Inlägg från: Anonym (Vet tyvärr inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet tyvärr inte)

    Konisering under tidig graviditet

    Hej

    Grattis till graviditeten. Förstår att det väcker mycket oro.

    Vet tyvärr inte exakt vad som gäller under graviditet.

    Jag har haft förändringar under pågående IVF behandling. Då ville min IVF- läkare (gick privat) att jag behandlades med konicering innan jag gjorde ett nytt försök. Därefter behövde det gå flera månader innan jag kunde ta nytt cellprov och därefter svar på det innan sjukhuset rekommenderade att jag försökte igen. På egen risk lät min ivf-klinik mig försöka tidigare dock, men behövde läka några månader efter koniceringen först. På sjukhuset sa de att de som sagt inte rekommenderar att man försöker för tidigt, men de kan inte tvinga/hindra en att inte göra det. De sa att om jag blev gravid och återfick cellförändringar skulle de följa mig noga och i första hand inte göra något ingrepp förrän efter förlossningen. Men det beror säkert på hur allvarliga förändringarna är och hur de sitter.

    Hoppas du får tag på de som ansvarar för din vård och så snabbt som möjligt får mer information om vad som gäller just för dig.

    Så dubbel känsla. Glädje inför en efterlängtad graviditet och samtidigt oro.

    Hoppas allt går bra för dig!

Svar på tråden Konisering under tidig graviditet