• TopG

    Snippans mående

    Hej.

    Alltså? Jag vet att jag bör ringa gyn osv osv men jag frågar lite här också. Har senaste tiden, haft så mkt obehag med underlivet. Känner mig aldrig fräsch, alltid typ varm, svettig o tycker alltid det luktar. Inte illa men inte gott. Tvättar inte överdrivet mkt o sällan med parfym tvål. Använder som oftast trosskydd då det annars blir så ofräscht i trosorna. Någon som känner igen sig? Haft liknande? Vad fick du för hjälp?

    Börjar bli väldigt jobbigt..

    Ska ringa gyn imorn.

  • Svar på tråden Snippans mående
  • Fjäril kär

    Bort med trosskydd! Du ska inte kapsla in fiffin.

    lufta snippan på nätterna och så mycket som möjligt i övrigt. Skippa syntetiska material och välj bomull i trosor och byxor.

  • TopG

    Det vet jag ju men det går inte att va utan. Det blir såå varmt, svettigt o flytningar på det. Ja du fattar. Känner mig ännu mer ofräsch. :(

  • Fjäril kär

    Det är ju trosskyddet som gör att du har mer flytningar, svettas och blir ofräsch. Just för att du kapslar in snippan. Ta bort det och låt snippan återställa sig. Det tar några dagar.

    Du har hamnat i en ond cirkel helt enkelt. Du får ta omaket att byta trosor oftare istället tills den fått tillbaka sin egna balans.

    Bort med trosskydd och sov utan trosor.

  • TopG

    Tack så mkt! Ska verkligen testa detta nu. Tack o hoppas på bättre underliv :D

Svar på tråden Snippans mående