• Anonym (Ingen kvinnl­ig politi­ker)
    Sun 9 Jan 2022 13:32
    2832 visningar
    24 svar
    24
    2832

    Är Magdalena Andersson en bra statsminister?

    Ingen kvinnlig politiker är bra.

  • Anonym (Ingen kvinnl­ig politi­ker)
    Sun 9 Jan 2022 13:33
    #7
    Anonym (Arg Pensionär) skrev 2021-12-15 19:36:10 följande:

    Det vi kan bedöma än så länge är hennes val av ministrar och där finns det ju en del tveksamheter.

    Ett viktigt och aktuellt politikområde är brottsligheten. Där ser vi att kriminella gäng flyttat fram positionerna rejält med otaliga skjutningar och bombdåd som följd. Idag kom även en ny rapport från Brå som visar att antalet rån mot barn ökat kraftigt de senaste fem åren.

    Ansvarig minister de senaste sju åren har varit Morgan Johansson (S). Han har uppenbart misslyckats med sitt arbete. Vad var då Magdalenas första åtgärd som statsminister? Jo, att inte bara ge Morgan förnyat förtroende utan till och med utökat ansvar! Snacka om att sätta bocken till trädgårdsmästare.

    En annan bock som fått förnyat förtroende är ministern som nyligen anmäldes för att ha tafsat på en kvinna under partikongressen. Magdalena lät hälsa att hon litade fullt ut på ministerns version om vad som faktiskt hände. Det har lett till intern ilska inom partiet.


    Brottsligheten har inte ökat, det är bara anmälningsbenägenheten som har ökat.
  • Anonym (Ingen kvinnl­ig politi­ker)
    Sun 9 Jan 2022 16:22
    #11
    Postman skrev 2022-01-09 14:08:47 följande:

    Jag har mycket svårt för henne så hon kommer inte få min röst i alla fall även om jag kanske är en gråsosse i grunden, om jag ens kommer att rösta, är starkt tveksam till att jag kommer rösta i nästa val.


    Sossarna är ju inte vad de en gång var.
Svar på tråden Är Magdalena Andersson en bra statsminister?