• svamparna

    Sambo kan inte se till barnens behov

    Jag behöver stöd och råd. Sambon tar över föräldraledighet efter nyår då jag börjar jobba och jag börjar fundera över hur det ska gå då han inte kan tillgodose barnens basala behov. Han ger i bästa fall ostkrokar till frukost, lämnar dom i bilen när han handlar, tar inte upp gråtande bebis utan istället skriker åt 8-månaders att vara tyst.

    När jag går upp på morgonen så börjar jag byta blöja på minstingen, gör i ordning frukost samtidigt som jag plockar ut diskmaskinen och röjer i ordning. Ger barnen frukost, plockar ihop och sanerar, tar på dom kläder, borstar tänder.

    Dom få gånger sambon har gått upp med barnen har dom i bästa fall fått ny blöja. Han lägger sig på soffan och leker med telefonen samtidigt som barnen blir ledsna och jag vaknar.

    Han har NOLL förståelse till varför bebis skriker/gnäller eller större barnen är på dålig humör (hungriga eller oaktiverade). Han blir arg när jag försöker förklara.

    Hur ska jag kunna slappna av och åka på jobbet och hur ska jag få att förstå problemet? Jag fattar ju att jag måste sänka kraven. Det behöver ej vara kliniskt rent eller ihopplockat. Det enda jag känner är att han måste förstå att barnen behöver mat, kärlek, uppmärksamhet!

  • Svar på tråden Sambo kan inte se till barnens behov
  • Anonym (K)

    Jag hade ALDRIG utsatt mitt barn för det! Vilken sjuk jävel du lyckats skaffa barn med.

  • Anonym (Casanova)
    molly50 skrev 2021-12-26 19:40:16 följande:

    Men om man inte har lärt sig efter flera barn.när ska man då lära sig,tycker du?

    Hur lång tid ska det behöva ta innan man lär sig att ta hand om sina egna barn?


    Det mest grundläggande går fort.

    Som jag förstod saken har han ju i praktiken inte behövt göra det ännu.
  • Spucks
    Anonym (Casanova) skrev 2021-12-26 22:00:50 följande:
    Det mest grundläggande går fort.

    Som jag förstod saken har han ju i praktiken inte behövt göra det ännu.

    Alltså du tycker verkligen att när man lämnar småbarn ensam i bilen medan man handlar och skriker åt en bebis att hen ska sluta gnälla/skrika, då beror det på att han inta haft tid att lära sig än?
    Det betyder ju också att det är helt normalt att föräldrar skriker åt sina nyfödda och lämna de ensamma i bilen, för när första barnet kommer är det ju något nytt för varenda förälder, då har de inte haft tid att lära sig innan.  

  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Casanova) skrev 2021-12-26 22:00:50 följande:

    Det mest grundläggande går fort.

    Som jag förstod saken har han ju i praktiken inte behövt göra det ännu.


    Min 13 åriga son skulle fatta det där utan minsta inlärningsperiod.
  • Anonym (Teddy)

    Det skulle verkligen vara trevligt att höra ifrån ts.

  • Anonym (Casanova)
    Spucks skrev 2021-12-26 22:06:54 följande:

    Alltså du tycker verkligen att när man lämnar småbarn ensam i bilen medan man handlar och skriker åt en bebis att hen ska sluta gnälla/skrika, då beror det på att han inta haft tid att lära sig än?

    Det betyder ju också att det är helt normalt att föräldrar skriker åt sina nyfödda och lämna de ensamma i bilen, för när första barnet kommer är det ju något nytt för varenda förälder, då har de inte haft tid att lära sig innan.  


    Med bara lite mer fantasi så har du snart kommit på att jag sagt att man kan koka soppa på ungarna också.

    Något jag bestämt avråder ifrån. Köttet blir så segt.
  • Anonym (.....)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-12-26 22:51:40 följande:

    Det skulle verkligen vara trevligt att höra ifrån ts.


    Hon har kanske fullt upp med den största bebisen därhemma, mannen...
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (.....) skrev 2021-12-26 23:06:48 följande:

    Hon har kanske fullt upp med den största bebisen därhemma, mannen...


    Ja, han verkar vara ett heltidsjobb.

    Synd bara med trådar där vi läsare engagerar oss och kommer med tips och inputs som ts inte verkar orka att bemöta.
  • molly50
    Anonym (Casanova) skrev 2021-12-26 22:00:50 följande:
    Det mest grundläggande går fort.

    Som jag förstod saken har han ju i praktiken inte behövt göra det ännu.

    Varför har han då,i så fall,inte lärt sig det ännu,efter flera barn?

    Det står ingenstans att han inte behövt göra det.
    Och även om det skulle vara så att TS har gjort allt och inte tillåtit honom att göra det så kan han ju själv ta tag i saken ändå.
    Det är ju hans barn också.
    Det finns inga ursäkter för hans beteende.
    Och inga ursäkter för att lämna barnen ensam med honom.

  • molly50
    Anonym (Soc.) skrev 2021-12-26 22:10:38 följande:
    Min 13 åriga son skulle fatta det där utan minsta inlärningsperiod.
    Min 10-åring också.
  • Anonym (Dude...)
    Anonym (Casanova) skrev 2021-12-26 15:07:15 följande:

    Det är en omställning för honom. Han har aldrig behövt, därför har han inte lärt sig.

    Lämna honom ensam och låt det bli lite kaos så löser han nog biffen. Sen får du acceptera att allt inte blir som du är van vid, eller vill ha det.


    Du beskriver mannen som om han vore en jättebebis. Som saknar förmåga till eget ansvar och initiativ. Och du lägger ansvaret för det beteendet hos TS. Varför?

    En man som inte klarar av att se till att lära sig det som behövs kommer inte klara av det bara för att barnen blir lämnade ensamma i hans gravt bristande omsorg.
  • Spucks
    Anonym (Casanova) skrev 2021-12-26 22:57:58 följande:
    Med bara lite mer fantasi så har du snart kommit på att jag sagt att man kan koka soppa på ungarna också.

    Något jag bestämt avråder ifrån. Köttet blir så segt.
    Det var DU som försvarade hans agerande med att han inte haft tid att lära sig än. Det är alltså din egen logik att det är normalt att föräldrar som inte haft mycket tid att lära sig hur man hanterar barn skriker åt sina bebisaroch lämnar de ensamma i bilen medan de handlar.
  • Anonym

    Jag skulle inte lämna mitt barn med en sådan person
    Barnet har det bättre på förskola

  • Xenia

    men vad är det för fel på mannen? har han ett funktionshinder eller en personlighetsstörning? en sån man hade jag inte ens vågat anförtro att ta hand om ett marsvin, än mindre ett barn.

  • Anonym (Andreas)

    En vettig man och bra förälder hade redan på BB tagit för sig och tagit initiativ till att lära sig byta blöja och tyda bebis signaler och avlasta mamman som sover efter förlossningen...

  • Anonym (.....)
    Anonym (Andreas) skrev 2021-12-28 08:56:04 följande:

    En vettig man och bra förälder hade redan på BB tagit för sig och tagit initiativ till att lära sig byta blöja och tyda bebis signaler och avlasta mamman som sover efter förlossningen...


    Exakt, på vissa i den här tråden låter det som att män vore helt handikappade "för att de inte fått chansen". Herregud.
    Antingen bryr man sig väl om sina barn och engagerar sig, eller inte..

    Som det låter av ts man så skulle han väl inte ens släcka barnen om de stod i brand. Stackars ts och alla som skaffar barn med narci-typer 
  • Anonym (Maja)

    Va är det en skämttråd? Givetvis kan han inte få ansvaret för så små barn om han beter sig så. Han låter efterbliven.

Svar på tråden Sambo kan inte se till barnens behov