• Wed 29 Dec 2021 22:18
    3443 visningar
    22 svar
    22
    3443

    Vill du slippa medföljande barn på frisörsalongen?

    Vill du slippa medföljande barn på frisörsalongen? Barnen ska inte klippa sig utan följer med förälder.
    Motivera gärna ditt svar

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du slippa medföljande barn på frisörsalongen?
  • Fri 31 Dec 2021 15:28
    #11

    Ja, om barnet stör andra kunder.

    Nej om barnet kan bete sig vettigt, läsa eller kolla på något på en platta medan föräldern blir klippt.


    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Fri 31 Dec 2021 15:32
    #12

    Jag vill slippa mina egna barn hos frisören, men varför skulle jag bry mig om andras barn är där? Inte mitt problem

  • Fri 31 Dec 2021 16:12
    #13
    +1

    Barn som kan uppföra sig har jag inga problem med i någon miljö men barn som inte kan uppföra sig vill jag slippa överallt.

  • Anonym (Nej, det vill jag inte)
    Fri 31 Dec 2021 16:14
    #14

    Att få håret klippt är svintråkigt. Att då några damp-ungar springer omkring och för oväsen är faktiskt bara trevligt.

    Jag har svårt att småprata för att få tiden att gå, inte särskilt social av mig, men damp-ungar har inte det problemet.

    Så jag vill ha mer barn i väntrum, hos frisören osv. Den där typen av miljöer mår faktiskt bra av det, med undantag för extremvarianter, ju mer ouppfostrade ungar som stökar omkring ju bättre.

  • Fri 31 Dec 2021 21:51
    #15

    Ja, det vill jag göra, men det är inte för att min 7-åring inte sitter still, utan för att jag bara går till frisören max en gång per år och då vill jag vara i fred. Han har dock varit med både sin pappa och mormor till frisören, men de klipper sig betydligt oftare än vad jag gör.

  • Lainie Kenned­y
    Wed 5 Jan 2022 19:30
    #16

    Det stör inte mig. Jag tycker de flesta barn är rätt charmiga.

  • Anonym (Kunge­n)
    Wed 5 Jan 2022 19:38
    #17
    -2 +1

    Gapiga och stökiga barn (de brukar ine ha svenska namn) vill jag undvika.
    Lugna barn går såklart bra.

  • Lainie Kenned­y
    Wed 5 Jan 2022 20:11
    #18
    Anonym (Kungen) skrev 2022-01-05 19:38:20 följande:

    Gapiga och stökiga barn (de brukar ine ha svenska namn) vill jag undvika.

    Lugna barn går såklart bra.


    Brukar du fråga gapiga och stökiga barn vad de heter? Då låter det inte som att du jobbar för att de ska bli tystare.
  • Anonym (T)
    Wed 5 Jan 2022 20:16
    #19

    Beror på barnen. Om de inte springer runt och vrålar får de gärna vara där.

    Samma gäller vuxna.

  • Anonym (Kunge­n)
    Thu 6 Jan 2022 00:10
    #20
    Lainie Kennedy skrev 2022-01-05 20:11:56 följande:
    Brukar du fråga gapiga och stökiga barn vad de heter? Då låter det inte som att du jobbar för att de ska bli tystare.
    Nej, men jag kan se deras ursprung. Kolla vilka som gapar i matbutiker eller var som helst. Helt annan ljudnivå.
  • Lainie Kenned­y
    Thu 6 Jan 2022 00:26
    #21
    Anonym (Kungen) skrev 2022-01-06 00:10:20 följande:

    Nej, men jag kan se deras ursprung. Kolla vilka som gapar i matbutiker eller var som helst. Helt annan ljudnivå.


    Det vore kul med en studie av din förmåga att se var människor kommer ifrån. Jag tror att svaret skulle bli att det är BS.
  • Anonym (Kunge­n)
    Thu 6 Jan 2022 00:32
    #22
    Lainie Kennedy skrev 2022-01-06 00:26:11 följande:
    Det vore kul med en studie av din förmåga att se var människor kommer ifrån. Jag tror att svaret skulle bli att det är BS.
    Araber är gapiga, inget konstigt med det. Annan kultur,.
Svar på tråden Vill du slippa medföljande barn på frisörsalongen?