• Anonym (Japp)

    Min sambo vill inte använda leksaker i vårt sexliv

    Hej!

    Jag har ett litet dilemma, jag tycker om att ha sex med min sambo. Där är många bra saker i vårt sexliv, han är precis lagom och så.

    Men jag har problemet att jag inte blir så våt under sex , eller så försvinner det mitt under akten när sambon är inuti.

    Jag har svårt att inte tänka på andra saker som t.ex hushållet när vi ligger.

    Har pratat med honom om att jag vill skaffa en liten vibrator, ingenting som liknar en penis utan bara en vibrator, men han är liksom inte sugen på att använda den på mig.

    Och jag tycker inte att det är skönt att göra det själv.

    Hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Min sambo vill inte använda leksaker i vårt sexliv
  • En manlig man
    Anonym (123) skrev 2021-12-05 16:56:55 följande:

    När man läser här på FL verkar det ändå som att män rent generellt vill ha sånt med i sängen.

    Jag är hellre singel/själv än att utsättas för försök till detta.


    Du verkar ovanligt hämmad och tråkig.

    På vilket sätt skulle det vara så hemskt.

    Vad är det mer du aldrig skulle gå med på?

    Kan tänks mig att du har en hel lista.
  • Zorrorro
    Anonym (S) skrev 2021-12-05 15:41:51 följande:

    Om du tänker på hushållet så är det ju snarare där felet sitter. Fokusera på honom och vad ni gör, hur det känns istället. Hur kul är det att ligga med nån som tydligen inte ens tycker att det är så pass intressant att hon klarar av att hålla tankarna i styr utan tänker på hushållet eller andra tråkigheter....?

    Acceptera att han inte vill ha leksaker, där är det punkt. Du får använda sånt när du är ensam istället.


    Frågan är ju varför han inte vill att hon ska avända leksaker. Många kvinnor har väldigt svårt att få någon som helst njutning utan. Att då neka är ju helt sjukt. Hon vill ju anväda för att kunna njuta, om en man skulle behöva penisring eller liknande för att hålla kvar ståndet/upphetsningen så skulle det vara samma sak. Varför vill man inte att partnern ska njuta? Röd flagga tänker jag.
  • Anonym (kuk)
    Anonym (123) skrev 2021-12-05 15:42:01 följande:
    När jag läser sånt här så blir jag ännu mer rädd för att våga satsa på en man igen. 
    Skulle aldrig, och då menar jag aldrig, kunna tänka mig att använda attiraljer i mitt kärleksliv. Jag vill ha honom, bara honom och inget annat.
    Men läs inte sextrådar om du vägrar leksaker eller annat än vaniljsex i standardpositioner
    Noll poäng att kommentera detta i i tråd efter tråd eller starta egna ( såklart har du inte gjort det...)
  • Anonym (123)
    En manlig man skrev 2021-12-05 17:59:05 följande:
    Du verkar ovanligt hämmad och tråkig.

    På vilket sätt skulle det vara så hemskt.

    Vad är det mer du aldrig skulle gå med på?

    Kan tänks mig att du har en hel lista.
    Vilket oväntat svar. 

    Jag har läst för mycket från dig för att ens fundera på att gå in i en diskussion med dig.
  • Anonym (S)
    Zorrorro skrev 2021-12-05 18:02:54 följande:
    Frågan är ju varför han inte vill att hon ska avända leksaker. Många kvinnor har väldigt svårt att få någon som helst njutning utan. Att då neka är ju helt sjukt. Hon vill ju anväda för att kunna njuta, om en man skulle behöva penisring eller liknande för att hålla kvar ståndet/upphetsningen så skulle det vara samma sak. Varför vill man inte att partnern ska njuta? Röd flagga tänker jag.
    Jag skulle inte kalla det röd flagg bara så där, men det verkar som att han kanske känner sig hotad i sin manlighet? Lite svag så, kan man säga. Jag tycker fortfarande man ska respektera ett nej, men man undrar ju varför. Jag ser inga problem med att hon använder vad hon vill när hon onanerar för det har han inte med att göra men så länge han säger nej till leksaker under sex så har man inget val där, annat än att försöka gå till botten med varför. Men ett dåligt självförtroende är en skuta som man inte vänder i första taget.
  • Anonym (123)
    Anonym (kuk) skrev 2021-12-05 18:05:20 följande:
    Men läs inte sextrådar om du vägrar leksaker eller annat än vaniljsex i standardpositioner
    Noll poäng att kommentera detta i i tråd efter tråd eller starta egna ( såklart har du inte gjort det...)
    Beklagar att du blir kränkt av att jag kommenterar enligt min åsikt i en tråd i ett öppet forum.
    Klarar du inte det så råder jag dig att inte delta i forumet.

    Utöver det, tror du att alla använder dessa attribut i sängen (eller var de nu utövar sina sexuella handlingar)?

    Vad tror du att du tillförde genom att försöka läxa upp mig? Var det inte ot om något? Hade du spruckit om du låtit bli?
  • Anonym (Visst)
    Zorrorro skrev 2021-12-05 18:02:54 följande:

    Frågan är ju varför han inte vill att hon ska avända leksaker. Många kvinnor har väldigt svårt att få någon som helst njutning utan. Att då neka är ju helt sjukt. Hon vill ju anväda för att kunna njuta, om en man skulle behöva penisring eller liknande för att hålla kvar ståndet/upphetsningen så skulle det vara samma sak. Varför vill man inte att partnern ska njuta? Röd flagga tänker jag.


    Var står det att hon inte får använda leksaker?
  • Anonym (kuk)
    Anonym (123) skrev 2021-12-05 18:49:06 följande:
    Beklagar att du blir kränkt av att jag kommenterar enligt min åsikt i en tråd i ett öppet forum.
    Klarar du inte det så råder jag dig att inte delta i forumet.

    Utöver det, tror du att alla använder dessa attribut i sängen (eller var de nu utövar sina sexuella handlingar)?

    Vad tror du att du tillförde genom att försöka läxa upp mig? Var det inte ot om något? Hade du spruckit om du låtit bli?

    Haha oj vilken öm tå.


    Att hålla på att dra på sig offerkoftan (ett ord som jag skyr som pesten men passade för bra här) i flera trådar som inte rör dig om att du inte vågar dejta... Vad tillför det? Tillför inte ett dugg mer för mig att kommentera men man får ifrågasätta varför någon ska göra flera trådar till sidospår om något som ändå ingen kan göra något åt. Hade jag skrivit trådstarten hade jag tyckt att det vore jättetrist att någon kom in med negativ attityd och började prata om något för mig helt meningslöst i sammanhanget. Det är inte stöttning som dina instick är till för då egna trådar går utmärkt att skapa för det.


    För skojs skull: Ja sexleksaker och hjälpmedel i sängen är vanligt och blir t.om ännu mer populärt för varje dag då folk inser fördelarna.

  • Anonym (Kvinna)

    Jag skulle säga till honom att i så fall blir det inget sex. Om jag behöver någon typ av hjälpmedel för att njuta så skulle jag tappa respekten totalt för en man som nekar mig det. Jag skulle inte låta en sån man njuta av min kropp utan att jag får ut något av det. 

  • Anonym (123)
    Anonym (kuk) skrev 2021-12-05 19:21:02 följande:

    Haha oj vilken öm tå.


    Att hålla på att dra på sig offerkoftan (ett ord som jag skyr som pesten men passade för bra här) i flera trådar som inte rör dig om att du inte vågar dejta... Vad tillför det? Tillför inte ett dugg mer för mig att kommentera men man får ifrågasätta varför någon ska göra flera trådar till sidospår om något som ändå ingen kan göra något åt. Hade jag skrivit trådstarten hade jag tyckt att det vore jättetrist att någon kom in med negativ attityd och började prata om något för mig helt meningslöst i sammanhanget. Det är inte stöttning som dina instick är till för då egna trådar går utmärkt att skapa för det.


    För skojs skull: Ja sexleksaker och hjälpmedel i sängen är vanligt och blir t.om ännu mer populärt för varje dag då folk inser fördelarna.


    Standardkommentaren när argumenten sviker.
Svar på tråden Min sambo vill inte använda leksaker i vårt sexliv