• Anonym (Miss)

    Var detta ett tidigt missfall?

    Jag har minst sagt haft en konstig vecka.

    För exakt 14 dagar sedan hade jag mens. Alltså riktig, vanlig mens blödning. Inget var konstigt. Blödde 4-5 dagar som alltid.

    Ungefär en vecka efter får jag en konstig molande mensvärkaktig känsla. Brukar aldrig ha sådant, är mycket regelbunden. För tidigt för äl, har inte haft före dag 17 på många år.

    I förrgår kom en liten blödning, alltså mest blodblandad flytning typ. Ringde min svägerska och diskuterade det, jag brukar aldrig ha mellanblödningar.

    Hon sa att jag skulle ta ett gravtest och det gjorde jag. Hade Aldrig kommit på tanken och hade jag inte råkat ha ett hemma så hade jag inte tagit nått.

    Jätte starkt positivt. Förstod ingenting och visste inte riktigt vad jag skulle känna.

    Ringde gyn och fick en tid idag, hon var också fundersam. Tog ett test där också som hon tyckte var svagt. Hon gjorde ett vul som visade något förtjockad hinna och en Max 2 mm mörk fläck.

    Kan väl inte hunnit bli gravid och få positivt test Och se nått på ultraljudet inom två veckor? Det tyckte inte hon heller. Hon trodde starkt på ett tidigt missfall.

    Hcg prov togs och ska ta igen på måndag. Men nu känner jag mig bara orolig. Känner efter, har ont i magen till och från, ingen blödning.

    Vad tror ni? Var det ett missfall? Kommer jag blöda mer? Känner mig uppgiven och nojig. Ni som haft missfall tidigt, hur var det?

  • Svar på tråden Var detta ett tidigt missfall?
  • Anonym (Låter märkligt)

    Kan vara detta ,men du får nog veta mera på måndag.Hoppas på det bästa för dig nu.

  • Anonym (A)
    Anonym (Låter märkligt) skrev 2021-12-02 22:05:52 följande:
    Kan vara detta ,men du får nog veta mera på måndag.Hoppas på det bästa för dig nu.
    Håller med
  • Anonym (Miss)

    Idag fick jag första provsvaret, 1300 i hcg. Blev inte klokare av det riktigt. Jag har också haft jätte mycket ont idag, stickningar och hugg och hela magen är öm både inuti och om jag rör på utsidan. Extremt uppsvälld är jag också.

    Det kom också en lite rosa flytning idag igen. Sen försvann det igen och smärtan kvarstår.

    Vad kan det här vara?!

Svar på tråden Var detta ett tidigt missfall?