• Anonym (Kaffedraken)

    Intim kirurgi

    Någon som gjort detta och blivit nöjd? jag vill korta ner mina synliga inre blygdläppar samt klitoriskappan. Dels för att det syns framifrån och för att de inre är mörka och skrynkliga och fula. Någon rekommendation i Malmö?

  • Svar på tråden Intim kirurgi
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (intim) skrev 2022-01-04 13:50:01 följande:

    Jag märker att ni som skriver inte har inre blygdläppar som hänger utanför de yttre. Annars hade ni förstått!

    Precis som vissa skäms för att visa sin tjocka mage eller celluliter på rumpa, eller andra komplex. Jag har inga andra komplex än just detta. Det ser ut som en liten tunga som sticker ut mellan benen och är inte snyggt....varken för mig själv eller någon man.


    Varför tror du att det är så? Tvärtom är det ganska vanligt. Mina hänger också ner en bra bit utanför. Har aldrig någonsin fått ett klagomål. 

    Tycker du att man automatiskt bör operera om man skäms för sin mage eller rumpa? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (intim) skrev 2022-01-04 13:50:01 följande:

    Jag märker att ni som skriver inte har inre blygdläppar som hänger utanför de yttre. Annars hade ni förstått!

    Precis som vissa skäms för att visa sin tjocka mage eller celluliter på rumpa, eller andra komplex. Jag har inga andra komplex än just detta. Det ser ut som en liten tunga som sticker ut mellan benen och är inte snyggt....varken för mig själv eller någon man.


    TS; Jag har stora som hänger ca 1 cm utanför om det nu har någon betydelse.
    Jag är på de andras sida. Så länge min kropp mår bra och fungerar som den ska så är jag nöjd. Mitt underliv mår bra och ge mig den njutningen den är till för så varför ändra på något som fungerar?
    Mitt starka råd till dig TS är; GÖR DET INTE!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (intim) skrev 2022-01-04 13:50:01 följande:

    Jag märker att ni som skriver inte har inre blygdläppar som hänger utanför de yttre. Annars hade ni förstått!

    Precis som vissa skäms för att visa sin tjocka mage eller celluliter på rumpa, eller andra komplex. Jag har inga andra komplex än just detta. Det ser ut som en liten tunga som sticker ut mellan benen och är inte snyggt....varken för mig själv eller någon man.


    Det sitter i ditt huvud.

    Mina hänger också utanför, det är ju jättevanligt!!! Ser det hela tiden i duschen på badhuset. många har så.
    Jag har haft flera relationer, ingen har klagat eller ens sagt nåt om utseendet. Skulle aldrig drömma om att skära i dom och utsätta mig för risker för nåt så löjligt som att ha streckfitta. 
    Alla män är inte fixerade vid streckfitta.

    Underliv ser olika ut, även männens. Det är olika former på hela paketet... färgen, formen på skaftet, ollonet. pungen... kan ju se ut lite hur som helst. 
    Skulle du skämmas om din kille inte såg perfekt ut där nere i dina ögon, kräva att han opererade sig? Eller är det bara dig själv du skäms över?
    Alla nakna kvinnor du ser i duschen på badhuset, som inte har streckfitta tycker du dom också borde operera som går omkring och är så fula?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag gjorde det för många år sen (2013), allt gick bra och jag blev nöjd. Gjorde det på Kosmetisk kirurgi i Falköping men tror inte dom finns kvar där längre.. Lycka till!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Exet såg ut som dig och det var ursexigt. Ändra inget.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Trött) skrev 2022-01-04 20:25:07 följande:
    Det sitter i ditt huvud.

    Mina hänger också utanför, det är ju jättevanligt!!! Ser det hela tiden i duschen på badhuset. många har så.
    Jag har haft flera relationer, ingen har klagat eller ens sagt nåt om utseendet. Skulle aldrig drömma om att skära i dom och utsätta mig för risker för nåt så löjligt som att ha streckfitta. 
    Alla män är inte fixerade vid streckfitta.

    Underliv ser olika ut, även männens. Det är olika former på hela paketet... färgen, formen på skaftet, ollonet. pungen... kan ju se ut lite hur som helst. 
    Skulle du skämmas om din kille inte såg perfekt ut där nere i dina ögon, kräva att han opererade sig? Eller är det bara dig själv du skäms över?
    Alla nakna kvinnor du ser i duschen på badhuset, som inte har streckfitta tycker du dom också borde operera som går omkring och är så fula?
    Så skönt att höra att vi är fler med större läppar. jag har faktiskt aldrig sett någon som har som jag och därför skäms jag. visste faktiskt inte att det är många som har såna, eftersom jag inte går till badhus och inte vågar visa mig i duschrum etc...eftersom jag skäms. 

    mina syns när jag står framifrån och är också skrynkliga och lite mörkare....önskar de var släta och rosa. usch så tramsig jag är!!

    men blir ändå glad när jag hör att andra har samma och ändå kan njuta och vara glada och nöjda.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (intim) skrev 2022-01-10 20:03:54 följande:
    Så skönt att höra att vi är fler med större läppar. jag har faktiskt aldrig sett någon som har som jag och därför skäms jag. visste faktiskt inte att det är många som har såna, eftersom jag inte går till badhus och inte vågar visa mig i duschrum etc...eftersom jag skäms. 

    mina syns när jag står framifrån och är också skrynkliga och lite mörkare....önskar de var släta och rosa. usch så tramsig jag är!!

    men blir ändå glad när jag hör att andra har samma och ändå kan njuta och vara glada och nöjda.
    Jag tycker du ska våga gå till badhuset, kanske i studiesyfte :)
    Du ska INTE skämmas, finns ingen anledning!!!

    Jag har aldrig upplevt att andra kvinnor "spanar in" mitt underliv eller jämför på något sätt ens är intresserade när jag är i offentliga duschrum, man ser varandra såklart men man lägger ingen vikt vid det. Man duschar och simmar.
    På mitt badhus i stan (motionssim) är det kvinnor i alla åldrar, typ 18-99 år. Alla ser olika ut. Underliv ser helt enkelt olika ut, precis som männens. Långa läppar, korta, stort venusberg, litet venusberg, helrakat, orakat, friserat...  alla färger och former finns, jag lovar dig!

    Det känns så sorgligt att du fastnat i den här loopen...
    Du har en kropp som är frisk och fungerar, försök bli kompis med den istället för att bara se fel. Känns "porrskadat" att sträva efter att fittan ska se ut som i porrfilm, som ett barns. Liten, slät och INGET får hänga eller sticka ut. Blir så ledsen att tjejer tror att man måste se ut så för att duga eller ens våga visa sig naken på ett badhus.

    Mina sticker också ut, är skrynkliga och mörka trots att jag är väldigt ljus i hyn.. Jag har frågat min gynekolog om det är normalt, han sa "dom är helt normala, inga konstigheter alls"

    Ingen kille eller man jag har haft har klagat eller ens kommenterat, men ingen av dessa killar har varit "porrskadade" heller utan gillat mig för den jag är.
    Och deras underliv har alla varit olika också, det är ju det som är lite spännande också, och alla har varit sköna på sitt sätt :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (intim) skrev 2022-01-04 13:50:01 följande:

    Jag märker att ni som skriver inte har inre blygdläppar som hänger utanför de yttre. Annars hade ni förstått!

    Precis som vissa skäms för att visa sin tjocka mage eller celluliter på rumpa, eller andra komplex. Jag har inga andra komplex än just detta. Det ser ut som en liten tunga som sticker ut mellan benen och är inte snyggt....varken för mig själv eller någon man.


    Men seriöst - hur gammal är du? Majoriteten vuxna kvinnor har inre blygdläppar som sticker utanför de yttre. Det är helt normalt. För de allra flesta förändras underlivet så när de kommer i puberteten. Vissa har fittor - streckfittor som vissa säger - som har pyttesmå blygdläppar som inte syns - det är inte direkt det vanliga. Är du villig att riskera känseln och få ärrbildningar för en helt onödig operation? Kan lova dig att extrem få män skulle ha en åsikt - och vad fan spelar det för roll ärligt talat? Huvudsaken är väl att du har en fitta som ger dig ett skönt sexliv
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har du problem som gör att du får ont och skavsår av att gå, cykla eller vad du nu gör så vänd dig till en gynekolog. 


    Har du inte problem fysiskt som gör att du hindras i olika aktiviteter - titta på hur andra ser ut på t ex badhuset. 


    Mina inre blygdläppar är ett par cm utanför de inre och jag kan rida, cykla etc utan att hindras. Ibland får jag "rätta till" lite när jag tar på mig trosor, men 95% av tiden så har jag inga problem och jag skulle aldrig skära bort något endast för det visuella. Har aldrig fått klagomål på att det skulle se konstigt eller fult ut, de som sagt något alls om min fitta har bara tyckt att den varit fin och sexig. 


     

  • Anonym (Kaffedraken)

    Där finns ett program på kanal 11 som heter Naked Attraction. som går varje dag mellan 22-23.00. Där ser man varje dag underliv nakna och jag kan lova att 99% av dessa är stängda streck fittor. Därför blir jag bara mer och mer osäker. Kanske är det så att just de med streck och inbakade fittor vågar visa upp dem, och de som har som jag inte vågar ställa upp i såna program.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (intim) skrev 2022-01-11 12:46:04 följande:

    Där finns ett program på kanal 11 som heter Naked Attraction. som går varje dag mellan 22-23.00. Där ser man varje dag underliv nakna och jag kan lova att 99% av dessa är stängda streck fittor. Därför blir jag bara mer och mer osäker. Kanske är det så att just de med streck och inbakade fittor vågar visa upp dem, och de som har som jag inte vågar ställa upp i såna program.


    Kan rekommendera instagramkontot "the vulva gallery". Visserligen tecknade bilder men verkliga personer bakom. Jättefint! Finns flera såna konton. 


    Sluta titta på program som får dig att må dåligt! 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (intim) skrev 2022-01-11 12:46:04 följande:

    Där finns ett program på kanal 11 som heter Naked Attraction. som går varje dag mellan 22-23.00. Där ser man varje dag underliv nakna och jag kan lova att 99% av dessa är stängda streck fittor. Därför blir jag bara mer och mer osäker. Kanske är det så att just de med streck och inbakade fittor vågar visa upp dem, och de som har som jag inte vågar ställa upp i såna program.


    Precis, det är "porrbranschen" som satt agendan... inte konstigt att alla som visar upp sina fittor ser likadana ut, de har väl redan opererat sig för att känna sig ok och  godkända. Det blir en ond cirkel.

    Nä TS, bättre att du går ut i verkligheten och tittar på normalt folk, för där finns verkligen alla färger och former.

    Du får en så skev bild om du bara tittar på "utseendefixarade" program där man ska se ut på ett visst vis för att vara ok.

    Ja, självklart tycker den "utseendefixerande" branschen att stora blygdläppar är fult, ingenting på en kvinna får ju hänga (förutom håret som ska var långt och fylligt), ha fel färg, vara för stort eller för litet, du ska vara si eller så... Det ska vara fylliga läppar i käften annars är det fel, därför går många tjejer och ser ut som uppsvällda fläskläppar i fejan. Sorgligt.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för all input!
    Jag är faktiskt 45+ så ingen osäker tonåring. Ändå har jag haft problem hela livet med min mus. Jag har tidigare inte hört att den varit ful, men när min nuvarande man blev arg några gånger har han sagt att den är ful och frågat varför jag inte gör något åt den!! Detta har knäckt mig. Inte nog med att jag aldrig vågat slappna av och visat mig i belysning som är stark. Sen får jag den kommentaren också. 

    Känner att jag aldrig kan riktigt njuta av sexet eftersom jag själv blir avtänd på utseendet. Då känner jag mig inte heller avslappnad av sexet eftersom jag hela tiden tänker på hur ful jag är mellan benen. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!

    Vill verkligen tipsa om denna studie (en pdf-fil) där de fotograferat 310 kvinnor och sedan tagit fram statistik på hur vanligt olika utseenden är. Där ser man verkligen hur otroligt olika kvinnokroppen kan se ut!

    www.google.com/url&source=web&rct=j&url=gynodiversity.com/uploads/Classification_of_the_anatomical_variation_in_female_external_genitalia.pdf&ved=2ahUKEwjD1t_KmKr1AhVFSvEDHb_2ClcQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw2_LmDUbJJNIrJGQaJ6Lvpu

  • Anonym (Kaffedraken)

    Och dumpa din man, sånt som han sagt är ALDRIG (!!!) okej att säga!

Svar på tråden Intim kirurgi