• Mån 29 nov 2021 18:54
    9039 visningar
    26 svar
    +1
    Inlägg från Jemp Visa alla inlägg
    26
    9039

Hund på blocket

Ja då låter det ju inte som att hon vill sälja till er tyvärr. Trist att inte återkoppla, låter inte så seriöst.

• Mån 29 nov 2021 19:16
    +2

Långt ifrån alla har ju först till kvarn dock.

• Tis 30 nov 2021 18:20
    Ko2pa skrev 2021-11-30 14:15:58 följande:

Det har vi inte kollat upp med henne. Vi tänkte att vi skulle prata i telefon med henne så kan man ställa frågor via telefon istället för att skriva, men hon verkar inte vilja det heller.

Får satsa på en hund via SKK istället. Detta är nytt för oss då vi aldrig har haft en hund tidigare.

Hur gjorde ni när ni skulle skaffa en hund?

Funderat över vilka egenskaper jag vill ha hos hunden, efter det bestämt ras och tagit kontakt med uppfödaren.

Kollat rasinfo om hälsan, mental status och vilka undersökningar som krävs. Hade definitivt begränsat mig till de som gör även mh eller bph (olika beskrivningar av hundens mentalitet) idag. Inom SKK registreras allt sånt så du lätt kan kolla upp föräldrarna. Med en renrasig vet du också mer vilken typ av hund du får och att rasens avelsprogram följs.

Snabbast gick första hunden, ca 6 mån. Andra hunden planerade jag i ett par år. Nu inför tredje hunden har det hittills gått nästan ett år och vi har inte landat än.
Svar på tråden Hund på blocket
Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.