en belastning för kvinnan och mannen förstår eller uppskattar inte hur mycket tid och energi det krävs av kvinnan att stå ensam med allt detta ansvar. När förhållandet sen tar slut så kommer inte kvinnan vilja sätta sig i samma situation igen = kraven för att överhuvudtaget vilja ha ett förhållande med en man igen blir så klart högre. Det måste smaka mer än det kostar annars finns det ingen anledning att ha ett förhållande alls. Om det man är ute efter inte finns i utbudet så väljer många kvinnor att hellre leva ensamma. Det är här det verkar skilja sig mellan män och kvinnor. Män sänker hellre sina krav än att leva ensam i större utsträckning än va kvinnor gör. Särskilt kvinnor med fler förhållanden i bagaget. Det handlar inte om att dissa män för minsta lilla. Det handlar om att man som kvinna är mån om att ha ett liv som man trivs och mår bra i. 

    Alla kvinnor är inte likadana. Jag har aldrig varit intresserad av "mystiska och charmerande" män. Tvärt om. Jag vill ha män som jag vet vart jag har dom. Du kanske borde sätta upp lite egna krav. Vad för typ av kvinna vill du ha ett förhållande med? Vad är viktigt för att du ska kunna vara sig själv och må bra i ett förhållande? Vad kan du lära dig av dina tidigare erfarenheter? Är det så viktigt att ha ett förhållande med någon att du har överseende med hur mycket som helst? Vill du leva med en kvinna som du tycker är tråkig och inte kan ha roligt och skratta med? Är det överdrivet att välja bort kvinnor med egenskaper/ svagheter som du inte trivs med? Hur mycket får någon annans svagheter gå ut över dig och förhållandet innan du säger stopp. 

    Jag blir väldigt nyfiken på vad det är du döljer bakom din mask. Vad/ vilka egenskaper är det du måste dölja? Vad är det som har gjort att du fått nobben mer konkret. Kan du peka ut den utlösande faktorn? Vad är dina svagheter och hur tar dessa svagheter sig i uttryck i en relation? 

    Jag har själv svagheter, men jag låter inte dessa gå ut över omgivningen på ett jobbigt eller obekvämt sätt som påverkar min förmåga att ha relationer med andra människor. Tex är jag rätt så stresskänslig vilket kan göra mig lättirriterad och dryg. Jag är medveten om detta och ser därför till att planera mitt liv och vardagen på ett sätt som gör att det inte går så långt att jag tar ut det på min omgivning. Istället för att bli otrevlig i stressade situationer så säger jag: Nu är jag väldigt stressad och skulle du kunna hjälpa mig med dom här grejerna så skulle jag bli glad. 
  • Anonym (Onekl­igen) Trådstartaren
    Mon 29 Nov 2021 18:38
    #76
    Anonym (Honan) skrev 2021-11-29 13:06:04 följande:
    -text-

    Du bemöter inte det jag skriver.


    Dessutom kör du strawman samt hyperboler, vilket jag också nämnde i mitt föregående inlägg att många har tendens att göra. 


    "alla kvinnor är inte så", "Det är inte bara kvinnor som har krav" etc. 


    Nåväl, angående dina iakttagelser på hur män skiljer sig åt har jag inget emot men det är inte riktigt det som jag tog upp, du väljer att balansera vågen men jag är inte ute efter det försöket utan tar mer upp det jag sett som man och det jag väljer att föra vidare. Att det finns faktorer och anledningar till att det är så är självklart. 


    När du säger att män ska sätta krav, är du medveten om hur stor skillnaderna faktiskt är på dejting-scenen? Män har som sagt inte alls lika stora val. Kvinnorna har det ultimata valet, kvinnan väljer mannen uppvaktar och försöker bli vald, vi kan inte sätta krav så som ni gör i milslånga listor. Lite som ordspråket går "Kvinnor gifter sig uppåt medan män gifter sig neråt", igen självfallet är det inte endast så det är men generellt och absolut mest av gångerna är det så.


    När du säger att du vill veta var du har din man förmodar jag att det handlar mer om en långvarig relation du tänker ha med personen medans jag gav mitt råd kring 'mask och teater' för mer tillfälliga sådana men även att det ger en större chans till något mer.


    Om du behandlar dina dejter som en transaktion som du endast ska utvärdera baserat på dina krav som du säger, så måste ju mycket av intuitionen försvinna samt faktiskt det roliga med att få en god överraskning om vem personen är, dessutom tror jag inte att man kan riktigt få klart för sig vem en person är via ord / cv. Men om man dejtar längre så blir det enklare att filtrera bort personer för man tror/misstänker att det finns en problematik som funnits tidigare och det kanske är helt korrekt men fortfarande att man slår ut valet för ju minsta lilla är något jag tycker har blivit en överdrift. 


    För övrigt, inte något illa menat men du låter väldigt strategisk i dina val och ditt sätt att vara som person enligt din egen beskrivning, för att släppa loss antar jag att du har gjort sämre val likväl vad du beskrev om illa val vid män tidigare så antar jag att det finns någon dragelse till någon som du kanske inte kan riktigt styra som du vill?


    Som jag nämnde tror jag vi behöver jobba lite från en annan ände än vad ni kvinnor gör och beteendet visar att jag har rätt (enligt mina egna iakttagelser och bekräftelser), sen att det är så är ju vad som är illa då i mitt anseende har det gått för långt någonstans därav mitt råd till killar och män i mitt första inlägg. 


     

  • Anonym (Men va?)
    Mon 29 Nov 2021 18:46
    #77
    +1

    Jag förstår knappt tråden. Livet går upp o ner, ska man inleda något seriöst vill man väll ha någon som klarar lite motgång oxå, dvs som ibland mår dåligt men fortsätter kämpa endå?

    Skillnad om nån sitter i offerkoftan o skyller på alla andra utan att göra ett piss för att ta sig framåt. DET är oattraktivt. Men även det är ok i ett sällsynt breakdown innan man tar sig i kragen igen.

    Själv ratar jag smilfinkar som inte har något djup.

    Livet är mångfacetterat, det är helvetes pissjobbigt och alldeles underbart om vartannat. Filter-mentaliteten är dagens gissel. Vi kommer längre o längre ifrån varandra o blir allt olyckligare.

    Om man bara vill ligga, ja vad i h-vete har måendet m saken att göra övht då??

  • Anonym (Fia 2)
    Mon 29 Nov 2021 19:32
    #78

    Igen:

    Det är inte en könsfråga utan en fråga om social kompetens och vad som är sociala frågor snarare än vanliga frågor. 

    Förstår man inte och lär man sig inte det kommer man få problem oavsett kön. Skillnaden är att det finns fler män som är desperata efter sex och därför kan tänka sig att överse men kvinnor som inte lärt sig. Dessa kvinnor kommer fortfarande få problem med det i andra situationer i ungefär samma utsträckning. 

    Då det tydligen inte går in alls så tar vi det igen:

    Frågan "Hur är det/hur mår du/hur är läget/etc" är en social fråga som är en hälsning och alltid ska besvaras något i stil med "Bara bra tack, själv?" - de enda gångerna det finns undantag till det är om man har en mycket nära relation, alternativt behöver informera om något riktigt allvarligt har hänt och man behöver ursäkta sig ur situationen. Allt annat är brist på social kompetens och kommer få de allra flesta att undvika en. Oavsett om man är man, eller kvinna och om det är på en arbetsintervju, kundkontakt, inledande dejtingfas, kollega eller avlägsen släkting som frågar. I vissa av de situationerna är det viktigare än andra att ge ett bra intryck, men det kommer alltid att ge ett intryck av att vara socialt inkompetent att svara negativt på den frågan om det inte är absolut nödvändigt. 
    Tror man inte på det finns det två alternativ; antingen är man dessutom urusel på att läsa av det (tyvärr inte helt ovanligt om inte lyckas lära sig hur man ska svara på det), eller att folk helt enkelt är för väluppfostrade och socialt kompetenta för att låta det skapa dålig stämning (betyder fortfarande INTE att man inte gjorde ett dåligt intryck). 

  • Anonym (Honan­)
    Mon 29 Nov 2021 20:07
    #79
    -1 +1
    Anonym (Onekligen) skrev 2021-11-29 18:38:20 följande:

    Du bemöter inte det jag skriver.


    Dessutom kör du strawman samt hyperboler, vilket jag också nämnde i mitt föregående inlägg att många har tendens att göra. 


    "alla kvinnor är inte så", "Det är inte bara kvinnor som har krav" etc. 


    Nåväl, angående dina iakttagelser på hur män skiljer sig åt har jag inget emot men det är inte riktigt det som jag tog upp, du väljer att balansera vågen men jag är inte ute efter det försöket utan tar mer upp det jag sett som man och det jag väljer att föra vidare. Att det finns faktorer och anledningar till att det är så är självklart. 


    När du säger att män ska sätta krav, är du medveten om hur stor skillnaderna faktiskt är på dejting-scenen? Män har som sagt inte alls lika stora val. Kvinnorna har det ultimata valet, kvinnan väljer mannen uppvaktar och försöker bli vald, vi kan inte sätta krav så som ni gör i milslånga listor. Lite som ordspråket går "Kvinnor gifter sig uppåt medan män gifter sig neråt", igen självfallet är det inte endast så det är men generellt och absolut mest av gångerna är det så.


    När du säger att du vill veta var du har din man förmodar jag att det handlar mer om en långvarig relation du tänker ha med personen medans jag gav mitt råd kring 'mask och teater' för mer tillfälliga sådana men även att det ger en större chans till något mer.


    Om du behandlar dina dejter som en transaktion som du endast ska utvärdera baserat på dina krav som du säger, så måste ju mycket av intuitionen försvinna samt faktiskt det roliga med att få en god överraskning om vem personen är, dessutom tror jag inte att man kan riktigt få klart för sig vem en person är via ord / cv. Men om man dejtar längre så blir det enklare att filtrera bort personer för man tror/misstänker att det finns en problematik som funnits tidigare och det kanske är helt korrekt men fortfarande att man slår ut valet för ju minsta lilla är något jag tycker har blivit en överdrift. 


    För övrigt, inte något illa menat men du låter väldigt strategisk i dina val och ditt sätt att vara som person enligt din egen beskrivning, för att släppa loss antar jag att du har gjort sämre val likväl vad du beskrev om illa val vid män tidigare så antar jag att det finns någon dragelse till någon som du kanske inte kan riktigt styra som du vill?


    Som jag nämnde tror jag vi behöver jobba lite från en annan ände än vad ni kvinnor gör och beteendet visar att jag har rätt (enligt mina egna iakttagelser och bekräftelser), sen att det är så är ju vad som är illa då i mitt anseende har det gått för långt någonstans därav mitt råd till killar och män i mitt första inlägg. 


     


    Det blir lite svårt att svara när du inte beskriver vad det är du menar mer konkret. Jag vill gärna veta vad det där minsta lilla innebär för dig. Vilken nivå pratar vi om? Vilka krav är det kvinnor har som du anser är en överdrift? 

    Ja ni får nog acceptera att kvinnor har sina krav då det inte finns någon anledning att sänka dom. 
  • Anonym (Peter­)
    Mon 29 Nov 2021 21:08
    #80
    +1
    Anonym (skillnad) skrev 2021-11-25 11:30:30 följande:
    Nejdå, visst stämmer det säkert att ingen vill ha ett förhållande med någon som har problem för att inte dra på sig mer problem än man behöver men skillnaden är att tjejer som inte mår bra får ligga ändå medan killar som inte mår bra får inte ligga alls.
    Om målet är en relation (TS handlar ju om dejting) så är ju enbart sex meningslöst när det inte leder till mer.
    Om kvinnan redan mår dåligt finns risken att hon mår ännu sämre om hon får bekräftat att hon bara duger till sex, så jag förstår inte varför du drar så stora växlar på sex i sammanhanget.
  • Anonym (A 2)
    Mon 29 Nov 2021 21:10
    #81
    Anonym (Men va?) skrev 2021-11-29 18:46:11 följande:
    Jag förstår knappt tråden. Livet går upp o ner, ska man inleda något seriöst vill man väll ha någon som klarar lite motgång oxå, dvs som ibland mår dåligt men fortsätter kämpa endå?

    Skillnad om nån sitter i offerkoftan o skyller på alla andra utan att göra ett piss för att ta sig framåt. DET är oattraktivt. Men även det är ok i ett sällsynt breakdown innan man tar sig i kragen igen.

    Själv ratar jag smilfinkar som inte har något djup.

    Livet är mångfacetterat, det är helvetes pissjobbigt och alldeles underbart om vartannat. Filter-mentaliteten är dagens gissel. Vi kommer längre o längre ifrån varandra o blir allt olyckligare.

    Om man bara vill ligga, ja vad i h-vete har måendet m saken att göra övht då??
    Sant
Svar på tråden Killar - Var aldrig ärliga om hur ni egentligen mår.