• Anonym (??)
    Sun 2 Jan 2022 19:54
    2760 visningar
    8 svar
    8
    2760

    Nyårskaos

    Svensk och stolt skrev 2022-01-02 17:47:50 följande:
    Nyårskaos

    Okej, nu har detta med priset på bensin/diesel och el gått alldeles för långt. Det är som att de vill att vi ska börja leva som grottmänniskor igen. Jag trodde vi levde i ett civiliserat land, men nej - är tanken att vi ska cykla överallt och elda ved?

    Även om jag är ekonomiskt obereonde tär detta på min inre snåljåp. Jag plockar ut cirka 50 000 efter skatt från mitt bolag per månad, och just nu går cirka 10-12% av dessa pengar till elräkningen!??!! Köpte nyligen en Tesla model X för att SLIPPA bensin/dieselpriserna, pallar liksom inte mer nu.

    Sen har frun stuckit till Kanarieöarna också, betalade resan med Klarna - tack för den Televerket. Det är då inte bara hela min ekonomi som rasar ihop men även mitt mående - känns som jag håller på att gå in i väggen. Skönt att min fru har det bra iallafall. Hon lägger upp bilder på sig själv och hennes spanske adoptivson Juan, det märks på bilderna att de är ett fysiskt folk som gärna vill vara nära. Fint på något sätt.

    Kan vi göra något åt detta? Känns absurt att vi bara ska sitta och titta på medan de aktivit rånar oss på våra pengar. Allting kostar ju så mycket nuförtiden, minsta lilla lampa drar massa el för att inte tala om min gamla Volvo XC90 D5. Jag kan bara inte acceptera detta. Behöver vi starta ett nytt politiskt parti, medborgarna i fokus och inte allt snack om miljö och sånt.

    Dela gärna a med er av era tankar.


    Är du påtänd? Har du blandat ihop två olika texter som du skulle ha till två olika trådar? Har du feberyra? 
  • Anonym (??)
    Sun 2 Jan 2022 19:55
    #3
    Tow2Mater skrev 2022-01-02 19:50:30 följande:

    Televerket?


    Det är ett gammalt uttryck - du kanske är för ung för att känna till det Flört, titta här: 



Svar på tråden Nyårskaos