• Nattaiz

    Dagen efter piller

    Hej!

    Nu är det så att kondomen sprack exakt den dagen jag hade ägglossning, tog dagen efter piller dagen efter.

    Hur effektiv är den då eftersom det var dagen för ägglossning det hände. Är det större risk att jag kommer bli gravid?

  • Svar på tråden Dagen efter piller
  • Anonym (Ja)

    Jag är själv i samma sits och blev/är gravid.

  • Anonym (E)

    Det där pillret har en effektivitet av NOLL. Pillret är till för att skjuta upp ägglossningen så det var antagligen redan för sent för din del, om du inte hade räknat fel och den inte hade hänt än, men även då är det ingen garanti att pillret hinner skjuta upp i tid, eller att det hinner skjuta upp så länge att spermierna inte längre lever.

  • Nattaiz

    Det är jobbigt när man sitter i den sitsen, men visst det kan ju bli bra ändå men känner mig inte riktigt redo för att vara gravid så är rätt orolig

  • Nattaiz

    [quote=81515392][quote-nick]Anonym (E) skrev 2021-11-29 14:57:50 följande:[/quote-nick][/quote]

    Ja det var det jag förstod det som när jag läste om dagen efter piller så känns inte alls som det kommer hjälpa. Jag har en app som visar när jag har ägglossning men ja man kan ju inte vara helt säker på den heller.

Svar på tråden Dagen efter piller