• Sat 25 Dec 2021 10:31
    1423 visningar
    11 svar
    11
    1423

    Vilken favorit på Kalles Jul?

    Har i stort sett varje år sett Kalle Anka på jul, lite för att det brukar lugna ner barn och vuxna (de flesta) innan julmat och klapputdelning.

    Har ni någon favorit bland dessa? (Kunde visst bara välja ett alternativ, har man fler får ni väl utveckla det elller försöka välja en)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken favorit på Kalles Jul?
  • Sat 25 Dec 2021 10:35
    #1

    Nyheten på slutet. Under stor protest. Senaste handfull åren har jag klippt ihop en egen disney-jul.


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Sat 25 Dec 2021 12:05
    #2

    Jultomtens verkstad är bäst, den är så skickligt konstruerad rent tekniskt.

  • Sat 25 Dec 2021 12:06
    #3
    Aniiee skrev 2021-12-25 10:35:44 följande:
    Nyheten på slutet. Under stor protest. Senaste handfull åren har jag klippt ihop en egen disney-jul.
    Varför under protest? Har du något emot traditioner?
  • Sat 25 Dec 2021 13:28
    #4
    Tecum skrev 2021-12-25 12:06:06 följande:
    Varför under protest? Har du något emot traditioner?
    Nej, jag har inget emot traditioner. Du får syssla med vilka traditioner du vill så länge ingen annan drabbas negativt av dem.
    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Sat 25 Dec 2021 14:18
    #5

    Piff och puff!!! När de går runt inne i julgranen, just så är min magiska julkänsla.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sat 25 Dec 2021 14:40
    #6

    För mig är det självklart kolla Kalle Anka kl. 15 på julafton. Det hör liksom till och ger skön stämning.

    Allra roligast tycker jag nog Kalle Anka i djungeln och Musse Pigg på campingsemester är. Dom är så härligt galna båda två. Är det nån mer än jag som tycker det är lite kul med She?ll be comin? round the mountain when she comes när Musse och gängets husvagn kommer brakande utför berget och till sist ändå dockar med dragbilen?

    Jultomtens verkstad, Djungelboken och Plutos jul är också kul medans Askungen, Lady & Lufsen och Tjuren Ferdinand är väldigt charmiga och lite gulligt rörande sådär. Snövit gör mig glad. Robin Hood är ok men minst viktig för mig.


    Aniiee skrev 2021-12-25 10:35:44 följande:

    Nyheten på slutet. Under stor protest. Senaste handfull åren har jag klippt ihop en egen disney-jul.


    Va menar du med under protest?
  • Sat 25 Dec 2021 15:29
    #7
    -1
    Aniiee skrev 2021-12-25 13:28:25 följande:
    Nej, jag har inget emot traditioner. Du får syssla med vilka traditioner du vill så länge ingen annan drabbas negativt av dem.
    Men vad är det du protesterar mot?
  • Sat 25 Dec 2021 19:15
    #8

    Jultomtens verkstad 

  • Sun 26 Dec 2021 00:30
    #9

    Har för mig att jag hade svårt för Ferdinand när jag var barn, det var liksom mot slutet och då ville man öppna julklapparna.

  • Sun 26 Dec 2021 07:53
    #10
    spettakel skrev 2021-12-25 10:31:09 följande:
    Vilken favorit på Kalles Jul?
    Har i stort sett varje år sett Kalle Anka på jul, lite för att det brukar lugna ner barn och vuxna (de flesta) innan julmat och klapputdelning.

    Har ni någon favorit bland dessa? (Kunde visst bara välja ett alternativ, har man fler får ni väl utveckla det elller försöka välja en)
    Vägrar Kalle Anka, har inte sett på många år. Barnen har aldrig varit intresserade så när de var mindre la vi tomtens ankomst vis 15 så vi slapp kolla. Innan dess diskade jag :)
  • Sun 26 Dec 2021 08:12
    #11
    Aniiee skrev 2021-12-25 10:35:44 följande:

    Nyheten på slutet. Under stor protest. Senaste handfull åren har jag klippt ihop en egen disney-jul.


    Hahaha, detta. Så jävla patetiskt av Disney så att man baxnar. Kommer bojkotta Kalle från och med nu.
Svar på tråden Vilken favorit på Kalles Jul?