• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Anonym (P)
    Anonym (Ss) skrev 2022-01-21 15:14:54 följande:

Så vad tror ni var Meat Loaf vaccinerad?

Bara för en månad sedan sa han tydligen "if I die, I die - I'm not going to be controlled"...

Vilken koppling skulle de ha?
  • EnAnonumius
    Anonym (P) skrev 2022-01-21 09:17:46 följande:
    Nu frågade du inte mig men jag svarar ändå.

Jag tycker att det faktiskt tillhör allmänbildningen att veta att virusinfektioner oftast är zoonoser. Och allmänbildning är inte något man kan kräva källor eller bevisning på .
    Men men. Det säger mer om mig än dig.
    Wow, har du patent på att vara direkt uppkäftig?
    Om inte så kanske du skall söka ett patent på uppkäftighet, du kan ju bli rik..  Drömmer

Ja då skall jag upplysa dig om att allmänbildning är inte något som är "hugget i sten" om vad som skall ingå i det.
    Att du inte fattar en så enkel sak, säger hel del dig.
    Säger även en hel del om dig att du skaffar fördomar om andras kunskaper med baserat på en enkel fråga också. Är det vanligt att du dra slutsatser om folks kunskaper och allmänbildning på noll fakta?

Och JA jag vet att det finns vissa virusinfektioner som kan smittas mellan olika djurarter (jag inkluderar människan i djurarter).

Men för den som är allmänbildad, som du indirekt skrävlar om att du är, fattar också att många virussjukdomar inte är zoonoser med. 

Jag har klippt bort resten av ditt inlägg då det blev totalt ointressant att läsa när du inledde ditt svar med att vara direkt uppkäftig på en enkel fråga rak fråga. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (P)
    EnAnonumius skrev 2022-01-21 15:58:13 följande:
    Wow, har du patent på att vara direkt uppkäftig?
    Om inte så kanske du skall söka ett patent på uppkäftighet, du kan ju bli rik..  Drömmer
    Vad är ditt problem?
  • Anonym (Ss)
    Anonym (P) skrev 2022-01-21 15:29:49 följande:
    Vilken koppling skulle de ha?

Apropå varför folk inte vaccinerar sig.

Jag antar d menar "det".

• broderbob

Hej!
    När ni ska handla , så rekommenderar jag att ni beställer hem varorna från butiken istället, jag har gjort sedan december 2019 och det fungerar enormt bra, är lätt och man behöver inte bära hem tunga varor, dessutom handlar man mycket på en gång inte bara mat utan hygien, städ och rengöringsartiklar. Nu när smittspridningen är hög så är det ännu bättre, man skyddar sig själv och sprider inte någon smitta - jag kommer aldrig att återgå till att handla som jag gjorde i Dec 2019  - detta är och kommer att vara det "nya normala" för mig

• Anonym (Vad)

Nu är det stor manifestation mot Corona pass .Är orolig hur mycket folk smittar varandra där nu .

• silbart
    Anonym (Vad) skrev 2022-01-22 11:59:29 följande:

Nu är det stor manifestation mot Corona pass .Är orolig hur mycket folk smittar varandra där nu .

Lite spill i samhället måste vi räkna med även om det är förfärligt sorgligt.
  • Anonym (Vad)
    silbart skrev 2022-01-22 12:02:46 följande:
    Lite spill i samhället måste vi räkna med även om det är förfärligt sorgligt.
    Märker att vissa ovaccinerade är mera rädda för vaccin än att bli sjuka i Corona.Corona verkar inte så farligt?
  • Anonym (S M A C K)

Så äckligt pinsamma fåren är Skäms
    Att biverkningarna så som neurologiska problem och fysiska skador... är pga Noceboeffekten, vet inte om jag skratta eller gråta Gråter
  • silbart
    Anonym (S M A C K) skrev 2022-01-22 13:32:40 följande:
    Så äckligt pinsamma fåren är  Att biverkningarna så som neurologiska problem och fysiska skador... är pga Noceboeffekten, vet inte om jag skratta eller gråta 

Det ingår i alla läkemedelsstudier. Man ger en grupp placebo. Det är ett sätt att mäta hur verksamt det är och hur mycket biverkningar det har på riktigt. Placebo är mycket effektivt. Det är så pass effektivt att det fungerar även då man är medveten om att det är placebo. SVTplay sände nyligen en dokumentär med Mosley där han undersöker detta.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?