• Anonym (Hejsa­nhopps­an)
    Thu 25 Nov 2021 17:43
    5260 visningar
    15 svar
    15
    5260

    Fryste bort leverfläck men när ramlar den av?

    Min hudäkare fryste bort en liten leverfläck åt mig. Den var hudfärgad och syntes inte direkt innan men nu är den brunaktig. Jag fick inga förhållningsorder bortsett från att jag kan ha ett plåster på det om jag vill. 

    Den sitter på nyckelbenet typ och jag har haft ett vattenplåster i duschen och vanligt efter. Fel eller rätt?

    Hur länge tar det innan den ramlar av? Tänk om den inte ramlar av? Varför är den brun nu? 

    Kan någon som har frysit bort en leverfläck berätta hur det gick för er? 

  • Svar på tråden Fryste bort leverfläck men när ramlar den av?
  • Anonym (Hejsa­nhopps­an) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 23:14
    #2
    Anonym (Kallt) skrev 2021-11-25 18:01:00 följande:
    Kan ta uppåt 2 veckor tydligen.

    spahuset.se/sidor/cryopen
    Ojdå 2 veckor, jag har googlat lite nu efter att du visade vad det kallas. Det tar tydligen ganska länge att falla av som du sa och dessutom kan den växa tillbaka. Ibland faller dom inte ens av tydligen. Och just nu är den väldigt brun (morrar lite) och förut syntes den inte ens förutom på väldigt nära håll för att den var hudfärgad. Hoppas att det bara är temporärt innan den faller av och att den faller av snarast för annars har saken blivit mycket värre än vad det var. Om det här blir slutresultatet så är jag verkligen inte nöjd. 
  • Anonym (Hejsa­nhopps­an) Trådstartaren
    Fri 26 Nov 2021 20:45
    #4
    Anonym (Kallt) skrev 2021-11-26 12:17:56 följande:
    Frysning innebär ju att det blir en brännskada. Det är därför det är brunt. När det läkt trillar det av och förhoppningsvis- och vanligen- är då huden under fin. Jag har sett proceduren flera gånger på Dr pimplepopper och resultatet brukar bli bra.
    Hade ingen aning om att det blir en brännskada och därför är brunt nu. Det programmet har jag inte vågat se för bara reklamen får mig att vilja kräkas.  

    Mackapären hon använde såg ut som en brandsläckare och sprutade ut något svinkallt. Jag hoppas att det blir bra till slut då även om jag är skeptisk för tillfället. Tack för hjälpen! 
  • Anonym (Hejsa­nhopps­an) Trådstartaren
    Sat 27 Nov 2021 21:44
    #6
    Anonym (Kallt) skrev 2021-11-26 21:42:35 följande:
    Det är ju ett jätteintressant program! Glad  De hade en kvinna som tog bort ca hundra såna där "utväxter" med frysning och det blev jättebra sen. Det blir det säkert för dig med.
    Min man tittar på det men jag är för känslig haha. Än sitter den som berget men det har bara gått sen i onsdags så jag får vänta lite till skulle jag tro. Kul för kvinnan i programmet att det blev bra för henne. 
  • Anonym (Hejsa­nhopps­an) Trådstartaren
    Sun 28 Nov 2021 17:42
    #8
    Anonym (Kallt) skrev 2021-11-28 14:24:58 följande:
    Jag kan se nästan vad som helst . Tycker bara det är intressant. Och man lär sig mycket också. Och gläds med dom som får både se bättre ut och må bättre. Ge det lite tid du så blir det nog bra. {#emotions_dlg.flower}
    Jag kan definitivt inte se vad som helst men skulle säkert gilla programmet om jag vågade se det för jag gillar också att lära mig saker. Än sitter det fast och jag kan inte begripa hur det ska lossna men det gör det väl förmodligen. Om inte annat så får jag börja pilla på det så att det lossnar om en vecka. Tungan ute 
  • Anonym (Hejsa­nhopps­an) Trådstartaren
    Sun 28 Nov 2021 19:49
    #10
    Anonym (Kallt) skrev 2021-11-28 18:43:01 följande:
    Nej, nej! Inte pilla på sårskorpor- då riskerar du ett ärr. Låt den vara och lossna av sig självt.
    Bäst att låta bli då eftersom att jag lätt får keloider och ärr. Men jag är inte övertygad om att den kommer att lossna för den sitter fast precis som vanligt än. Spännande det här. 
  • Anonym (Hejsa­nhopps­an) Trådstartaren
    Wed 1 Dec 2021 16:00
    #12
    Anonym (Kallt) skrev 2021-11-28 21:31:12 följande:
    Men du- sen när lossnar inte sårskorpor? Har du nånsin hört talas om det? Nej, just det. Tålamod. Glad
    Du har en poäng där och jag tror att det äntligen börjar bli som en sårskorpa så det kanske finns hopp om att den lossnar snart. 
  • Anonym (Hejsa­nhopps­an) Trådstartaren
    Wed 1 Dec 2021 22:05
    #14
    Anonym (Kallt) skrev 2021-12-01 16:53:19 följande:
    Låt naturen ha sin gång. Det är alltid bäst. Och du- ta mod till dig att titta på nåt av de där läkarprogrammen. Finns en ny liknande nu också- Dr Mercy. Väldans intressant. 
    Jag får väl titta genom fingrarna när det blir för äckligt. Jag har följt shower som Greys m fl i men det händer tom att jag måste vända mig bort där ibland. 
Svar på tråden Fryste bort leverfläck men när ramlar den av?