• Pinnen2

    Trött på att vara ensam

    Har hamnat i en sänka så vill passa på att skriva av mig. Är så trött på att vara ensam. Och trött på att vara ett socialt miffo som inte passar in. Sörjer att ingen kvinna vill dejta mig eller bara se en film med mig. Less på att ingen jag bjuder in dyker upp. Både första och andra advent bjöd jag in till glögg och hembakade lussebullar men ingen kan/har tid/orkar. Less på att dricka glögg och äta lussebulle själv.
    Hoppa gärna över snacket om rättigheter, jag vet att jag inte har rätt till något av det jag sörjer men det kan faktiskt göra ont ändå.
    Vill bara skriva av mig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-12-06 14:11
    Men tacksam om någon har stöttande ord.

  • Svar på tråden Trött på att vara ensam
  • Anonym (kära du)

    Hej fina du!
    ville bara säga att du INTE är ensam om att känna så. Det kanske inte hjälper dig.
    Men jag önskar innerligt och tror att du kommer finna gemenskap snart.
    Du är värdefull och kärlek.
    En stor kram till dig. 

  • Ocdmänniska
    Anonym (Y) skrev 2021-12-06 19:36:11 följande:

    Fifi?


    Svarade först som fifi sen som ocdmänniska så ville bara säga att det är samma människa
  • Pinnen2
    Anonym (kära du) skrev 2021-12-06 19:38:15 följande:

    Hej fina du!
    ville bara säga att du INTE är ensam om att känna så. Det kanske inte hjälper dig.
    Men jag önskar innerligt och tror att du kommer finna gemenskap snart.
    Du är värdefull och kärlek.
    En stor kram till dig. 


    Tack, det värmde verkligen.
  • Anonym (Yrla)

    Testa kyrkan, de brukar väl ha öppet hus och bjuda på fika och ha olika aktiviteter, annars kanske engagera dig i röda korset el frälsningsarmén och hjälp andra i liknande situation. Det finns många äldre som sitter hemma och lider som du, man kan ha givande diskussioner och umgänge även med äldre, vet inte hur gammal du är men menar bara att det finns många i din situation ni behöver finna varandra på nåt sätt. Prata lite med släkten och fråga vad de gör på jul, de kanske inte förstår att du lider av din ensamhet.

  • Anonym (C)

    Du är oskuld runt 35 om jag kommer ihåg rätt? Gillar att du inte tar upp det alls utan bara skriver om ensamheten. Har inga bra råd att ge men förstår att det måste vara en stor påfrestning. Och du verkar ju aktivt försöka och inte bara sitter hemma vid datorn. Att ingen vill komma när du försöker bjuda till förstår jag gör ont. Förmodligen svinont. Ge inte upp utan försök igen och igen. Du förtjänar en kram och värme.

    Och jag hoppas du också får uppleva att en kvinna vill vara med dig.

  • Anonym (Y)
    Anonym (C) skrev 2021-12-07 10:50:52 följande:

    Du är oskuld runt 35 om jag kommer ihåg rätt? Gillar att du inte tar upp det alls utan bara skriver om ensamheten. Har inga bra råd att ge men förstår att det måste vara en stor påfrestning. Och du verkar ju aktivt försöka och inte bara sitter hemma vid datorn. Att ingen vill komma när du försöker bjuda till förstår jag gör ont. Förmodligen svinont. Ge inte upp utan försök igen och igen. Du förtjänar en kram och värme.

    Och jag hoppas du också får uppleva att en kvinna vill vara med dig.


     Känner av en del passiv aggressivitet här 
  • Anonym (Sniff)

    Jag började knapra sertraline för någon månad sedan pga konstant värk, utmattning, komplikationer efter kirurgi samt en jobbig separation... Jag har få (läs inga) riktiga vänner och eftersom jag inte jobbar är mina sociala kontakter nästan enbart med medicinsk personal (om man nu kan kalla det sociala).

    Har haft ågren över den kommande julhelgen å har inte haft lust att fira på nån ölhall (igen), men alla biverkningar till trots gör medicinen att jag inte bryr mig längre.

    Ganska gött faktiskt! Jag är enligt vården inte deprimerad utan "bara" utmattad och då ska egentligen inte medicinen ha nån direkt effekt men för mig känns avtrubbningen bara skön. Som semester...

    Så, visst kan jag också känna att livet är tråkigt (elle kanske slut) men vad spelar det för roll om man inte bryr sig...

    Testa, kanske funkar det och sedan kan du kanske förändra det som behövs när du känner dig mindre belastad av tungsinne.

  • Anonym (C)
    Anonym (Y) skrev 2021-12-07 13:31:41 följande:

     Känner av en del passiv aggressivitet här 


    Hur menar du?
  • Pinnen2
    Anonym (Sniff) skrev 2021-12-07 14:58:42 följande:

    Jag började knapra sertraline för någon månad sedan pga konstant värk, utmattning, komplikationer efter kirurgi samt en jobbig separation... Jag har få (läs inga) riktiga vänner och eftersom jag inte jobbar är mina sociala kontakter nästan enbart med medicinsk personal (om man nu kan kalla det sociala).

    Har haft ågren över den kommande julhelgen å har inte haft lust att fira på nån ölhall (igen), men alla biverkningar till trots gör medicinen att jag inte bryr mig längre.

    Ganska gött faktiskt! Jag är enligt vården inte deprimerad utan "bara" utmattad och då ska egentligen inte medicinen ha nån direkt effekt men för mig känns avtrubbningen bara skön. Som semester...

    Så, visst kan jag också känna att livet är tråkigt (elle kanske slut) men vad spelar det för roll om man inte bryr sig...

    Testa, kanske funkar det och sedan kan du kanske förändra det som behövs när du känner dig mindre belastad av tungsinne.


    Tack men jag vill inte sluta bry mig.
  • Pinnen2
    Anonym (C) skrev 2021-12-07 10:50:52 följande:

    Du är oskuld runt 35 om jag kommer ihåg rätt? Gillar att du inte tar upp det alls utan bara skriver om ensamheten. Har inga bra råd att ge men förstår att det måste vara en stor påfrestning. Och du verkar ju aktivt försöka och inte bara sitter hemma vid datorn. Att ingen vill komma när du försöker bjuda till förstår jag gör ont. Förmodligen svinont. Ge inte upp utan försök igen och igen. Du förtjänar en kram och värme.

    Och jag hoppas du också får uppleva att en kvinna vill vara med dig.


    Ja jag är oskuld om det nu är viktigt i sammanhanget. Men du kanske har en poäng jag missar. Tack för stöd i alla fall.
Svar på tråden Trött på att vara ensam