• Thu 20 Jan 2022 10:59
    33346 visningar
    155 svar
    155
    33346

    Ruvare December/Januari

    Hej!

    Jag hoppar in här Glad
    Ruvardag 8 idag med blastocyst efter ÄD. Tyckte mig se skuggan av ett streck ruvardag 4. Plussade med digitalt test ruvardag 5. Tidigare har jag plussat ruvardag 6 med blastocys, det har dock blivit kemiska graviditeter.

    Nu skulle man kunna tro att jag skulle kunna slappna av men istället nojar jag för om strecken blir tillräckligt mycket starkare Skäms 4 kemiska graviditeter och ett MA i bagaget?

  • Thu 20 Jan 2022 21:39
    #27

    Stort grattis Emma! Ja, vi får ta en dag i taget, men den här gången ska det gå bra! Låt oss glädjas åt våra graviditeter. Skulle det mot förmodan inte gå bra så får vi ta den sorgen när den kommer Hjärta

  • Fri 21 Jan 2022 10:40
    #31

    Oj, vilken fin stegring Emma! Jag hade återföring den 12/1, ruvardag 9 idag. Tog ett blodprov idag för att kolla hcg. Räknar med att ta ett nytt på måndag för att följa ökningen. Inte helt avslappnad nej Flört

  • Fri 21 Jan 2022 16:17
    #33

    Jag tar blodprov på eget initiativ, finns ex via Werlabs och Blodkollen. Det är mitt kontrollbehov som gör att jag vill ha den bekräftelsen, tidigare missfall spelar absolut in. Sen vet jag ju att det inte finns några garantier ändå, men detta är mitt sätt att hantera ovissheten Flört

  • Sat 22 Jan 2022 07:01
    #34

    Det ser tyvärr inte så bra ut för mig. Ingen riktig stegring på stickorna. Tog ett blodprov igår för att kolla mitt hcg och det var 40 vilket är lågt med tanke på att det var fyra dagar efter att jag plussat. Jag ska ta ett nytt blodprov på måndag och försöker att inte ta ut något i förskott, men det känns rätt mörkt nu Rynkar på näsan

  • Sat 22 Jan 2022 16:29
    #37

    Tack för stöd! Har tyvärr inte bild på stegringen. Ska försöka att släppa det lite nu under helgen, jag kan ju ändå inte göra något annat än att vänta och se. 

  • Mon 24 Jan 2022 17:29
    #42

    Hur har det gått Emma?

    Här har det gått bra verkar det som. Hcg har ökat fint från 40 i fredags till 141 idag. Värdet är fortfarande inte så högt (är i vecka 4+3) men som jag förstår det är ökningen det viktigaste och jag har en dubbleringstid på 1,7 dagar. Så just nu kan jag andas ut en stund. Tack för ert stöd! Hjärta

  • Tue 25 Jan 2022 22:39
    #44

    Hur är läget i tråden? Glad


    Hur har det gått islandinthesun?

    Emma, har du börjat få symtom än? Jag har ont i huvudet av progesteronet, annars känner jag ingenting förutom möjligen ett väldigt vagt illamående ibland?

  • Wed 26 Jan 2022 05:51
    #47

    Hej Anonym!

    Så roligt, välkommen! Håller tummarna för dig! Lite rosa är väldigt vanligt - det låter absolut som att det skulle kunna vara en nidblödning, men också att det kan vara lite blod från insättningen, eller att slemhinnorna är irriterade (tar du Lutinus?). Förstår om du är orolig, men jag tycker inte att det låter som att det ska vara någon fara Glad

  • Wed 26 Jan 2022 11:05
    #52

    Stort grattis islandinthesun!

    Anonym, jag plussade med digitalt test på ruvardag 5 så visst är det möjligt! Grattis till dig också Glad

  • Wed 26 Jan 2022 14:03
    #57

    Ja, man kan bara ta en dag i taget Hjärta

    Efter att fyra gånger sett strecken tyna på graviditetstest, och efter att ha sett små hjärtslag på skärmen och därefter fått bekräftat MA vågar jag inte heller ta ut något i förskott. Mitt låga hcg-värde oroar mig fortfarande men jag kan inte göra annat än att vänta. På måndag kollar jag upp det igen för att se hur det har ökat, och den 15/2 har vi fått tid för första ultraljudet. Åh vad jag hoppas att det finns en liten krabat där inne med ett hjärta som slår?

  • Wed 26 Jan 2022 14:08
    #58

    Grattis Angelica! Så härligt med det där plusset! Glad

    De flesta kliniker gör första ultraljudet runt vecka 8 vad jag förstått - jag fick en tid vecka 7+4. På Crocus här i Stockholm kan man göra ultraljud från vecka 6+0 men det kan vara för tidigt för att se tydligt. Om du klarar det kan det alltså vara värt att vänta lite längre.

  • Thu 27 Jan 2022 12:46
    #69

    Jag lever mer eller mindre som vanligt, men följer livsmedelsverketsrekommendationer för gravida, undviker koffein, tar multivitamin, omega 3 och D-vitamin och undviker att träna hårt.

    Jag meddelade kliniken först på testdagen. Jag tror att de sätter testdagen med marginal just för att det är så vanligt med kemiska graviditeter, så jag ville invänta testdagen.

  • Fri 28 Jan 2022 17:02
    #75

    Hoppas att det går bra Angelica, och att det är en ofarlig blödning Hjärta

  • Fri 28 Jan 2022 22:06
    #84

    Hej anonym,

    Jag hoppas att stickorna inte är tillförlitliga och att du är gravid, men jag förstår din oro och kan alltför väl relatera till känslan av att se strecken tyna bort tillsammans med ens hopp Hjärta
    Jag har haft fyra kemiska graviditeter, samt en MA som avstannade i vecka 8+, efter att hjärtljud bekräftats. Jag har alltid fått höra att det är pga min ålder, att en så låg andel av mina ägg är rätt ?programmerade? för att bli ett barn.


    När jag övergick till äggdonation och fick ytterligare en kemisk graviditet kollade jag upp mitt immunförsvar. Jag vet inte om det hjälper över huvud taget då evidensen är begränsad, men nu kör jag med intralipid och prednisolon via Fertilitetsplus sedan min senaste insättning. Än så länge verkar embryot vilja stanna, men det är fortfarande tidigt (vecka 5+0). Vid alla mina kemiska graviditeter hade strecket blivit svagare vid det här laget, och några gånger testade jag negativt på testdagen. 

    Jag har egentligen inga tips att ge dig, varken nu eller framåt, men jag håller tummarna för dig!

  • Sat 29 Jan 2022 22:24
    #86

    Jag är också neurotisk ???? Oroar mig för att det inte är som det ska, vill ha försäkringar hela tiden och det går ju inte. Är och åker skidor i helgen och tog inte med några gravtest hit i alla fall. Men har svårt att släppa tankarna som snurrar.

    Emma, det låter som ett positivt tecken med illamående så tidigt (även om det så klart inte är roligt). Du har nog höga hcg-nivåer. Jag har inga direkta symtom. Ont i huvudet, kanske lite trött och kan eventuellt ana ett vagt illamående ibland.

  • Sun 30 Jan 2022 18:36
    #92

    Anonym, jag är 42 år. Min klinik har inte pratat så mycket om andel ägg som kan leda till födsel beroende på ålder, utan mest hänvisat till att chanserna generellt försämras med stigande ålder. Det finns mycket information om om du är intresserad och vill googla, exempelvis här: https://mft.nhs.uk/saint-marys/services/gynaecology/reproductive-medicine/live-birth-rates/

    Det kan ju vara lite nedslående läsning, och många har ju god äggkvalitet trots högre ålder. För min del överförde jag 11 egna embryon innan jag valde att gå vidare till äggdonation, så hoppet fanns definitivt att lyckas med mina egna ägg. Nu när jag gett upp det känns det faktiskt rätt skönt, men det var en process.

  • Fri 4 Feb 2022 09:21

    Skulle gissa att du får ett rutigt fint värde på hcg-provet Emma Glad

    Jag kan relatera till oron. Jag har ju inte så mycket symtom, och har ju varit lite orolig över mitt hcg som inte legat så högt som jag hade önskat. Vissa dagar tänker jag att det är kört, andra dagar är det lättare att känna sig hoppfull. Igår fick jag en blödning och blev orolig, men det avtog och nu känner jag mig rätt lugn. Det finns inte så mycket mer jag kan göra för att försäkra mig om att graviditeten kommer att gå bra. Visst kan jag ta ett nytt hcg-prov, men det finns ju inga garantier för att graviditeten inte avstannar dagen efter, så dessa försäkringar ger ju ändå bara ett tillfälligt lugn. Slut på stickorna har jag också, och har bestämt att jag inte får köpa fler så nu räknar jag dagarna till UL Flört

Svar på tråden Ruvare December/Januari