• Anonym (Förvi­rrad och ångest­fylld.­...)
    Fri 3 Dec 2021 21:30
    6649 visningar
    35 svar
    35
    6649

    Hjälp! Min kompis man är otrogen!

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till!


    Förra helgen var jag ute med några jobbarkompisar på AW. På samma ställe ser jag min kompis man med en annan kvinna. De äter middag bara de två, dricker vin och ser allmänt förälskade ut. Håller handen över bordet osv. 

    Han såg inte mig, men jag såg tillräckligt för att veta att han 100% är otrogen mot min kompis. Det här har gnagt i mig hela veckan och jag vet inte vad jag ska göra!! Ska jag säga något? Till henne? Ska jag säga till honom att jag vet och låta honom få en chans att berätta?

    Jag kan inte tänka på något annat och har typ magsår. Har undvikit att svara den här veckan när min kompis ringt och sagt att jag ligger hemma sjuk för jag har så mycket ångest. 

    Snälla! Hjälp mig, vad ska jag göra??Gråter

  • Svar på tråden Hjälp! Min kompis man är otrogen!
  • Sat 4 Dec 2021 16:43
    #22

    Jag tycker du ska utgå ifrån att det inte var något konstigt du såg. Om det ?värsta? du såg var att de tog varandras händer så kan du faktiskt ha fel, och då blir det väldigt jobbigt om du berättar för din vän vad du tror du såg.

    Jag tycker däremot att du ska berätta att du såg hennes man på middag den kvällen, och låt henne ställa mer frågor till dig. Men jag tror du gör bäst i att påminna dig själv att inte dra slutsatser, för det kommer påverka hur du lägger fram det. Och har du fel, vilket du kan ha, så kommer er relation nog bli stel ett tag, för hennes man kommer tycka det är väldigt jobbigt att ha blivit anklagad.

    Det kanske låter otroligt men kvinnan kan mycket väl vara en syster, en kusin. Eller en gammal nära vän. Och din egna vän kan mycket väl känna till att han var på middag med personen. Tänk på det när du nämner det för henne.

  • Sat 4 Dec 2021 17:12
    #23
    +1

    Det kan vara en riktigt fin gammal vän, hans syster eller dyl. Givetvis också en kvinna han vänstrar med.

    Bäst är att fråga honom.

  • Sun 5 Dec 2021 08:44
    #23
    -1

    Utpressa honom, begär sex i utbyte mot att inte avslöja honom.

  • Anonym (Rut)
    Sun 5 Dec 2021 09:24
    #24

    Självklart ska du berätta. Hade inte du velat veta? Finns det då en naturlig förklaring så fprndu veta det. Tex om han åt med sin syster eller nåt så kommer ju din väninna veta det och berätta det för dig.

  • Anonym (seru)
    Sun 5 Dec 2021 11:03
    #25
    -1
    TriC skrev 2021-12-04 15:08:14 följande:
    Du gick på restaurang ensam med en gammal dejt, och höll dessutom varandra i handen?? Fräscht!
    Ja, som en annan medlem sa:
    gsdgdfgdfgfgdfgf skrev 2021-12-04 12:26:06 följande:
    Ja är man en konflikträdd hare alternativ själv en otrogen gris så råder man självklart andra att vara tyst

    Anonym (Rut) skrev 2021-12-05 09:24:04 följande:

    Självklart ska du berätta. Hade inte du velat veta? Finns det då en naturlig förklaring så fprndu veta det. Tex om han åt med sin syster eller nåt så kommer ju din väninna veta det och berätta det för dig.



    Exakt


  • Anonym (drabb­ad)
    Sun 5 Dec 2021 12:40
    #26
    +3

    Jag fick ett telefonsamtal för 4 år sedan när jag var och handlade mat. En kursare för 30 år sedan som jag hållit kontakten med ringde. Hon berättade att min man varit på kommunens bad och hånglat med en kvinna i bubbelbadet.
    Jag fattade inte först eftersom jag hade det väldigt bra och roligt med man och sexlivet var på topp. Jag trodde hon yrade om sin man och började trösta.
    Sedan fick jag allt klart för mig. Jag hade ett signalement och rotade genom hans öppna facebook bland kvinnliga vänner och såg vem det var.
    Dumpade samma dag och bytte lås eftersom jag ansåg att det var min bostad.
    Ja han flyttade in hos henne direkt och de är ihop än idag.
    Jag är mycket tacksam för att jag fick informationen-
    Jag tycker du ska kontakta henne och säga vad du såg varken mer eller mindre.

  • Anonym (Enok)
    Sun 5 Dec 2021 16:17
    #27
    -3

    Skit i det, är det din huvudvärk?

  • Anonym (Enkel­t)
    Sun 5 Dec 2021 16:30
    #28
    -1 +3

    Om du är en vän på riktigt berättar du så klart för henne. Säg som det är, att du har något känsligt att diskutera och berätta vad du såg så får hon ta det vidare sen om hon vill.

  • Anonym (Wisma­)
    Sun 5 Dec 2021 16:36
    #29
    +2
    Anonym (W) skrev 2021-12-04 14:48:52 följande:

    Jag hade berättat för min kompis att jag sett hennes man på samma ställe som jag var på. Då kan hon fråga vidare om hon anar något, eller fråga sin man. Då är det upp till henne, och du behöver inte ha dåligt samvete.


    Jag med. Hade bjudit hem på fika och hade frågat om kompisen visste vem kvinnan hennes man käkade med var, bara helt apropå.

    Hon måste få veta ts!
  • Anonym (Wisma­)
    Sun 5 Dec 2021 16:39
    #30
    Tow2Mater skrev 2021-12-03 23:12:15 följande:

    Du kan säga till honom att du såg honom och att det inte såg bra ut, och ge honom en chans att forklara sig. Du vet inget mer än just det du såg, resten är dina spekulationer.


    Varför måste ts lägga sina värderingar i detta?

    Bättre isåfall fråga vem kvinnan var som han höll i handen typ. Då är hon bara saklig för det var det hon såg att han gjorde.
  • Sun 5 Dec 2021 17:15
    #31
    Anonym (Wisma) skrev 2021-12-05 16:39:11 följande:
    Varför måste ts lägga sina värderingar i detta?
    Bättre isåfall fråga vem kvinnan var som han höll i handen typ. Då är hon bara saklig för det var det hon såg att han gjorde.
    Måste och måste, av vad hon skriver i trådstarten tror jag inte hon har självbehärskning att inte lägga in något mått av  anklagande i det hela. Men det är ju upp till henne.
  • Anonym (Det var en gång)
    Sun 5 Dec 2021 18:02
    #32
    TriC skrev 2021-12-04 15:08:14 följande:
    Du gick på restaurang ensam med en gammal dejt, och höll dessutom varandra i handen?? Fräscht!
    Fattar du inte att man kan vilja lägga sin hand på en annans tvärs över bordet när man talar om väldigt jobbiga saker? Det är inte samma sak som att man sitter och håller handen en hel middag.

    Men du kanske är 23 år och aldrig har upplevt skilsmässa, missfall, svårt sjuka barn eller föräldrar som dött? Jag tror man begriper vikten av långa vänskapsrelationer bättre en bit framåt i livet.

    I alla fall de av oss som har lyckan att ha några.
  • Anonym (Erfar­enhete­r)
    Sun 5 Dec 2021 23:11
    #33

    Jag har varit med om liknande situationer som dig ts ett par gånger i livet.

    Första gången var det min kompis ganska nya pojkvän som höll på med andra tjejer. Jag berättade för min kompis som jag känt i flera år vad jag hört i tron om att hon skulle dumpa honom, men istället dumpade hon mig och tog honom i försvar. Dovhjort tog det slut mellan dem efter ytterligare ett tag när själv insåg att det jag sagt verkligen stämde.

    Den andra gången var min killkompis med stor sannolikhet otrogen med ett krogragg. Jag var på samma krog och försökte där uppmärksamma honom på att jag såg vad han höll på med, erbjuda mig högt och tydligt framför ragget att skjutsa hem honom till sambon och barnen m.m. men varken han eller ragget brydde sig. Sambon frågade mig sen hur han var när vi var ute och sa att han inte kommit hem förrän flera timmar efter stängning och jag sa att jag erbjudit mig att köra hem honom men att han inte ville. Han sa till henne att han tagit en långpromenad och mig veterligen ifrågasatte sambon inte det mer.

    Jag tycker efter de erfarenheterna inte det är så självklart att berätta. Jag tror de flesta säger sig vilja veta, men ibland är sanningen för smärtsam när det väl gäller. Händer det mig igen kommer jag nog uppmärksamma den otrogna på att jag ser där och då, och hoppas det får hen att berätta för partnern, men jag skulle tänka igenom ordentligt innan jag går in och berättar. Det är verkligen inte säkert reaktionen blir som man förväntat sig.

  • Anonym (jaha)
    Tue 7 Dec 2021 11:34
    #34
    -1
    Anonym (Det var en gång) skrev 2021-12-05 18:02:38 följande:
    Fattar du inte att man kan vilja lägga sin hand på en annans tvärs över bordet när man talar om väldigt jobbiga saker? Det är inte samma sak som att man sitter och håller handen en hel middag.

    Men du kanske är 23 år och aldrig har upplevt skilsmässa, missfall, svårt sjuka barn eller föräldrar som dött? Jag tror man begriper vikten av långa vänskapsrelationer bättre en bit framåt i livet.

    I alla fall de av oss som har lyckan att ha några.
    Fattar du inte att man kan vinna på lotto oxå men att det händer ytterst sällan?

    Men du kanske är 53 år och varit konstant otrogen hela ditt liv och försöker därför få TS att tro att hålla varandra i handen och se kära ut inte alls är vad man tror?

    Jag tror man begriper skillnaden mellan vänskap och otrohet en bit fram i livet då man sett tillräckligt många idioter bedra sin partner och försöka snacka bort det med "vi är bara vänner".

    I alla fall de av oss som haft lyckan att ha fått reda på vad som pågick så vi kunde slänga ut våra otrogna fanskap till partner och skaffa oss en bättre.
  • Tue 7 Dec 2021 13:54
    #35
    +1

    Jag tycker du kan berätta för kilen att du såg honom.
    Och ge honom chansen att själv berätta,eller så gör du det.
    Jag har en kompis vars ex var otrogen.
    Jag berättade för honom att jag visste och uppmanade honom att berätta för sin flickvän/min vän eller så skulle jag göra det.
    Han berättade inte så då gjorde jag det.
    Hon blev till en början arg på mig och vi blev osams.
    Men efter ett tag gjorde han slut och då kom hon tillbaka till mig och vi redda ut allt och vi är fortfarande vänner.

    Om min man var otrogen så skulle jag vilja veta det.
    Det skulle kännas som ett dubbelt svek att få veta att en vän vetat om det utan att berätta.

Svar på tråden Hjälp! Min kompis man är otrogen!