• Anonym (Q)

    FHM funderar på vaccin av 5 åringar

    Brutalt

  • Svar på tråden FHM funderar på vaccin av 5 åringar
  • Anonym (Trött 2)
    Anonym (Julia) skrev 2021-11-26 22:28:58 följande:

    Nej det gör det inte. Vaccinet har funnits sedan i början av året och det är för kort tid för att kunna veta långtidseffekterna och konsekvenserna av vaccinet. 


    Inom ca 2 veckor visar sig eventuella bieffekter, konsekvenser av vaccin. Maximalt upp till ca 3 månader säger de flesta forskare. Seriösa sådana.

    Nu har vi ändå haft covid vacciner en viss tid, verkar ganska lungt. Till skillnad hur Covid slår ut folk både kortsiktigt och ganska många med långvariga besvär efteråt. Även bland unga och människor som var i grunden fullt friska. Det är långt mer allvarliga konsekvenser vill jag påstå. Hur många människor världen över har nu fått vaccin?

    Den enda riktiga biverkan som jag hört om var Astras vaccin. En ändå mycket sällsynt biverkan. Av 34 miljoner doser tidigare i år kunde 64 fall möjligtvis kopplas till vaccinet. Om jag ej minns fel. I kombination med att man hade något kroppseget problem med sina blodplättar. Kombinationen blev inte bra.
  • cosinus
    Anonym (Trött 2) skrev 2021-11-26 22:45:10 följande:

    Inom ca 2 veckor visar sig eventuella bieffekter, konsekvenser av vaccin. Maximalt upp till ca 3 månader säger de flesta forskare. Seriösa sådana.

    Nu har vi ändå haft covid vacciner en viss tid, verkar ganska lungt. Till skillnad hur Covid slår ut folk både kortsiktigt och ganska många med långvariga besvär efteråt. Även bland unga och människor som var i grunden fullt friska. Det är långt mer allvarliga konsekvenser vill jag påstå. Hur många människor världen över har nu fått vaccin?

    Den enda riktiga biverkan som jag hört om var Astras vaccin. En ändå mycket sällsynt biverkan. Av 34 miljoner doser tidigare i år kunde 64 fall möjligtvis kopplas till vaccinet. Om jag ej minns fel. I kombination med att man hade något kroppseget problem med sina blodplättar. Kombinationen blev inte bra.


    Att det visar sig inom 3 månader betyder ju tyvärr inte att slutsatserna att det hör ihop med vaccinet dras. Så var ju t ex fallet med narkolepsin där poletten inte trillade ner hos läkarna förrän efter klart längre tid än 3 månader.

    www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner

    Det där är en väldigt bra länk om man vill läsa på om biverkningar. Finns en tydlig definition på vad som räknas som allvarlig biverkning och så rapporter för respektive vaccin. Den senaste nu tror jag hade data t o m 24 nov. Läkemedelsverket delar inte din syn med att endast Astra orsakar allvarliga biverkningar.

    De flesta rapporter är dock (givetvis) på lindriga bieffekter och räknar man procentuellt på antalet givna doser så hamnar man på väldigt låga siffror för de allvarligare kända biverkningarna.

    Nu minns jag inte om jag hittade siffrorna för dödsfall och sjukhusinläggning på samma sida. Tror det kan ha varit på FHM eller socialstyrelsen eller något liknande men är man sugen på att räkna på risker för död och sjukhusinläggning av Covid kontra allvarliga biverkningar så finns all data man behöver på statliga svenska sidor. Från ca 50 års ålder skenar vaccinet iväg och vinner med hästlängder (framförallt för män). Kring 20 betydligt jämnare. Under den åldern fanns inte data när jag räknade (de hade precis börjat vaccinera 16+ då).
  • Anonym (Brutalt indeed)

    Enligt FHM:s egen statistik har det i åldersgruppen 10-19 registrerats 130 allvarliga biverkningar* och 1 dödsfall till följd av vaccinet.

    *Med allvarlig biverkningsrapport menas:

    ?En rapport bedöms som allvarlig om den misstänkta biverkningen är en sådan som, leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller? Mer förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse. ?

    Under hela pandemin, 18 mån, har totalt 69 ungdomar i åldern 10-19 år vårdats på iva. 5 av dessa avled (samtliga i riskgrupp). I åldersspannet 10-19 år är det en överlevnad på 99,9973% enligt en rapport från Stanford.

    Vad är motiveringen till att vaccinera dessa ungdomar? Och vad är motiveringen till att utvidga det ännu längre ner i åldrarna? Tillhör de inte riskgrupp är det högst osannolikt att smittan får allvarliga konsekvenser, och föredetta smittade har både bättre och långvarigare skydd mot smittan än något av vaccinen ger. Kollar FHM inte på sin egen statistik innan de fattar beslut?

  • Anonym (Brutalt indeed)

    Enligt FHM:s egen statistik har det i åldersgruppen 10-19 registrerats 130 allvarliga biverkningar* och 1 dödsfall till följd av vaccinet.

    *Med allvarlig biverkningsrapport menas:

    ?En rapport bedöms som allvarlig om den misstänkta biverkningen är en sådan som, leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller? Mer förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse. ?

    Under hela pandemin, 18 mån, har totalt 69 ungdomar i åldern 10-19 år vårdats på iva. 5 av dessa avled (samtliga i riskgrupp). I åldersspannet 10-19 år är det en överlevnad på 99,9973% enligt en rapport från Stanford.

    Vad är motiveringen till att vaccinera dessa ungdomar? Och vad är motiveringen till att utvidga det ännu längre ner i åldrarna? Tillhör de inte riskgrupp är det högst osannolikt att smittan får allvarliga konsekvenser, och föredetta smittade har både bättre och långvarigare skydd mot smittan än något av vaccinen ger. Kollar FHM inte på sin egen statistik innan de fattar beslut?

  • Tow2Mater
    Anonym (Brutalt indeed) skrev 2021-11-27 01:53:40 följande:

    Enligt FHM:s egen statistik har det i åldersgruppen 10-19 registrerats 130 allvarliga biverkningar* och 1 dödsfall till följd av vaccinet.

    *Med allvarlig biverkningsrapport menas:

    ?En rapport bedöms som allvarlig om den misstänkta biverkningen är en sådan som, leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller? Mer förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse. ?

    Under hela pandemin, 18 mån, har totalt 69 ungdomar i åldern 10-19 år vårdats på iva. 5 av dessa avled (samtliga i riskgrupp). I åldersspannet 10-19 år är det en överlevnad på 99,9973% enligt en rapport från Stanford.

    Vad är motiveringen till att vaccinera dessa ungdomar? Och vad är motiveringen till att utvidga det ännu längre ner i åldrarna? Tillhör de inte riskgrupp är det högst osannolikt att smittan får allvarliga konsekvenser, och föredetta smittade har både bättre och långvarigare skydd mot smittan än något av vaccinen ger. Kollar FHM inte på sin egen statistik innan de fattar beslut?


    Hur många har vaccinerats? Som en jämforelse hade t ex 165 allvarliga biverkningar efter vaccination med Gardasil eller Cervarix rapporterats till Läkemedelsverket 2015, säkert annu fler idag. Andå vaccineras 80-90% av alla  flickor via skolan idag.
    I Danmark
    öppnades t ex nya kliniker enkom för att ta hand om ett 800-tal patienter som upplevt problem efter HPV-vaccinationen.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Brutalt indeed) skrev 2021-11-27 01:53:40 följande:

    Enligt FHM:s egen statistik har det i åldersgruppen 10-19 registrerats 130 allvarliga biverkningar* och 1 dödsfall till följd av vaccinet.

    *Med allvarlig biverkningsrapport menas:

    ?En rapport bedöms som allvarlig om den misstänkta biverkningen är en sådan som, leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller? Mer förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse. ?

    Under hela pandemin, 18 mån, har totalt 69 ungdomar i åldern 10-19 år vårdats på iva. 5 av dessa avled (samtliga i riskgrupp). I åldersspannet 10-19 år är det en överlevnad på 99,9973% enligt en rapport från Stanford.

    Vad är motiveringen till att vaccinera dessa ungdomar? Och vad är motiveringen till att utvidga det ännu längre ner i åldrarna? Tillhör de inte riskgrupp är det högst osannolikt att smittan får allvarliga konsekvenser, och föredetta smittade har både bättre och långvarigare skydd mot smittan än något av vaccinen ger. Kollar FHM inte på sin egen statistik innan de fattar beslut?


    De rapporter jag hittar skriver om misstänka biverkningar, inte bevisade biverkningar. De skriver också:

    Läkemedelsverket kan inte med bestämdhet säga hur många som faktiskt avlidit på grund av vaccinationerna. Vi kan endast återge hur många rapporter som har inkommit där patienten uppges ha avlidit. De rapporterade dödsfallen kan vara förknippade med de misstänkta vaccinen i fråga, men de kan även bero på patientens eventuella andra sjukdomar, andra läkemedel som patienten använder, eller andra faktorer.


     
  • klyban
    Anonym (Julia) skrev 2021-11-26 17:40:27 följande:
    Nu är mina barn tonåringar men det finns inte på kartan att de ska ta ett vaccin som det inte finns nån erfarenhet eller forskning på.

    ~7,81 MILJARDER doser givna, och uppfölja, självklart har man erfarenhet med ~7810000000 givna doser.
    Varför försöker du påstå annat.
    Och forskning är redan gjort och med studierna.


     


    DU tar ett beslut på något som du säger inte finns, och sen verkligheten berättar det omvända och att både erfarenhet och forskning finnes.
    Som du förstår, bara för du inte läser om erfarenheterna och forskningen, betyder inte att det inte finns.
    För svaret är att det redan finns, så vad är din ursäkt att inte ta in erfarenheten och faktan för?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mia) skrev 2021-11-27 06:39:47 följande:
    De rapporter jag hittar skriver om misstänka biverkningar, inte bevisade biverkningar. De skriver också:

    Läkemedelsverket kan inte med bestämdhet säga hur många som faktiskt avlidit på grund av vaccinationerna. Vi kan endast återge hur många rapporter som har inkommit där patienten uppges ha avlidit. De rapporterade dödsfallen kan vara förknippade med de misstänkta vaccinen i fråga, men de kan även bero på patientens eventuella andra sjukdomar, andra läkemedel som patienten använder, eller andra faktorer.


     
    Precis. Liksom dödsfall rapporterade efter Gardasilvaccinationer blev flera i slutändan efter utredning förklarade med både mord, självmord, mm.
  • Anonym (@)
    cosinus skrev 2021-11-26 22:12:10 följande:

    När min äldsta dotter, nu 17, gick i årskurs 5 så var just det vaccinet uppe för granskning på EU-nivå (om jag inte missminner mig) just p g a att de utredda biverkningar en extra sväng. Eftersom hon inte hade något att förlora på att vänta några år så avvaktade vi och hon tog vaccinet i årskurs 7 samtidigt som de vaccinerade årskurs 5 på hennes skola. Så svaret är ja, jag stoppade henne där och då.

    Hur jag kommer resonera om mina barn om 6 månader eller 2 år med covidvaccinet återstår att se.


    Hon tog vaccinet i årskurs 7 trots att man inte hade koll på ev skador på kommande foster. Bra jobbat med logiken.
Svar på tråden FHM funderar på vaccin av 5 åringar