• Fri 3 Dec 2021 08:54
    34866 visningar
    68 svar
    68
    34866

    Städerskan på gymmet

    Har börjat träna på ett, för mig, nytt ställe som verkar toppen på alla sätt och vis. Bra ytor och riktigt riktigt fina lokaler. Möjlighet till bad, spa och bastu och trevlig restaurang. Aldrig tränat på ett så fint ställe tidigare. Det kostar en slant men det får det vara värt. En grej som är nytt här till skillnad från andra ställen jag varit på är dock att de som städar omklädningsrummet gör det under tiden folk är där. Jag och en vän var där och tränade efter jobbet förra veckan, vi står och slöpratar i duschen efteråt och in kommer hon, städerskan. Hej grabbar! Bry er inte om mig jag ska bara fräscha upp lite här sa hon. Vi blev nog båda lite paffa över hennes approach, där stod vi och säkert 10-15 nakna män till. Det var ju ingen big deal så vi fortsatte prata lite och sen klädde vi på oss och drog vidare.

    Igår var jag där själv och tränade. Samma sak igen, jag stod och rakade skägget och hon kommer in och säger ungefär samma sak till oss som var där men lägger till ?här har vi en som gör sig fin? och tittar på mig.

    Är inte detta lite märkligt? Eller överreagerar jag? Är det så här på andra ställen? Städar man omklädningsrum på tider när det är som mest folk?

  • Svar på tråden Städerskan på gymmet
  • Anonym (K29)
    Mon 6 Dec 2021 15:27
    #51
    Anonym (Känner igen) skrev 2021-12-06 14:26:42 följande:

    På "mitt" gym städar också en tjej medan vi byter om och duschar.

    "Har ni tränat runkmuskeln?" sa hon till mig och en kompis senast.

    Vi skrattade båda högt.

    En annan gång skämtade hon om att man kan förlänga kuken genom att hänga en vikt på den.


    Alltså jag måste byta jobb, fatta få betalt för att se massa nakna män
  • Anonym (oförb­eredd)
    Tue 7 Dec 2021 02:03
    #52
    +1

    Blev chockad första gången jag gick senare på kvällen till gymmet och såg flera som städade lokalen medan de var folk som tränade. Kändes konstigt och tyckte även att de var i vägen...De respekterade inte eller tog hänsyn till oss som träna och en städare började dammsuga/moppa golvet under mina ben??? När jag var klar så gick jag till omklädningsrummet där en kvinna och man städade, kände mig inte alls bekväm och då skulle jag inte ens byta om (bara ta mina värdesaker). 
    Förstår att de måste städa och hålla gymmet rent/fräscht men kunde de inte sköta det lite mer professionellt? Man ska inte känna sig obekväm på gymmet, varken man eller kvinna. Männens omklädningsrum ska bara vara för Män och kvinnornas ska bara vara för kvinnor.
    Väldigt oläpmpligt att hon gav dig en kommentar, speciellt när man inte ens vill att de ska vara i omklädningsrummet alls. Hoppas gymmen lär sig att kunden kommer först och det måste vara mer bekvämt att vara där!

  • Tue 7 Dec 2021 02:14
    #53
    Real Time skrev 2021-12-06 09:03:25 följande:

    Okej, då har dina bröder upplevt det alltså. Kanske är vanligare än jag trodde då. Jag ska dit idag igen, en timma tidigare än vanligt. Får se hur det blir denna gång.


    Det är nog vanligt ja. Även på mitt gym tydligen enligt en kille jag känner som också tränar där. Skönt det inte är så i vårat/tjejernas omklädningsrum iaf med manlig städpersonal.
  • Anonym (Hmm)
    Tue 7 Dec 2021 19:04
    #54
    +2

    Det här som slår mig så intressant. Det är många män som kan vittna om samma beteende. Har för mig att det var Rheborg på tv när han åkte till Ryssland som också i ett avsnitt berättade om nån liknande situation från sin barndom.

    Många säger att män ska äga sina problem o göra något åt det. Steg ett är ju att försöka lyfta det. Men det som sker är att det skrattas bort, det bagatelliseras, det ses som ett hot mot kvinnors problem osv.

    Vill man ha jämställdhet på riktigt så borde man ta sånt här på mer allvar. Men ju mer jag ser mönstret hur lätt ett kvinnoproblem lyfts mot när en man far illa så tror jag inte på att man vill ha lika för båda könen. Det är något som låter fint men som i praktiken inte sker.

    Vi lever i en tid då det inte är legitimt för en man att klaga på något.

  • Anonym (Känne­r igen)
    Tue 7 Dec 2021 22:36
    #55
    Anonym (K29) skrev 2021-12-06 15:27:51 följande:
    Alltså jag måste byta jobb, fatta få betalt för att se massa nakna män
    Tjejer brukar inte vara så sugna på att se nakna man sådär.
    Häromdagen kom hon (städerskan) fram till mig och frågade om haf visste någon bra övning för att träna "fittmusklerna".
    Ja, du milde tid. Dagens ungdomar.
  • Wed 8 Dec 2021 14:56
    #56

    Jag var där i förrgår. En timma tidigare än andra gånger. Nu satt jag i bastun efter träningen. Man ser ut mot duscharna där. Mycket riktigt kommer hon in och börjar städa duscharna bland kanske 6 nakna män. Jag syntes inte då bastuns dörr är tonad. Jag hörde heller inte om något sades. När jag klädde på mig sen så frågade jag en av männen som jag sett i duschen om städerskan brukar ränna in och ut här och han sa att han det var mer regel än undantag. Han framförde också att han tyckte att hon var charmig.

  • Anonym (Känne­r igen)
    Wed 8 Dec 2021 15:07
    #57
    Real Time skrev 2021-12-08 14:56:15 följande:

    Jag var där i förrgår. En timma tidigare än andra gånger. Nu satt jag i bastun efter träningen. Man ser ut mot duscharna där. Mycket riktigt kommer hon in och börjar städa duscharna bland kanske 6 nakna män. Jag syntes inte då bastuns dörr är tonad. Jag hörde heller inte om något sades. När jag klädde på mig sen så frågade jag en av männen som jag sett i duschen om städerskan brukar ränna in och ut här och han sa att han det var mer regel än undantag. Han framförde också att han tyckte att hon var charmig.


    Brukar också får höra att jag är charmig när jag tittar in i damernas dusch...
  • Thu 9 Dec 2021 01:54
    #58
    Anonym (Känner igen) skrev 2021-12-08 15:07:20 följande:

    Brukar också får höra att jag är charmig när jag tittar in i damernas dusch...


    Haha! :P
  • Anonym (Känne­r igen)
    Thu 9 Dec 2021 09:13
    #59
    flygrl skrev 2021-12-09 01:54:20 följande:

    Haha! :P


    Brukar låtsas att jag gått in i fel omklädningsrum. "Du är så välkommen här" säger tjejerna då. "Ja, du är väl inte rädd för bröst och fitta?" sedan skrattar de högt.
  • Anonym (Sara)
    Thu 9 Dec 2021 10:42
    #60

    På mitt gym kommer manliga städare in i kvinnornas omklädningsrum. Jag blev väldigt förvånad när jag stod där i duschen....

    Så, ja det förekommer.

  • Anonym (Skill­nad)
    Thu 9 Dec 2021 10:47
    #61
    +1

    Slutsats:

    Kvinnlig städerska i männens omklädningsrum = no big deal

    Manlig städare i kvinnornas omklädningsrum = helt oacceptabelt

  • Anonym (Sara)
    Thu 9 Dec 2021 14:21
    #62
    +1

    Statistisk begår det fler våldsbrott mot kvinnor av män än av kvinnor mot män så det kanske inte är så konstigt...

    Inte för att jag precis tror att städaren på gymmet kommer våldta mig.

  • Anonym (Longi­ngforb­oobs)
    Thu 9 Dec 2021 16:53
    #63
    -1

    Jag är en manlig städare. Jag går ofta in i omklädningsrummet där nakna kvinnor duschar och håller på.

    Jag brukar kommentera och säga så här, wow vilka härliga pattar ni har tjejer. Då brukar de kasta sig över mig, hålla fast mig och suga av mig.

    Smällar man får ta :)

  • Sat 11 Dec 2021 00:59
    #64
    Anonym (Känner igen) skrev 2021-12-09 09:13:13 följande:

    Brukar låtsas att jag gått in i fel omklädningsrum. "Du är så välkommen här" säger tjejerna då. "Ja, du är väl inte rädd för bröst och fitta?" sedan skrattar de högt.


    Ja jo visst. Charmigt som sagt. Eller nåt. :P
  • Anonym (Hmm)
    Sat 11 Dec 2021 08:58
    #65
    -2 +1
    Anonym (Sara) skrev 2021-12-09 14:21:53 följande:

    Statistisk begår det fler våldsbrott mot kvinnor av män än av kvinnor mot män så det kanske inte är så konstigt...

    Inte för att jag precis tror att städaren på gymmet kommer våldta mig.


    Även om det är så blir inte ett ofredande mer legitimt för att det begår mer brott på ett visst sätt. Alla brott/ofredanden är lika fel oavsett antal o kön.

    Om det tex skulle ske många brott emot mitt kön gör det inte mer ok att göra ett brott tillbaka så att säga.
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 22 Dec 2021 02:55
    #66

    Jag är av åsikten att endast städare av samma kön borde vara tillåtna att gå in och städa omklädningsrum på tider då det är folk där och byter om. Anledningen varför det inte är så nu är väl pga. för lite personal så samma person städar alla omklädningsrum?

    I många länder hade det där varit HELT oacceptabelt.

    Svenskar ska alltid gå sin egen väg.. så märkligt. Jämställdhet behöver inte betyda att alla passar in precis överallt. Man måste väga in hur bekväma omgivningen är i fall där det handlar om kroppslig integritet, tycker jag.

  • Anonym (K29)
    Sat 16 Apr 2022 14:38
    #67

    Hur går det?

  • Anonym (K29)
    Wed 15 Jun 2022 13:16
    #68

    Inget nytt från TS?

Svar på tråden Städerskan på gymmet