• mandelskrutten

    Tolka en man ? Hjälp!

    En man på ett jobb som är separerad har en dotter på 7 år.

    Under en kafferast när vi var ensamma sa han att när sin dotter ligger nära honom i sängen och att det är såoch att han då saknar närhet av en kvinna.

    Han tittade på mig och sa att det är bara ett år mellan oss.

    Blev förvånad att han sa så och varför gjorde han det?

  • Svar på tråden Tolka en man ? Hjälp!
  • mandelskrutten
    Mortiscia80 skrev 2021-12-01 20:37:31 följande:

    Ja det är också sånt som är över gränsen. Vilken konstig människa, han verkar inte fungera riktigt som vi andra, det kan man säga utan att överdriva.


    Jag stod normalt nära och han sa: Det är väll ingenting mellan oss.Varför står du så nära..
  • mandelskrutten

    Mamman till sin dotter kanske märker att något ej är rätt med honom. De är ju separerade.

    Dessutom finns hans namn med i Lexbase...

  • Mortiscia80
    mandelskrutten skrev 2021-12-02 08:21:25 följande:

    Mamman till sin dotter kanske märker att något ej är rätt med honom. De är ju separerade.

    Dessutom finns hans namn med i Lexbase...


    Du kanske borde berätta för mamman vad han säger om sin dotter, jag skulle inte låta henne sätta sin fot där med tanke på vad mer han kan få för sig. Du kanske kan kontakta henne anonymt på något sätt.
  • Daisy28
    mandelskrutten skrev 2021-12-02 12:53:34 följande:

    Vad kan det bero på att han finns med i Lexbase?


    Vad tror du själv och vad spelar det för roll?
  • Magical
    mandelskrutten skrev 2021-12-01 18:07:57 följande:
    Tolka en man ? Hjälp!

    En man på ett jobb som är separerad har en dotter på 7 år.

    Under en kafferast när vi var ensamma sa han att när sin dotter ligger nära honom i sängen och att det är såoch att han då saknar närhet av en kvinna.

    Han tittade på mig och sa att det är bara ett år mellan oss.

    Blev förvånad att han sa så och varför gjorde han det?


    Tycker det låter  obehagligt att han börjar tänka på närhet till kvinnor när hans lilla dotter sover bredvid. 

    Bara ett år mellan vilka - dig och honom?  (vad nu det har med saken att göra mellan vuxna människor) 

    Vad har Lexbase med något att göra? Du får väl läsa där då, om det finns en dom mot honom av något slag som är viktigt i sammanhanget. 
  • mandelskrutten

    [quote=81519985][quote-nick]Magical skrev 2021-12-02 13:07:16 följande:[/quote-nick]

    Tycker det låter  obehagligt att han börjar tänka på närhet till kvinnor när hans lilla dotter sover bredvid. 

    Bara ett år mellan vilka - dig och honom?  (vad nu det har med saken att göra mellan vuxna människor) 

    Vad har Lexbase med något att göra? Du får väl läsa där då, om det finns en dom mot honom av något slag som är viktigt i sammanhanget. 

    [/quote

    Obehagligt ja

  • Drottningen1970
    mandelskrutten skrev 2021-12-02 20:57:03 följande:

    Han ser ner på mig tydligen när han fick reda på att jag bor i Djursholm och han bor i hyresrätt i förort.


    Varför bryr du dig?
  • KittyK80
    mandelskrutten skrev 2021-12-03 20:59:49 följande:
    Jobbigt är att han analyserar mig på jobbet och tror sig veta hur det är med mig och vad jag tänker.
    Absurt.
    Men du jobbar ju hemifrån.
  • mandelskrutten
    KittyK80 skrev 2021-12-03 21:01:24 följande:

    Men du jobbar ju hemifrån.


    Ny vill min Chef att jag är på kontoret som de flesta andra.

    Jag vet däremot vilken ångest jag får.

    Kan jag helst strunta i att tala med denne man?

    Ringa en kompis och äta mikromat i lunch saken själv?

    Han ska alltid dra upp något sexistisk när han talar pratar med oss tjejer. Inte bara med mig.

    En annan tjej som som sitter på kontoret i Budapest som vi i Sverige har samarbete med är han i digitala möten med.

    Vad får han sin självsäkert ifrån?

    Han är dessutom överviktig med ölmage.
  • KittyK80
    mandelskrutten skrev 2021-12-03 21:30:21 följande:
    Ny vill min Chef att jag är på kontoret som de flesta andra.
    Jag vet däremot vilken ångest jag får.
    Kan jag helst strunta i att tala med denne man?
    Ringa en kompis och äta mikromat i lunch saken själv?
    Han ska alltid dra upp något sexistisk när han talar pratar med oss tjejer. Inte bara med mig.
    En annan tjej som som sitter på kontoret i Budapest som vi i Sverige har samarbete med är han i digitala möten med.
    Vad får han sin självsäkert ifrån?
    Han är dessutom överviktig med ölmage.
    Jo, jag vet. Har läst dina andra trådar. Men det är väl knappast ett problem för dig att han är överviktig? Eller bor i ett sämre område? Eller har kontakt med andra kvinnor? Är du svartsjuk?
  • mandelskrutten
    KittyK80 skrev 2021-12-03 21:32:07 följande:

    Jo, jag vet. Har läst dina andra trådar. Men det är väl knappast ett problem för dig att han är överviktig? Eller bor i ett sämre område? Eller har kontakt med andra kvinnor? Är du svartsjuk?


    Tycker bara obehagligt
  • mandelskrutten

    Jargongen på mitt jobb (teknik ingenjörer säljare) är grabbig så det gör att använda sexism under arbetstid blir vardagsmat för många.

    För oss tjejer som är från mer strikta branscher blir det mkt annorlunda sätt.

    Överdriver jag? Är han normal?

  • KittyK80
    mandelskrutten skrev 2021-12-04 10:32:59 följande:
    Jargongen på mitt jobb (teknik ingenjörer säljare) är grabbig så det gör att använda sexism under arbetstid blir vardagsmat för många.
    För oss tjejer som är från mer strikta branscher blir det mkt annorlunda sätt.

    Överdriver jag? Är han normal?
    Baserat på dina andra trådar om honom så tycker jag verkligen att du överdriver. Koncentrera dig på dina egna uppgifter och strunta i honom.
Svar på tråden Tolka en man ? Hjälp!